הפועל ירושלים השלימה מהפך ברבע הרביעי וגברה 75:81 על לימוז'

כריס קראמר
כריס קראמר | דני מרון

החבורה של עודד קטש פיגרה לכל אורך המשחק, אבל עצרה את הצרפתים על שלוש נקודות במשך תשע דקות ברבע האחרון ובהובלת תומאס, פיליפ וקראמר השיגה ניצחון בכורה העונה בליגת האלופות

(גודל טקסט)

במשך שלושה רבעים זה היה נראה רע מאוד, אבל הפועל ירושלים הוכיחה המון אופי הערב (רביעי) בדרך לניצחון ראשון בליגת האלופות של פיב"א, 75:81 על לימוז' הצרפתית הודות לרבע אחרון בו עצרה ירושלים את הצרפתים על שלוש נקודות עד לדקה האחרונה וכך הפכה את המשחק.

אחרי שקטש ושחקניו סיימו את דרכם בליגת האלופות של עונת 2019/20 מיד עם פתיחת הפיינל-8 שנערך באתונה, עונת 2020/21 נפתחה גם כן ברגל שמאל עם הפסד לטורק טלקום במחזור הפתיחה. עד הרבע השלישי זה נראה היה רע מאוד, אבל בסופו של דבר זה הסתיים בניצחון מרשים, בעיקר בזכותם של הזרים טיישון תומאס, טאריק פיליפ וכריס קראמר שקלעו 24, 14 ו-15 נקודות בהתאמה. תמיר בלאט מסר 11 אסיסטים וגם אדם אריאל בלט לטובה עם 11 נקודות, מהן שלוש שלשות משש ניסיונות.

תמיר בלאט
בלאט חוגג את המהפך ברבע הרביעי | דני מרון

לימוז' הגיעה ארצה אחרי ארבעה ניצחונות בחמשת המשחקים האחרונים, כולל 75:80 על איקגואה הבוסנית במחזור הראשון של ליגת האלופות של פיב"א ואת המומנטום החיובי בו היא נמצאת היא מינפה כדי לפתוח את המשחק בארנה בירושלים בסערה – היא ברחה ליתרון דו ספרתי כבר בפתיחה בזכות שלשות של דה מרקוס נלסון ופיל סקראב, ג'רי בוטסילה חגג בצבע ובתום 10 הדקות הראשונות הראה לוח התוצאות 15:28 לצרפתים.

סולימאן בריימו
ברימו. פתיחה שהוא לא ירצה לזכור | דני מרון

ברבע השני הצליח עודד קטש לעורר במקצת את שחקניו. אמנם סולימאן בריימו קלע סל ראשון במשחק רק לאחר 15 דקות וגם זו הייתה קליעה מקו העונשין, אבל היה זה סל שכמו פתח את הסכר ןלמזלה של המארחת, טיישון תומאס הגיע ל-16 נקודות עד המחצית ושלח את הצדדים לנוח כשקבוצתו בפיגור מינימלי של 42:36.

גם ברבע השלישי ניסתה הפועל ירושלים לרדוף אחרי לימוז'. תומאס המשיך להצטיין וגם סיפק חסימה יוצאת מן הכלל על בוטסילה, טאריק פיליפ קלע מחוץ לקשת והאדומים מהבירה כבר הורידו את הפער לשתי נקודות בלבד, אבל דווקא אז אותו בוטסילה התעורר וסחף את חבריו ל-58:66 לקראת עשר הדקות האחרונות.

פיל סקראב
סקראב. משחק ענק שלא הספיק | דני מרון

ברבע הרביעי אולי כנגד כל התחזיות לאור מה שקרה על הפרקט, המהפך הושלם. אדם אריאל ותומאס הובילו ריצת 0:7, תמיר בלאט סיפק שלשה גדולה מחוץ לקשת וקבע 66:68 וירושלים מוצאת את עצמה ביתרון ראשון במשחק, להוציא את ה-0:3 שקלע אריאל אחרי 12 שניות מהפתיחה. ביתרון 67:68, תומאס קטף כדור חוזר קריטי וסידר לפיליפ סל קל, חטיפה של כריס קראמר הסתיימה בדאנק שלו וחמש דקות לסיום ירושלים ביתרון מפתיע של 67:72.

לימוז' הזעיקה פסק זמן, אבל קראמר היה בלתי ניתן לעצירה – הוא השלים שש נקודות רצופות וגם התכבד בשלשה שלמעשה גמרה את הסיפור, כשקבע 69:79 דקה וחצי לסיום. עד רגע זה הצרפתים קלעו שלוש נקודות בלבד ברבע האחרון ודווקא כשהכל נראה גמור הם הפגיזו שתי שלשות מחוץ לקשת וצימקו את הפער לארבע נקודות בלבד, אבל זה היה מעט מדי ומאוחר מדי, ירושלים כאמור עם ניצחון ראשון העונה באירופה.

טיישון תומאס
תומאס. הכוכב של עודד קטש הערב | דני מרון
טאריק פיליפ
פיליפ. גם הוא השאיר את ירושלים בחיים | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי