אבדיה בראיון: "יהיה קשה להתעלות על הקריירה של כספי ב-NBA"

דני אבדיה, עומרי כספי
דני אבדיה, עומרי כספי | עדי אבישי

שבוע לפני הדראפט, הפורוורד שוחח עם חברי מיזם "איתנו" של מועדון ואוהדי מכבי ת"א ופירט בהרחבה על ציפיותיו, מה עליו לשפר, הפתיחה הרעה של הצהובים ביורוליג ועל הלחץ לקראת המעבר לליגה הטובה בעולם

(גודל טקסט)

שבוע לפני דראפט ה-NBA (בלילה שבין רביעי לחמישי, 19.11) ולקראת בחירתו הצפויה של דני אבדיה ככל הנראה כבר באחד מששת המקומות הראשונים, הפורוורד הצעיר העניק ראיון בלעדי בשיחת "זום" לחברי "איתנו", המיזם המשותף למועדון ולאוהדי מכבי תל אביב.

תחילה נשאל אבדיה על פתיחת העונה הבעייתית של מכבי ת"א ואמר לאוהדים: "אני מבין את הראיה שלכם על המצב, אבל אתם שוכחים המון המון דברים. מאוד קל לשבת בבית ולהגיד 'ההוא לא בכושר, ההוא לא קולע פתאום, ההוא אין לו בטחון'. מאוד קל לעשות את זה ומה שאתם שוכחים זה שלקבוצה לוקח הרבה זמן להתחבר. ברגע שמגיעים 4-5 שחקנים חדשים אליך, זה נותן איזשהו שינוי בקבוצה. שינוי שגם השחקנים ששיחקו שנה שעברה לא הרגישו. פתאום להביא שחקנים חדשים שיידעו את כל התרגילים, שכולם ישחקו ביחד ושתהיה כימיה קבוצתית. אל תשכחו שמשחקים בלי קהל, שזה גורם מאוד חשוב למכבי כי הקהל של מכבי באמת דוחף את הקבוצה קדימה. זה לוקח זמן".

עוד על פתיחת העונה הרעה של מכבי ת"א: "יש לנו מערכת מדהימה במכבי, אני יכול להגיד מבפנים, שעובדת 24 שעות כדי שהקבוצה תצליח. אין מה לעשות, לפעמים זה לוקח זמן. אז בתור אוהד צריך להישאר חיוביים, אני גם מעודד כרגע את מכבי ואני רואה כל משחק. צריך להיות סבלניים, אני חושב שיש לנו הרבה כשרון בקבוצה".

דני אבדיה בראיון זום
דני אבדיה בראיון זום | מכבי תל אביב, רשמי

מדוע בחר במספר 8: "בחרתי את המספר שמונה בהתחלה עוד כשהתחלתי לשחק בהרצליה כי החודש שאמא שלי נולדה בו הוא השמיני, שזה אוגוסט. ואם אתה הופך אותו, שמונה הוא אין-סוף. מאוד התחברתי לזה שאין סוף ליכולות שלי ולאן שאני יכול להגיע. זה היה מספר עמוק בשבילי, אז בחרתי 8 ונשארתי איתו".

העמדה האהובה עליו במגרש: "זה באמת תלוי בקבוצה שאנחנו משחקים מולה ואת מי אני מתקיף. אני יכול לשחק בעמדות 2 עד 4, שזה יתרון גדול בשבילי. אני מאוד אוהב לשמור על גבוהים בצבע. אני אוהב לקחת את האתגר הזה, למרות שאני יותר נמוך מרוב הגבוהים שמשחקים ביורוליג. אני אוהב להעניש שחקנים שנמוכים ממני בפוסט-אפ, להשתמש בגודל שלי ובפיזיות. אין לי כל כך עמדה, זה תלוי במשחק ואילו סיטואציות נוצרות לי". 

הציפיות משנתו הראשונה ב-NBA: "להגיע לקבוצה שלי ולעבוד מאוד מאוד קשה. לעזור לקבוצה כמה שיותר לנצח ואולי להגיע לפלייאוף, לך תדע. להשתפר. בסוף השנה לראות את עצמי איך שהגעתי ואיך שסיימתי ולראות שהשתפרתי – האחוזים שלי עלו, אני יותר חזק, אני קולע יותר טוב. יכול להיות שאקבל פחות דקות ואולי יותר. חוויתי את זה גם במכבי ויכול להיות שאחווה את זה גם ב-NBA, אני מוכן לזה. בסופו של דבר להיות דני אבדיה הכי טוב שאני יכול להיות ולהוביל קבוצה, בטח". 

דני אבדיה בראיון זום
דני אבדיה בראיון זום | מכבי תל אביב, רשמי

האם הוא יצליח יותר מעומרי כספי ב-NBA: "זאת שאלה שאני לא יודע לענות עליה. רק הזמן יכול להגיד. עומרי עשה קריירה משלו ואני אעשה קריירה משלי. שנינו שחקנים שונים וגם בזמנים שונים. אל תשכח שה-NBA לפני עשר שנים הייתה שונה ממה שעכשיו. אני שואף הכי גבוה שיש. עומרי כספי עשה קריירה מדהימה ויהיה קשה להתעלות על זה, אני מקווה שאני אצליח".

מדוע בחר לוותר על הקולג' ולהירשם לדראפט: "אני חושב שקולג' בשבילי היה פחות טוב. שיחקתי במועדון בין הגדולים באירופה עם המון המון לחץ, עם שחקנים שהגיעו מה-NBA, שחקנים עם המון ניסיון, שחקנים שכל יום נלחמים על המשכורת שלהם. לפעמים אתה פחות משתתף במשחקים. אני חושב שהשתפשפתי הרבה הרבה יותר מאשר הייתי הולך לשחק בקולג' והייתי שחקן שכל הזמן זורק והולך לסל. לא הייתי יודע להתמודד עם זה אחר כך ב-NBA, עם להיות שחקן פחות משמעותי ישר כשאתה נכנס. אז אני חושב שמכבי זה הדבר הכי טוב שקרה לי. גם מבחינת ניסיון, גם מבחינת השתפשפות, לדבר עם שחקנים שהיו שם. גם הלחץ הזה וכל הקהל הזה, מכבי זה הדבר הכי טוב שיכולתי לעשות". 

דני אבדיה | דני מרון

האם הוא מרגיש לחץ: "לא, תמיד היו ממני ציפיות. גם כששיחקתי במכבי ובאו לראות אותי סקאוטים או כשעשיתי טעות וידעתי שלא אחזור לשחק באותו ערב. אני שמח שזה קשה, זה נותן לי כלים להתמודד עם לחצים בהמשך הקריירה. מקווה שלא יהיה עליי הרבה לחץ ושהכל יילך חלק, אבל אני מוכן לכל רגע".

מה הוא צריך לשפר ומי יהיה איתו בארה"ב: "בצד המקצועי, הדבר הראשון שאני אעבוד עליו זה בהחלט לחדד את הקליעה שלי ולכדרר, שאני אתעסק בזה כמה שפחות. בצד האישי יש את אמא שלי שתסע איתי. אני בזוגיות כבר שנתיים ושמונה חודשים. חברה שלי בדיוק השתחררה מהצבא ואין לה ויזה בגלל כל המצב של הקורונה, תהיה לה קצת יותר מאוחר ואני אצטרך להסתדר קצת לבד. היא תומכת בי בכל מה שצריך ואני מקווה שהיא תצטרף אליי בהמשך הדרך".

על האימונים בארה"ב בשבועות האחרונים: "אני חושב שמאוד השתפרתי. באטלנטה היה לי מאוד קשה. הייתי מגיע לאולם, משם לחדר כושר, משם לעשות פילאטיס ואז הביתה. ככה כל יום. בקושי היה לי זמן לנשום, אבל זה שיפר אותי בצורה בלתי רגילה. אני מרגיש שאני שחקן הרבה יותר טוב עכשיו. שיחקתי אחד על אחד ושניים על שניים מול הרבה שחקנים טובים. אימנו אותי מאמנים עם המון ניסיון. זה שיפר אותי ושיפר לי את הידע, חד משמעית". 

מיד לאחר מכן, אבדיה גם העניק סבב ראיונות לכתבים בארצות הברית וכשנשאל על גולדן סטייט ווריורס, שמוזכרת כאחת המועמדות המובילות לקלוט אותו, הודה: "לא באמת אכפת לי היכן אשחק, מה שחשוב לי זה שהקבוצה תנצל את היכולות שלי על הצד הטוב ביותר. גולדן סטייט זו קבוצה מעולה שיכולה להתאים לי".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי