פניני: "אנחנו לא רובוטים, לא הגיוני שיכבו וידליקו אותנו כל פעם"

גיא פניני | עודד קרני, מנהלת הליגה

קפטן הפועל חולון התראיין ל-103FM ודיבר על ההכנות לעונה בצל הקורונה: "הזרים שלנו גיבורים, לא יודע איך הייתי חי ככה במדינה זרה"

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

האזינו לראיון

העונה שעברה הייתה מטלטלת מבחינת הפועל חולון. הן המאמן והן מספר זרים התחלפו במהלכה ומשבר הקורונה בוודאי לא עזר לסגולים להתאושש, כאשר בסופו של דבר זה נגמר בהדחה נגד גלבוע/גליל בפלייאוף. העונה חולון מקווה לחזור להצלחות שהתרגלנו לראות ממנה בשנים האחרונות ושלשום (שני) היא השיגה את הכרטיס לחצי גמר גביע ווינר, עם ניצחון 87:88 על אותה גלבוע/גליל. קפטן הקבוצה גיא פניני התראיין לתכנית הספורט של 103FM לקראת העונה שבפתח, ודיבר על הסיטואציה המוזרה שסובבת אותה.

תחילה התייחס פניני לניצחון ברבע גמר גביע ווינר: "זה לא היה קל בכלל. ניתן לגלבוע את כל המחמאות. הם בנו שם קבוצה צעירה, נחושה, מאומנת. היה משחק ברמה יחסית גבוהה למה שהראנו בהכנה. הצלחנו לעשות כמה דברים נכונים בסוף כדי לנצח".

הפורוורד נשאל על החיסורים בסגל, אחרי שקבוצתו הופיעה עם שבעה שחקני רוטציה שלשום: "זה משפיע. זו תקופה שאתה רוצה כמה שיותר לחלק את העומס, גם תחילת עונה וגם אחרי הפסקה. כל התקופה של הקורונה זה לא מצב אידיאלי להיות עם שבעה-שמונה שחקנים. אבל זו המציאות. אתמול גם נכנסנו לבעיית עבירות אז בכלל סחבנו יותר ממה שתכננו".

על היעדר הקהל: "ברור שזה משפיע. אין ספורטאי שנכנס לאולם ריק ואומר 'וואי איזה כיף, אין לי לחץ'. זה עצוב לכולנו ומבאס לאללה. זה לא עובר בראש תוך כדי משחק כי כשהכדור באוויר אתה מתרכז במה שצריך להיות על המגרש. אבל הכל על מי מנוחות כזה, כאילו אתה על קרוז-קונטרול כל הזמן".

אוהדי הפועל חולון
אוהדי הפועל חולון. הקבוצה חסרה אותם | עדי אבישי

איך זה משפיע על הקליעה: "אם הזריקה נכנסת יש הבדל. האפקט של סל מומנטום כשיש קהל הוא הרבה מעבר לנקודות שאתה מקבל. זה כל הטירוף. אין את זה כרגע, גם אם אתה מחפש מומנטום כמו שאתמול התחלנו לחזור, אם הקהל שלנו היה לצדנו זה היה נותן עוד פוש. הכל אתה צריך להביא מתוך הקבוצה. אנחנו בדרך כלל נעזרים המון בקהל שלנו וכך גם כל הקבוצות שיש להן קהל גדול".

העצירות בהכנה לעונה: "למזלנו, הסגר האחרון לא השפיע עלינו כי אנחנו כביכול קבוצה בינלאומית, אז לא עצרנו את ההכנה. אבל אם הייתי צריך עוד פעם שבועיים של הפסקה ושוב לחזור, זה לא הגיוני בתור ספורטאי כל פעם שיכבו אותך ואז ידליקו אותך. אנחנו לא רובוטים, זה מסוכן לגוף ואני מקווה שזו הפעם האחרונה שזה קרה. זה קשה פיזית ומנטלית וקשה להסביר את הסיטואציה הזאת".

האם השחקנים באו לקראת המועדון לאור המשבר הכלכלי: "היו שני שלבים. כשהליגה חזרה מהקורונה בעונה שעברה קיצצנו כל השחקנים 25% מהחוזה. בקיץ היו שחקנים עם חוזים קיימים לעונה הזו וגם שם קיצצנו בסביבות 20-25 אחוזים בעקבות מתווה רשת הביטחון של האוצר. אמרו לנו שבשביל לקבל את הכסף הקבוצה צריכה לקצץ 20% מתקציב הקבוצה ואנחנו נענינו לבקשה. אני חושב שהשחקנים עשו מעל ומעבר מבחינת לבוא לקראת. כולם צריכים לסחוב את המעמסה הזו".

איך הזרים חיים את התקופה הזו: "האמת, אצלנו הם באמת גיבורים. הם לא מצייצים, לא מתלוננים ועושים מה שמבקשים מהם. בסגר הראשון, בשלושה חודשים הראשונים אנשים לא הבינו כל כך מה קורה. לכולם נפל האסימון שאי אפשר להמשיך לחיות כמו שחיינו לפני המצב הזה. בכלל לא מדברים על מסיבות או מסעדות. אני לא יודע איך הייתי יכול לחיות ככה במדינה זרה".

גיא פניני
"לא הגיוני שיכבו וידליקו אותנו כל פעם" | אודי ציטיאט

האם זו התקופה הכי מבאסת בקריירה: "חד משמעית. היא כן מבאסת, אבל היא בעיקר שונה כי אנחנו לא יודעים איך לאכול אותה. אף אחד לא מכיר את זה. לא יודעים איך לשמור על שגרה. אנחנו היום בבידוד ולא יכולים לצאת מהבית למעט התאווררות או אימונים. זה לא באמת הגיוני, אבל אנחנו חיים את המציאות הזו. אין ברירה, אני מקווה שבתקופה הקרובה הדברים ישתנו קצת ונוכל לחזור לחיים נורמליים".

איך מתכוננים לטיסות בזמן הקורונה: "קיבלנו כבר את הפרוטוקול של כל מה שצריך לעשות. אנחנו טסים בטיסות רגילות, אז יש פעמיים בשבוע בדיקות שצריך לעשות בשבוע של משחק. כמובן לא לצאת מתחומי המלון ורק למשחק. עדיין לא טסנו, אז אני לא יודע איך להגדיר את החוויה הזו".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי