כספי חזר אחרי כשנה, 75:81 למכבי ת"א על הפועל חיפה

שחקני מכבי תל אביב | קובי אליהו

הפורוורד חזר לפרקט לראשונה מאז דצמבר 2019, גם דיברתולומאו שב אחרי פציעה ארוכה. סנדי כהן התעמת עם ספרופולוס ולא שב לשחק מאמצע הרבע הראשון. בלייזר הצטיין עם 21 נק'

(גודל טקסט)

אחרי שהפסידה בשני משחקיה האחרונים ביורוליג לריאל מדריד ו-ולנסיה, מכבי תל אביב חזרה הערב (שני) לליגת העל ושבה לנצח, כאשר גברה 75:81 על הפועל חיפה בהיכל מנורה מבטחים למרות יכולת סבירה בלבד. זה אמנם היה המשחק השלישי בלבד של הצהובים העונה במסגרת הליגה, אך הוא היה חלק מהמחזור השישי, ולאלופה שלושה ניצחונות. הפועל חיפה, עבורה היה זה המשחק החמישי, עם הפסד שני ברציפות אחרי שפתחה עם שלושה ניצחונות.

סיפור המשחק הוא לא הניצחון, אלא חזרתו של עומרי כספי לפרקט לראשונה מאז דצמבר 2019. הפורוורד הוותיק נכנס לראשונה 1:34 לסיום הרבע הראשון, עלה מצוין וקלע חמש נקודות רצופות. מלבד כספי, גם ג'ון דיברתולומאו שב אחרי פציעה ארוכה, וגם משחקו האחרון במסגרת הליגה היה אי שם בדצמבר 2019. שניהם היו טובים, והגארד נראה חד מאוד ומי שיכול להשתלב במשחק מול אולימפיה מילאנו בחמישי.

בנוסף לחזרתם של שני השחקנים החשובים, סיפור לא פחות מעניין התרחש בין סנדי כהן ליאניס ספרופולוס. מספר 6 של האלופה הוחלף קצת יותר מארבע דקות לפני סיום הרבע הראשון, נראה כועס מאוד ויאניס ספרופולוס הורה לו לרדת לחדרי ההלבשה. משם, הוא כבר לא חזר לפרקט ועבר 'סדרת חינוך' על ידי המאמן היווני, וכלל לא בטוח שבזה הנושא יסתיים.

עומרי כספי | קובי אליהו

החבורה של אלעד חסין, העולה החדשה להזכירכם, כלל לא נראתה מבוהלת בפתיחת המשחק והייתה טובה. משחק ההתקפה של הצהובים היה נראה תקוע מעט והקבוצה אפילו הייתה נראית קצת חסרת ביטחון אחרי ההפסדים האחרונים, אך התעוררה לקראת סיום הרבע, שנגמר ב-15:20 למרות יכולת בינונית מינוס, שהשתפרה מעט בהמשך.

בפתיחת הרבע השני מכבי ת"א עלתה ליתרון דו ספרתי וטיפסה ל-17:30 בדקות רעות של החיפאים, שהיו מאוד לא מדויקים. האלופה שמרה על ההפרש הדו ספרתי כמעט לאורך כל הרבע השני וירדה למחצית ביתרון 34:46. אפשר להגיד שהעולה החדשה יצאה בזול אחרי שהמארחת השתפרה משמעותית. עוז בלייזר להט במחצית הראשונה עם 7 מ-7 ו-16 נקודות. מחצית מושלמת עבורו, ובכלל, הוא היה הטוב ביותר על המגרש לאורך המשחק.

ברבע השלישי מכבי ת"א הייתה לא טובה מבחינה התקפית, לסקוטי ווילבקין לקח זמן להתעורר ושפת הגוף שלו לא נראתה טוב. הפועל חיפה צימקה מעט את הפער, אך הוא עדיין היה יחסית מבטיח מבחינת הצהובים. קצת יותר משתי דקות לסיום הרבע, העולה החדשה הייתה רחוקה רק ארבע נקודות מהאלופה, אך עד לסיומו מכבי ת"א שבה ליתרון דו ספרתי ועלתה לרבע האחרון ב-48:61.

ג'ון דיברתולומאו | קובי אליהו

ברבע הרביעי מכבי ת"א המשיכה בשלה ועלתה ל-50:68, יתרון השיא שלה במשחק, כשבע דקות לסיום ההתמודדות. לאחר מכן, אות'לו האנטר סיים את חלקו במשחק לאחר שביצע חמש עבירות. 1:19 לסיום, ווילבקין ביצע עבירה בלתי ספורטיבית וסיים גם הוא את חלקו כשהוא נראה מאוד עצבני. לקראת הסיום, הפועל חיפה צימקה את ההפרש לחמש בלבד 0:48 לסוף, כשהתוצאה עמדה על 72:77 לצהובים. כרם משוער סידר סיום מלחיץ עם שש נקודות רצופות והתוצאה עמדה על 75:80 למכבי ת"א 15 שניות לסיום, ונקודה נוספת של דורי סהר מהקו קבעה את תוצאת המשחק.

קלעו למכבי תל אביב: עוז בלייזר 21, אנטה ז'יז'יץ' 11, עומרי כספי 10, טיילר דורסי 9 (8 ריבאונדים), ג'ון דיברתולומאו 8, אות'לו האנטר 7 (7 ריב'), אנג'לו קלויארו 6, סקוטי ווילבקין 4 (6 אסיסטים), דורי סהר 3, מקס היידגר 2.

קלעו להפועל חיפה: קינן אוואנס 17 (10 אס'),  עמית שמחון 16, ג'ייסון סיגרס 12, לנארד פרימן 11 (7 ריב'), כרם משעור 10, ראקים באקלס 7 (6 ריב'), איגור נסטרנקו 2.

יאניס ספרופולוס | קובי אליהו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי