ראשי הכדורגל והכדורסל לממשלה: "חזרה בנובמבר – מסמר אחרון לענפים"

שחקני בית"ר ירושלים | באדיבות דוברות בית"ר ירושלים

ארז כלפון ושמואל פרנקל פנו למשרדי הבריאות, הספורט והאוצר, בבקשה לאפשר חזרה לאימונים גם עבור הקבוצות שאינן משתתפות במפעלים האירופיים: "משמעות העצירה הרת גורל"

(גודל טקסט)

ראשי ליגות הכדורגל והכדורסל בישראל ממשיכים במאבק לטובת החזרת הקבוצות לאימונים. כידוע, לפני חמישה ימים הודיעה הממשלה על ההחלטה כי רק הקבוצות המשתתפות במפעלים האירופיים יורשו להמשיך בפעילות סדירה, בעוד לשאר אסור להתאמן במהלך תקופת הסגר שנכנס לתוקפו בסוף השבוע האחרון. היום (רביעי), יו"ר מנהלת הליגות ארז כלפון ויו"ר מנהלת ליגת העל בכדורסל, שמואל פרנקל, פנו במכתב משותף למשרדי הבריאות, האוצר והספורט בבקשה להתיר לקבוצות לשוב לאימונים.

"על אף שישראל הינה המדינה היחידה באירופה בה חלה עצירה מוחלטת של המשחקים והאימונים, אנו יכולים להבין את הקשיים והאתגרים הניצבים בפניכם ואת הרקע להחלטתכם זו", לשון המכתב. "משמעות עצירת הפעילות הרת גורל ובעלת השלכות קשות על הספורט המקצועני בישראל, על 5,000 משפחות המתפרנסות מן הענף (ונפגעו קשות בסגר הקודם), על הכנסות המועדונים, על מורל הציבור ועל ניהול הענפים בתנאים אלו (בריחת זרים לחו"ל, חוסר שוויון בין המועדונים, לוחות זמנים בלתי אפשריים וכו')".

"בניגוד לענפי משק אחרים ש'ירימו את השאלטר' מיד עם תום הסגר, לכדורגל והכדורסל נדרשים כשבועיים ל'חזרה לכשירות'. המשמעות היא כי במידה והאימונים יושבתו עד ה-4 באוקטובר, לא נוכל לשוב לפעילות לפני תחילת נובמבר, מה שעלול להוות את 'המסמר האחרון' לענפים. אנו סבורים כי ניתן לצמצם במידה רבה נזקים אלו מבלי שהדבר ידרוש שינוי מדיניות רחב, יסכן את הציבור או יהווה תקדים לצמצום כלליות הסגר על חלקיו האחרים של המשק. אנו מבקשים לאפשר לספורטאים המקצוענים לחזור להתאמן בתקופת הסגר. לדבר חשיבות משמעותית בחזרה מהירה יותר לפעילות וצמצום משמעותי של הנזקים הצפויים לספורט, לעוסקים בו ולציבור האוהדים".

"כשם שאושר לקבוצות המשחקות באירופה לקיים משחקים ואימונים וכשם שבענפים אחרים במשק הותר למקצת העובדים (כ-600 שחקנים סה"כ) לדאוג לכשירות מקום העבודה ולתחזוקתו, כך ראוי לתת לשחקנים המקצוענים אישור לחזור לאימונים מיידית בכדי לשמור כשירות ענפים אלו ולאפשר החזרת המשחקים ב-17 באוקטובר. אישור זה יכול להינתן בהדרגתיות, תחת מגבלות קפדניות, בדיקת חום וסטוראציה לכל שחקן טרם האימון ושאר ההנחיות המקצועיות שנקבעו ע"י משרד הבריאות לקבוצות הכדורגל והכדורסל".

ארז כלפון, שמואל פרנקל |
עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי