Sport1 Banner

בית הלחמי: "טעות להשאיר את חוק המתאזרחים לעוד שנה"

אריאל בית הלחמי
אריאל בית הלחמי | עדי אבישי

אחרי הניצחון על נס ציונה, מאמן הפועל אילת התראיין ל-103FM והעביר ביקורת: "היו צריכים לצמצם אותו, כפי שהוחלט בקיץ". על מגמת המאמנים הזרים: "זה צורם. אם אני מאמן צעיר שרוצה להתקדם, אין לי פה שום אופק".

קבוצות: הפועל אילת
(גודל טקסט)

הפועל אילת פתחה אתמול (ראשון) את עונת 2020/21 בליגת העל בכדורסל עם ניצחון מרשים, 85:95 על עירוני נס ציונה. בהמשך לכך מאמן הקבוצה אריאל בית הלחמי התראיין הערב לתכנית הספורט של 103FM ודיבר על שלל נושאים, כאשר בין השאר, הוא העביר ביקורת על חוק המתאזרחים ועל ריבוי המאמנים הזרים בכדורסל הישראלי.

האזינו לראיון

המשחק אתמול היה המפגש השלישי בין אילת לנס ציונה בחודש האחרון, זאת לאחר שהקבוצות נפגשו גם בליגה הבלקנית וגם בגביע ווינר. בית הלחמי התייחס לכך בראשית דבריו: "האמת שאני לא זוכר דבר כזה בליגה הישראלית. היה לנו גם בגביע ווינר, אז יצא שבשלושה שבועות שיחקנו רק נגדם. באמצע היה לנו משחק עם חולון, אבל היו באמת שלושה משחקים ראש בראש. כיף לפתוח את העונה עם ניצחון".

הקאמבק של נס ציונה אחרי מחצית ראשונה מרשימה: "קודם כל זה היה החצי הכי טוב שלנו מאז שהתחלנו את ההכנה. איפשהו זה הלך קל מדי לעומת שלושת המשחקים הקודמים שהיו מאוד צמודים, אז יכול להיות שהחבר'ה הרגישו טיפה יותר בנוח. קשה להחזיק את ההפרש הזה, מה גם שנקלענו לבעיית פאולים של שחקנים מרכזיים. בסופו של דבר, ההפרש בחצי הראשון עזר לנו לשמור על התוצאה".

לא כדורסל משובח במחצית השנייה: "מסכים. החצי השני היה פחות טוב, אנחנו צריכים כמובן לשפר את זה. אבל אני דווקא לוקח את החצי הראשון, שבו שמרנו וגם בהתקפה העסק זרם. נתקדם הלאה".

המצב באילת בצל הקורונה: "קודם כל העיר ספגה מהקורונה גם בגל הקודם ובטח בסיבוב הזה, שהכל סגור לגמרי וזה ממש מחזה די עצוב לראות את כל המלונות מוחשכים בערב. אני מאוד שמח שהצלחנו להביא שמחה לקהל שלנו, שמגיע לו. קברניטי העיר עושים הכל כדי שאילת תהיה ירוקה".

צוף בן משה: "אני חושב שאתמול היה לו דווקא משחק טוב, אבל אם מסתכלים עלינו, אז בנינו קבוצה עם זר אחד רוקי ושלושה אחרים שהם בעלי ניסיון. חוץ מזה הלכנו על הישראלים הצעירים, יש לנו את רועי הובר, את מירון רוינה ועידו דוידי ושחקן מקומי כמו רזיאל חיון. אני מקווה לראות אותם עושים את הקפיצה".

השאיפה להפוך את אילת ל'יחידת קומנדו' כפי שבנה בגלבוע: "האופי הוא קצת שונה, אבל אני בהחלט מצפה מאלה שכן יכולים לקפוץ על הפרקט, שיעשו את זה. בסופו של דבר לישראלים שלנו יש צ'אנס מאוד גדול בעונה הזאת. בחצי הראשון זה הלך לנו עם משחק הלחץ, אבל בחצי השני לא היה משחק טוב. ייקח לנו זמן להתאפס כדי שכל השחקנים יהיו על אותו דף".

בן קרטר מרשים: "קודם כל הוא שחקן, דבר שני הוא בחור עם אופי מאוד טוב, ששואף להצליח. בואו לא נשכח שבשנתיים האחרונות הוא שיחק בליגה השנייה ובאילת יש לו את הצ'אנס. אני מאוד מאמין בו וסומך עליו, הוא גם שחקן חמישייה אצלנו וגם קיבל זימון לסגל המורחב של הנבחרת. הוא נולד בארץ אגב, ובתקופה שהוא היה בעפולה בליגה השנייה הוא גם חזר לשורשים של הסבתא. אחלה שחקן ואני מקווה שהוא יעשה את הפריצה, הוא כבר הוכיח שהוא שחקן לגיטימי אבל אני חושב שהוא יכול להיות גם יותר מזה".

הגדלת מכסת הזרים ל-10: "עניין הזרים, בטח בעונה כזאת עם הקורונה, הוא די בעייתי. גם להביא שחקנים וכל הסיפור של הקפסולות והבידודים והליגות האחרות. אני מאוד מקווה שלא נצטרך להחליף הרבה, אבל הליגה השנה מאוד קשה מבחינת התוצאות הסופיות שלה וזה שמחלקים את הליגה לשני בתים אחרי הסיבוב השני, זה אומר ששבע קבוצות הולכות למלחמת עולם. אני מאמין שיהיו לא מעט חילופים".

אריאל בית הלחמי
בית הלחמי. לא אהב את חוק המתאזרחים | עדי אבישי

איך הביא את ג'ו רגלנד: "גם הוא וגם קייסי פראת'ר וגם מארקל בראון הם שחקנים עם עבר ברמות די גבוהות. הצ'אנס שלנו היה לתפוס אותם בתקופה שהם לא בשיא הקריירה שלהם, שניים מהם היו אחרי פציעה. לקחתי פה הימור ובינתיים הצלחנו, עם ג'ו ועם קייסי. נחכה לראות מה יהיה עם השלישי. גם הקורונה עזרה לנו להביא שמות כאלה, אבל גם הזרים בשאר הקבוצות הם כאלה שהיו באים לולא הקורונה".

האם הליגה התחזקה או נחלשה: "קשה לי לדעת, אני מכיר רק את נס ציונה. קודם כל עזבו שישה ישראלים בכירים. למרות שמשחקים עם ארבעה זרים, אז זה עדיין הוריד את הרמה מבחינת השחקן המקומי. מצד שני, יש צ'אנס לאחרים להוכיח. בואו נראה איך הליגה תהיה. אני מאמין שייצאו עוד ישראלים לחו"ל. אני חושב שגם עשו טעות עם החוק של המתאזרחים, שהשאירו אותו לעוד שנה. היו צריכים לצמצם אותו כמו שהוחלט בקיץ ואז הייתה יותר במה לישראלים".

מגמת המאמנים הזרים: "אנחנו כבר השמענו את דעתנו. אני חושב שקודם כל אני לא נגד מאמנים זרים, אבל אם כבר מביאים כאלה, הם צריכים להיות בעלי שיעור קומה ועם איזשהו ניסיון. נכון שהזרים לא כאלה, אבל זרים יש בהרבה מקומות. לישראלים יש לנו בסך הכל את 13 הקבוצות בליגה. אם כבר מביאים זרים, שיהיו ברמה של מאמן מכבי (יאניס ספרופולוס)".

הזרים זולים יותר: "אמרתי, אני לא נגד. אבל אני חושב שצריך לקבוע קריטריון מסוים למאמן שמגיע לפה. שירימו את הכדורסל הישראלי, אם נסתכל על שדרת האימון של מכבי – כל עוזרי המאמן היו תמיד ישראלים. אם אני מאמן צעיר ואני רוצה להתקדם, אין לי פה שום אופק. אם תביא שם גדול כמו מכבי, אין שום בעיה. הוא יכול גם לקדם את הכדורסל הישראלי".

גם השחקן הישראלי יכול לטעון כך: "אז בוא נעשה שכל הכדורסל יהיה רק זרים. אנחנו רוצים לקדם את הכדורסלן הישראלי ואת המאמן הישראלי. ולהביא מאמנים שהם לא בעלי שיעור קומה בסדר גודל של יורוליג וקצת למטה מזה, זה צורם ובטח כשזה כבר נהיה סוג של שיטפון".

ספרופולוס. "אם מביאים זרים, שיהיו כמוהו" | דני מרון
עוד באותו נושא:

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי