עומרי כספי אחרי החזרה: "הייתי עם דמעות בעיניים"

פורוורד מכבי ת"א התרגש ממשחקו הראשון אחרי כמעט שנה, ב-75:81 על הפועל חיפה. דיברתולומאו: "הוא ואני ננסה לעזור כמה שיותר, מחכים גם לזוסמן". ספרופולוס על הסיכוי שישחקו בחמישי: "נראה איך הגוף שלהם יגיב"

(גודל טקסט)

לאחר שני הפסדים כואבים ביורוליג, מכבי תל אביב חזרה אמש (שני) לליגת העל ועשתה זאת עם ניצחון 75:81 על הפועל חיפה, שהשאיר אותה במאזן מושלם אחרי שלושה משחקים בזירה המקומית. הצהובים אמנם שלטו במשחק החל מאמצע הרבע הראשון, אך הקושי בסגירת משחקים בא לידי ביטוי גם הפעם, כאשר ברבע האחרון העולה החדשה צימקה פער של 18 נקודות לחמש בלבד, מה שלא הספיק לה על מנת לנצח בהיכל לראשונה מאז 1969.

האירוע המעניין של הערב התרחש במהלך הרבע הראשון: המאמן יאניס ספרופולוס ניגש אל סנדי כהן בכוונה להחליף עמו דברים לאחר שהמתאזרח הורד לספסל, אך השחקן סירב לעצור ולאחר שהיווני ניסה לאחוז בזרועו, כהן השתחרר בכוח ובעקבות כך נזרק לחדר ההלבשה. בהמשך הוא אמנם חזר לספסל, אך לא שותף בשארית המשחק. "אלה דברים שיכולים לקרות", הסביר ספרופולוס את העימות בסיום המשחק, "הוא היה מתוסכל, אבל יש משמעת וכללים ומי שלא יכבד אותם, יישב בחוץ".

מעבר לכך, הבשורה הגדולה הייתה כמובן חזרתם של עומרי כספי וג'ון דיברתולומאו. אחרי כמעט שנה ללא משחק רשמי, השניים נראו בכושר טוב יחסית לרמת החלודה שאפשר היה לצפות לה. דיברתולומאו אף רשם מדד הפלוס/מינוס הגבוה בקבוצה, עם +21 בכמעט 15 דקות על הפרקט, בעוד לכספי הספיקו קצת יותר מ-11 דקות בשביל לסיים כקלע השלישי בטיבו במכבי תל אביב, עם 10 בסך הכל.

"התרגשות גדולה, מהבוקר, דרך ארוחת הצהריים והתדריך של המאמן והעלייה למגרש. הייתי עם דמעות בעיניים באיזשהו שלב", שיתף כספי בתחושות מהחזרה לפרקט, "עברנו שנה ארוכה, של ניתוח וטיסות וחוסר ידיעה, בסופו של דבר להשלים את הדבר הזה אחרי עבודה קשה, בהחלט מעורר הרבה התרגשות. נכנסנו לתהליך שאנחנו בונים את זה שלב-שלב, רוצים להיות חכמים בחזרה ולא רוצים למהר, כדי שאני אוכל לחזור לשחק לאורך כל העונה. זה מאוד מרגש לעלות להיכל, ההתרגשות המלאה תהיה כשהוא יהיה מלא ב-11,000 צופים והטירוף יחזור".

דיברתולומאו. נראה טוב במשחק החזרה | קובי אליהו

"היה נהדר לחזור, חיכיתי לזה וחשבתי על זה המון זמן, ברגעים הקשים מאוד רציתי לחזור. זה נהדר להיות בחזרה עם כולם", סיפר דיברתולומאו אחרי משחקו הראשון מאז דצמבר 2019, "אני צריך להיכנס שוב לכושר ולהוריד חלודה. אנסה לתרום בכל דרך שאני יכול, זה התפקיד שלי במשך כל הקריירה. הקבוצה שלנו צריכה את כולם בריאים, אנחנו עדיין מצפים לחזרה של יובל זוסמן בקרוב. המטרה היא להשיג ניצחונות ביורוליג, הפסדנו כמה משחקים בהתקפות האחרונות, עומרי ואני ננסה לעזור לקבוצה כמה שיותר. אני מקווה שאוכל לשחק בחמישי, מה שיהיה יהיה".

ספרופולוס הוסיף על החזרה של השניים: " ג'ון ועומרי נתנו לנו ביטחון ותרמו לשטף במשחק שלנו בשני הצדדים. ההופעה שלהם הראתה כמה הם היו חסרים לנו. אני מאוד שמח על איך שהם שיחקו, לא ציפיתי שזה יהיה ככה אחרי שנה. אנחנו עדיין לא יודעים אם הם ישחקו בחמישי, נראה איך הגוף שלהם יגיב. נדבר איתם ועם הצוות הרפואי ונחליט מה טוב עבורם, אנחנו לא רוצים להכניס ולהוציא אותם כל הזמן, אלא שיהיו איתנו באופן קבוע".

המשחק אתמול היה הרביעי של מכבי תל אביב בשמונה ימים וכעת הצהובים יקבלו מעט יותר מנוחה, הודות לפגרת הנבחרות. ארמאני מילאנו תתארח בהיכל ביום חמישי הקרוב ושבוע לאחר מכן יגיע תורה של הכוכב האדום בלגרד, כאשר ספרופולוס ושחקניו יקוו כי כספי ודיברתולומאו יוכלו לסייע לקבוצה על המגרש ויכניסו אנרגיות חדשות, שבעזרתן יהיה ניתן להשיג ניצחונות ולהתחיל לתקן את פתיחת העונה הרעה באירופה.

יאניס ספרופולוס | קובי אליהו

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי