גלבוע גליל עדיין מושלמת, באר שבע הביסה את ראשון לציון

מאמן הפועל באר שבע כדורסל
רמי הדר | דני מרון

הקבוצה של ליובין השיגה ניצחון שלישי בליגה בזכות 77:82 על מכבי חיפה ברוממה, במשחק בו הצטיין תומאסון עם 17 נק'. החבורה של רמי הדר התעללה בסגנית האלופה לאחר 84:98 בקונכייה ו-25 נק' של אגאדה

(גודל טקסט)

שני משחקים התקיימו היום (רביעי) במסגרת ליגת העל בכדורסל. גלבוע גליל ממשיכה לשמור על מאזן מושלם עם ניצחון ליגה שלישי ו-77:82 על מכבי חיפה ברוממה. מאוחר יותר הפועל באר שבע הביסה בביתה 84:98 את סגנית האלופה מכבי ראשון לציון ועלתה למאזן של 0:2.

הפועל באר שבע – מכבי ראשון לציון 84:98

אמנם הפועל באר שבע פתחה את העונה עם ארבעה הפסדים בכל המסגרות, אבל את ליגת העל היא פתחה בסערה. אחרי 61:102 על מכבי חיפה במחזור הפתיחה, הניצחון הגבוה בתולדותיה, היא המשיכה במומנטום והכניעה באולם "הקונכיה" גם את סגנית האלופה ויריבתה בשמינית גמר גביע המדינה בחודש הבא, מכבי ראשון לציון בתוצאה 84:98. מעל כולם כיכב קיילב אגאדה עם 25 נקודות ו-6 אסיסטים וגם טראוויס ווריק ועמית זיס בלטו עם 15 ו-14 נקודות בהתאמה, כך שגם 22 נקודות של טריי לואיס ו-18 של גולן גוט לא הספיקו לכתומים.

המשחק יצא לדרך באיחור 10 דקות בעקבות עומסי תנועה חריגים, וראשון לציון, שהחלה את עונת 2020/21 עם 91:100 על הפועל חולון אחרי שהפכה פיגור דו ספרתי,  שוב מצאה את עצמה רודפת אחר היריבה – אבל הפעם ללא שום אפשרות לחזור.

אחרי 20:25 למקומיים ברבע הראשון הודות לקיילב אגאדה שחצה את רף 10 הנקודות ב-10 הדקות הראשונות, ברבע השני הוא ו-ווריק העבירו הילוך וב"ש ברחה ליתרון שיא של 33:49. לואיס עם שלשה עוד הצליח להוריד מעט את ההפרש, אבל במחצית הלוח הראה 38:53 להפועל באר שבע.

ב"ש בראשות אגאדה פתחה היטב את גם את החצי השני. דריל מונרו עם סל בכורה במשחק ובסיוע של טיילור עוד ניסו לצמק, אבל אריק גריפין הספיקה לחבורה של רמי הדר כדי לרשום יתרון שיא של 18 נקודות, 42:60. ראשון לציון אמנם עשתה קולות של חזרה וגולן גוט עם שלשה בבאזר כבר הוריד את ההפרש ל-74:61, אבל ווריק השתלט על המשחק, ראשל"צ הרימה ידיים והובסה באולם הקונכיה.

גיא גודס | דני מרון

מכבי חיפה – גלבוע גליל 82:77

גלבוע גליל שהגיעה לרוממה עם מומנטום חיובי של שני ניצחונות רצופים, פתחה נהדר ועלתה ל-6:14 תוך חמש דקות. מכבי חיפה התאוששה צימקה את הפעם וירדה בסום הרבע עם פיגור מינימלי של 20:18. האורחת שוב הגדילה את היתרון בתחילת הרבע השני בהובלתו של ג'הייבה פלויד, אך בדומה לרבע הראשון, חיפה שוב צימקה את הפער למינוס שתיים בלבד לאחר שלשה של מייקל בריסקר. במחצית הוליכה הקבוצה של ליאור ליובין 36:41.

גם ברבע השלישי המגמה נמשכה, האורחת הייתה טובה יותר ועלתה מספר פעמים ליתרון דו ספרתי, אלא שהירוקים התעוררו בדקות האחרונות כשבריסקר ודבון ג'פרסון השאירו את קבוצתם במשחק עם 57:63, עשר דקות לסיום. חיפה נכנסה לעניינים כבר בתחילת הרבע הרביעי וקבעה שוויון 71:71 בזכות ארבע נקודות של דאו ובריסקר. מכאן יפתח זיו ודאו לקחו את המשחק בידיים והשאירו את קבוצותיהם במשחק עד הדקה האחרונה, במהלכה אבי בן שימול נחסם על ידי פלויד וג'ו תומאסון סגר עניין עם שתי קליעות מהקו. זה נגמר עם ניצחון 77:82 לגלבוע גליל.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי