ספרופולוס לאוהדים: "רצינו את אייסי ולכן התעכבנו עם החתמה לעמדה 4"

קווינסי אייסי
קווינסי אייסי | אתר היורוליג

מאמן מכבי ת"א שוחח עם חברי מועדון "איתנו", פרויקט אוהדים חברתי של המועדון, והתייחס לקשיים של בנדר: "הוא שחקן NBA וישתלב פה". וגם: ההפסדים בשניות האחרונות ומדוע הקבוצה לא מצליחה בגביע בשנים האחרונות

(גודל טקסט)

מאמן מכבי תל אביב יאניס ספרופולוס התפנה לשיחה עם אוהדי הקבוצה במסגרת פרויקט "איתנו", מיזם אוהדים חברתי של המועדון, וענה לשאלות שלהם בנוגע לפתיחת העונה הלא כל כך מוצלחת של הצהובים ביורוליג, כמו גם לסוגיות הקשורות לסגל שבנה בקבוצה השנה.

מטבע הדברים, האוהדים דורשים לראות יכולת טובה יותר מדרגאן בנדר ואחד מהם שאל מתי הקרואטי ישתלב בקבוצה. על כך השיב ספרופולוס: "דראגן לא שיחק מאז חודש מרץ כשנעצרה ה-NBA. זו חצי שנה בלי כדורסל. בזמן הזה הוא התאמן לבד בלי אינטנסיביות של קבוצה, בלי הגנה, בלי חמישה על חמישה. בנוסף לזה הוא הגיע למכבי מאוד מאוחר, הוא נמצא עם הקבוצה רק שבועיים-שבועיים וחצי ובעצם הדברים האלה דורשים זמן. זמן לחזור לכושר, להתאמן עם הקבוצה כדי להכיר את התרגילים, כדי לבסס כימיה עם יתר השחקנים – זה לא משהו שקורה ברגע וצריך סבלנות. הוא שחקן NBA והוא כמובן ישתלב".

למה מפסידים בשניות האחרונות: "שיחקנו במגרשים קשים כמו במוסקבה ובאולימפיאקוס, מול סגל יותר חזק משנה שעברה. היה קרב גדול בשני המשחקים וגם מול באיירן מינכן כאן בתל אביב היה לנו צ'אנס לנצח ברבע האחרון, אבל לצערנו לא הצלחנו. השחקנים עוד צריכים להתחבר ולעבוד ביחד. אם אתם זוכרים, בעונה שעברה הפסדנו על הבאזר במדריד, אבל אחר כך ניצחנו ברצף בדקות האחרונות. אנחנו נמצא את הדרך לנצח משחקים כאלה, ככל שנתאמן וכל אחד יידע מה לעשות ברגע קריטי, אנחנו נהיה יותר טובים".

מדוע קווינסי אייסי עזב: "כולנו אוהבים את אייסי, הוא עזר מאוד לקבוצה. אנחנו יודעים שהוא שחקן טוב וגם אישיות טובה. כולנו רצינו אותו פה, השחקנים, המאמנים וההנהלה, בגלל זה דחינו כל כך הרבה את ההחתמה בעמדה 4. חיכינו לו הרבה כי הברך שלו עדיין לא הייתה כשירה, הפציעה שסבל ממנה כשחזרנו לשחק בליגה השפיעה עליו, אז הוא לא היה מוכן לחלק גדול מתחילת העונה. הארכנו בכל פעם את זמן ההמתנה בשביל להחתים אותו, אבל לא יכולנו לעשות את זה בסופו של דבר".

דראגן בנדר. "הוא שחקן NBA" | באדיבות צסק"א מוסקבה

החטאות העונשין: "זו שאלה טובה, כי במשחק האחרון ברבע הרביעי החטאנו הרבה זריקות עונשין והפסדנו. לפעמים יש לחץ מהתוצאה, זריקת עונשין שיכולה לנצח משחק, זה משפיע על שחקנים. גם עייפות כששחקן רץ כל המשחק ומגיע לזריקת העונשין, זה לא כמו בתחילת המשחק. זה כמו החטאת פנדל, לפעמים יש שחקנים שיכולים לתת גול גדול מ-35 מטרים, אבל אז להגיע לפנדל שהוא כביכול בעיטה קלה יותר ולהחטיא או לבעוט החוצה. אלה דברים שקורים במשחק".

חוסר קלעי שלשות בעמדות הפורוורד: "נכון שבעמדות 3-4 צריך קלעים ויש לנו כאלה, אם זה דראגן בנדר, אם זה אנג'לו קלויארו שיודע לזרוק שלשות וגם אלייז'ה בראיינט ויובל זוסמן שהם קלעים. הם ייכנסו לקצב ואין לי ספק שהכדורים ייכנסו יותר ויותר".

משחקים ללא קהל: "זה כמו אוכל בלי מלח. זה לא טעים. בשנה שעברה היה לנו מבצר בהיכל עם האוהדים שלנו. זה הכוח שלנו ובעצם השנה יש לנו שתי בעיות – למשל נגד באיירן אני חושב שעם הקהל והלחץ שהוא נותן על הקבוצה היריבה, היינו מנצחים את המשחק בסופו של דבר. זה הנקודות שהקהל שווה והעזרה שהוא נותן לקבוצה. הדבר הנוסף הוא כמובן התקציב, שהפך נמוך יותר בגלל שהמנויים והכרטיסים הם נדבך חשוב מאוד בתקציב שלנו".

לסיום, המאמן היווני נשאל האם ההפסדים בפתיחת העונה יפגעו בסיכוי לעלות לפלייאוף ולמה הקבוצה לא מצליחה בגביע בשנים האחרונות: "לוח המשחקים שלנו קשה מאוד. יש לנו 10 משחקים ראשונים עכשיו שמתוכם שישה בחוץ, אבל כמובן שאנחנו נלחמים על כל משחק ומשחק. לגבי הגביע, מכבי מגיעה למשחקים האלו לרוב אחרי שבועות כפולים ביורוליג, עם עייפות, בזמן שלקבוצה השנייה יש את כל השבוע להתכונן ומגיעה יותר רעננה. במשחק אחד הכל יכול לקרות ולכן באמת אפשר להפסיד משחק כזה".

ספרופולוס. עדיין לא לקח גביע במכבי ת"א | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי