נדחו עתירות מכבי חיפה והפועל ב"ש נגד חוק המתאזרחים

רוזנברג. מתאזרח שני בקבוצה
קלארק רוזנברג | Gettyimages

הירוקים ביקשו לרשום את ג'ורדן כהן מבלי שייאלצו לשלם עליו קנס, בעוד הקבוצה מהנגב ביקשה להכליל את בן אייזנהארט וקלארק רוזנברג כישראלים לכל דבר. שתי הקבוצות יצטרכו להחליט כיצד לנהוג עם השחקנים

(גודל טקסט)

איגוד הכדורסל הודיע היום (ראשון) כי בית הדין דחה את העתירות של מכבי חיפה והפועל באר שבע, בנוגע למתאזרחים ג'ורדן כהן, בן אייזנהארט וקלארק רוזנברג. במקרה של הראשון נקבע כי אם הירוקים ירצו לרשום אתו לליגה, הם ייאלצו לשלם את הקנס הכרוך בכך על פי חוק המתאזרחים החדש. באשר לשני השחקנים של באר שבע, הקבוצה לא תוכל לרשום אותם כישראלים לכל דבר ועניין (Home Grown Players) כפי שביקשה לעשות בעתירה.

מכבי חיפה טענה בפני בית הדין כי כהן היה חלק מ-17 השחקנים שעתרו נגד חוק המתאזרחים, אולם בתשובה מטעם מנהלת הליגה ואיגוד הכדורסל הוסבר כי כהן עשה זאת מבלי שהיה שחקן רשום באיגוד וגם לא היה חלק מהעתירה המקורית, שהוגשה בסמוך לחקיקת החוק.

באר שבע, שמחזיקה בסגל שלה שלושה מתאזרחים נוספים מלבד אייזנהארט ורוזנברג (ספנסר וייס, טראוויס ווריק ונתן יורקוביץ'), טענה כי השניים הללו נמצאים בישראל שנים רבות והיו חלק מהעתירה המקומית נגד החוק. המנהלת והאיגוד השיבו כי קבלת העתירה תקנה לשאר הקבוצות לגיטימציה להחתים מתאזרחים ככל שיחפצו, שכן במקרה כזה שחקנים אחרים יוכלו להעלות טענה דומה.

בעקבות כך, מכבי חיפה תצטרך להחליט האם לרשום את כהן לליגה ולשלם עליו קנס של 200 אלף ש"ח, בעוד הפועל באר שבע תכריע האם להשאיר את אייזנהארט ורוזנברג בסגל ולבצע רוטציה בין כל המתאזרחים.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי