מכבי ת"א נזקקה להארכה כדי לנצח בהרצליה, ראשל"צ הפסידה באילת

אנטה ז'יז'יץ' | ברני ארדוב

האלופה שמטה יתרון של 13 נקודות ברבע האחרון, אך הכניעה את העולה החדשה 86:92. ז'יז'יץ' בלט עם 18 ושבעה ריבאונדים, 34 אדירות של גיינס לא הושיעו את המארחת. הכתומים ספגו הפסד שני רצוף, 86:84 לדרומיים

(גודל טקסט)

המחזור החמישי בליגת העל בכדורסל נמשך הערב (ראשון), כאשר במוקד מכבי תל אביב גברה בחוץ על בני הרצליה, שעדיין לא השיגה ניצחון העונה, אך יכולה להתנחם בהופעה מעוררת כבוד נגד קבוצתו של יאניס ספרופולוס. עוד לפני כן אירחה הפועל אילת את סגנית האלופה – מכבי ראשון לציון, ורשמה על חשבונה ניצחון ליגה שני רצוף.

בני הרצליה – מכבי תל אביב 92:86

אחרי שהביסה את ז'לגיריס ביורוליג, האלופה חזרה לליגה המקומית ורשמה ניצחון שני בשני משחקים. מכבי תל אביב עלתה ללא סקוטי ווילבקין, אות'לו האנטר ואנג'לו קלויארו שלא נכללו בסגל והתקשתה יותר מהצפוי, כשנזקקה להארכה על מנת לצאת עם ידה על העליונה.

אחרי רבע ראשון צמוד שבסיומה הרצליה פיגרה בשתי נקודות, דקות טובות של קותי קלארק העניקו לה יתרון, אולם זה לא החזיק הרבה זמן ולקראת ההפסקה האורחת ברחה לפער דו ספרתי ראשון במשחק, בזכות רבע שני מצוין של טיילר דורסי ודורי סהר, שתרם שמונה נקודות מהספסל. הפער הגיע כבר ל-13 ברבע האחרון, אבל פרנק גיינס היה בערב פשוט נפלא ושלשה שלו כ-18 שניות לסיום השלימה את הקאמבק של המארחת וקבעה כי המשחק יימשך חמש דקות נוספות. בהארכה, שלשה של כריס ג'ונס ואסיסט שלו לאנטה ז'יז'יץ' עזרו לאלופה לפתוח פער של שש נקודות, ממנו הרצליה כבר לא הצליחה להתאושש.

ג'ונס בלט עם 17 נקודות | ברני ארדוב
דורסי. האלופה התקשתה בהרצליה | ברני ארדוב
גיינס. ערב אדיר שלו לא הספיק להרצליה | ברני ארדוב

קלעו למכבי תל אביב: אנטה ז'יז'יץ' 18 (7 ריבאונדים), כריס ג'ונס 17 (8 אסיסטים), טיילר דורסי (7 ריבאונדים) ואלייז'ה בראיינט 16 כ"א, דורי סהר וסנדי כהן 8 כ"א, דראגן בנדר 7, עוז בלייזר 2.

קלעו לבני הרצליה: פרנק גיינס 34 (7 מ-11 לשלוש), קנדל אנתוני 22, קוטי קלארק 20 (8 ריבאונדים), ג'אקים דונאלדסון 5 (9 ריבאונדים), אלישי כדיר 3, אייזיאה אייזנדורף 2.

שחקני בני הרצליה. כמעט הפתיעו את מכבי ת"א | ברני ארדוב
ספרופולוס. נורת אזהרה לקראת ריאל מדריד? | ברני ארדוב
דרוקר. עדיין ללא ניצחון העונה | ברני ארדוב

הפועל אילת – מכבי ראשון לציון 84:86

הקבוצה של גיא גודס הפסידה מחזור שני ברציפות וללא ספק מדובר בפתיחת עונה מאכזבת מבחינתה. הדרומיים, מצדם, עם שלושה ניצחונות מארבעה משחקים ובהחלט יכולים להיות מרוצים. הכתומים פתחו טוב יותר וסיימו את 10 הדקות הראשונות ביתרון של שמונה נקודות, אלא שהמארחת סיפקה רבע שני מוחץ וניצחה בו 15:36, בדרך ל-38:51 לטובתה במחצית. ברבע השלישי הפער צמח ואילת כבר עלתה לפלוס 16, לפני שמכבי ראשל"צ רשמה ריצת 2:12 ברבע האחרון והתקרבה למינוס ארבע בלבד. בהמשך סגנית האלופה קיזזה את הפער לשתי נקודות בלבד, מה שלא עזר לה להימנע מהפסד.

קלעו להפועל אילת: קייסי פראתר 28, יונתן שולדבראנד 17, ג'וש ניבו 16 (12 ריבאונדים), בן קרטר וצוף בן משה 7 כ"א, ג'ו רגלנד 6, מארקל בראון 5.

קלעו למכבי ראשון לציון: נועם דוברת 20, אקיל מיצ'ל 18, דריל מונרו 17, אייזיאה טיילור 11, נועם אביבי 10, גולן גוט 6, טריי לואיס 2.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי