רמי כהן: "אין בעיה עם ים מדר, מבינים את הסיטואציה שלו"

ים מדר | דני מרון

יו"ר הפועל תל אביב התייחס לנתק בין המועדון לרכז, שביקש להתמקד בחלום ה-NBA: "זו תקופה לא פשוטה בשבילו, יש עליו המון לחצים". על דרישת מכבי ת"א להגדיל את מכסת הזרים: "מתנגד לגמרי"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

חלום ה-NBA של ים מדר יצר חילוקי דעות בינו להפועל תל אביב בשבוע שעבר, כאשר הרכז הצעיר נעדר ממספר אימונים בשל רצונו להתכונן לדראפט עד המועד האחרון למשיכת מועמדותו. לאחר שבמועדון טענו כי היעדרותו מהאימונים נעשתה בידיעת הקבוצה ובאישורה, היו"ר רמי כהן התראיין הערב (שני) והסביר את הסיטואציה.

תחילה, כהן השיב לטענות על הרעה ביחסים בין מדר לאדומים: "ממש לא, יש אהבה והרבה, והיא דו צדדית לגמרי. אין בעיה, יש סיטואציה שבה ים רוצה לנסות ללכת ל-NBA והפועל ת"א תמכה בו, למרות שאין חוזה שאומר שהוא יכול לצאת לשם. היו בינינו הבנות בעל פה. לפי החוזה הוא שחקן שלנו עד תום העונה הבאה, אבל אמרנו כל הזמן שלא נעצור אותו מלהגשים את החלום שלו. בשבילו זו לא תקופה פשוטה, בסוף זה ילד בן 19 וחצי שיש עליו המון לחצים. יש לו המון כישרון והוא רוצה למצות את האופציה ללכת לדראפט. עובדה שנתנו לו לנסוע ללאס וגאס לשבועיים של מחנות, באמצע ההכנות למשחק הראשון שלנו באירופה".

יו"ר הפועל ת"א המשיך: "הסיטואציה קשה, כי גם ב-NBA לא יודעים בדיוק מתי העונה תיפתח והתאריכים משתנים כל הזמן. קשה מאוד לתכנן ויחד עם כל הלחצים שבדרך כלל באים עם מהלך כזה, כל שבוע הכל משתנה. יש המון אהבה, הערכה והבנה של הסיטואציה מצדנו כלפי ים. חיים מיום ליום".

רמי כהן. ישחרר את ים מדר ל-NBA? | ספורט1

האם יש תכנית ב' למקרה שהוא עוזב: "אני לא חושב שנכון להתכונן לזה כרגע. אם זה יקרה, האפשרויות די מוגבלות. בסוף הוא שחקן ישראלי ובשוק המקומי אין הרבה מה לעשות. בשוק הזרים יש תמיד מה לעשות, אבל זו סיטואציה של לשנות לגמרי את כל הקבוצה. מאחר שאנחנו לא יודעים מה יהיה, כרגע להתכונן ללא נודע זה קשה".

בנוסף, כהן אמר את דעתו על דרישת מכבי ת"א להדגיל את מסכת הזרים ל-10: "אני מתנגד לגמרי. זה לא טוב לליגה ואנחנו אלה שלאורך כל השנים מנסים לראות את הליגה יותר ישראלית. אני חושב שאם תסתכל חמש שנים אחורה, תראה אותנו במקום הראשון ולעיתים נדירות במקום השני מבחינת דקות הישראלים. מכבי ראשל"צ לפנינו? יש לה כרגע שלושה זרים, אז זה ברור. האופציה לרשום שמונה זרים בשנה זה מספיק, מי שזה לא מספיק לו זה אומר שיש לו בעיות והוא ניסה לתקן. גם אנחנו היינו שם, אבל זה רק יגדיל את הבלאגן".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי