סיומת חזקה הספיקה: 81:98 למכבי ת"א על עירוני נהריה

שחקני מכבי תל אביב | אדריאן הרבשטיין

האלופה הכריעה משחק שהיה צמוד כמעט לכל אורכו, עם ריצת 4:21 בשש הדקות האחרונות. בראיינט החטיא רק פעם אחת וכיכב עם 25 נקודות, האנטר הוסיף 19. אלכסנדר קלע 21 נגד האקסית, אך הסגולים עדיין ללא ניצחון העונה

(גודל טקסט)

שלושה ימים לאחר הפסד כואב למילאנו ביורוליג, מכבי תל אביב חזרה לליגה ויצאה לביקור בנהריה, שהסתיים בניצחון 81:98 במשחק השלמה מהמחזור הראשון. האלופה, שנפלה פעם אחר פעם במשחקים צמודים באירופה עד כה, החליטה למנוע מהמשחק הערב להפוך גם הוא למותחן ואחרי שלושה רבעים וחצי שבהם התקשתה לפתוח פער, סגרה עניין בריצת 4:21 בדקות הסיום.

הקבוצה של יאניס ספרופולוס הסתדרה ללא סקוטי ווילבקין, אנטה ז'יז'יץ' וטיילר דורסי, שלא נרשמו בסגל למשחק הערב. עומרי כספי חזר לרוטציה וכמו בשבוע שעבר, קיבל מנה מבוקרת של 11 דקות בלבד, אך בניגוד למשחק נגד הפועל חיפה הוא התקשה לבוא לידי ביטוי וסיים ללא נקודות. מי שהמשיך בכושר הקליעה המצוין שהוא מפגין לאחרונה היה אלייז'ה בראיינט, שהחטיא רק זריקה אחת בכל הערב והוביל את קלעי מכבי ת"א, כשגם אות'לו האנטר הולך וחוזר ליכולת שראינו ממנו בעונה שעברה.

בצד הסגול, עירוני נהריה יכולה לראות כנקודת אור את העובדה שנשארה צמודה לאלופה עד אמצע הרבע האחרון, אך המאמן דני פרנקו בוודאי לא יהיה מרוצה מכך שהקבוצה שלו ספגה מעל 90 נקודות זה המשחק הרביעי ברציפות.

בראיינט. ערב קליעה נהדר | אדריאן הרבשטיין

קלעו למכבי ת"א: אלייז'ה בראיינט 25 (4/5 לשלוש), אות'לו האנטר 19 (8 ריבאונדים), עוז בלייזר 13, כריס ג'ונס (7 אסיסטים) ואנג'לו קלויארו 9 כ"א, סנדי כהן 8, דראגן בנדר 6, ג'ון דיברתולומאו 5, דורי סהר 4.

קלעו לעירוני נהריה: ג'ו אלכסנדר 21, דומיניק ווטרס 17 (8 אסיסטים), ג'רון בלוסומגיים 16, קיילין לוקאס 14, דבון סקוט 7, אור לאומי 4, ניב משגב 2.

ג'ו אלכסנדר בלט מול האקסית, אך לא מנע הפסד | אדריאן הרבשטיין

מכבי תל אביב ברחה ליתרון 3:14 מהיר, בהובלת אלייז'ה בראיינט ואות'לו האנטר, אולם ג'ו אלכסנדר וקיילין לוקאס העירו את נהריה והחלו לנגוס בהפרש. למרות סלים של בראיינט ודראגן בנדר, ג'רון בלוסומגיים ואור לאומי דאגו להוריד את המארחת בפיגור 23:20 אחרי רבע אחד.

דורי סהר ועוז בלייזר עזרו לאלופה להגדיל שוב את הפער לשמונה, אבל דבון סקוט קלע שני סלים רצופים ודומיניק ווטרס תרם שתי קליעות מהקו. רכז הצפוניים תפס פיקוד, בלוסומגיים התחמם גם הוא ואלכסנדר צימק למינוס נקודה בלבד, לפני שלוקאס הוסיף סל וחטיפה שהובילה לשלשה של ווטרס בדרך למהפך – 39:41. עוד שני סלים של ווטרס שמרו על נהריה ביתרון בהפסקה, למרות נקודות של אנג'לו קלויארו – 45:47.

האנטר. חוזר לעצמו | אדריאן הרבשטיין

ג'ונס דייק מחצי מרחק ומסר אסיסט לבראיינט שהפך שוב בפתיחת הרבע השלישי, בראיינט המשיך לשתי נקודות מהקו וקבע 47:51, אך הסגולים יצאו לריצת 0:8 עם שתי שלשות של אלכסנדר ועלו שוב לפלוס ארבע. לוקאס ובלוסומגיים שמרו את החבורה של פרנקו ביתרון, אלא שבנדר קיזז ובראיינט הלוהט, עם שמונה נקודות רצופות, החזיר לאורחת את היתרון. סקוט הטביע, ניב משגב דייק פעמיים מהקו ודיברתולומאו השיב בסל בצד השני, שקבע 65:65 אחרי 30 דקות של כדורסל.

שני סלים של האנטר נענו בשלשה של בלוסומגיים ונקודות של אלכסנדר, בפתיחת הרבע האחרון. דיברתולומאו צלף מחוץ לקשת, אלכסנדר השיב באותו מטבע, אך קפטן האלופה הפגיז עוד אחת מרחוק – 73:75 לתל אביביים. ווטרס השווה בשתי התקפות רצופות, שביניהן סנדי כהן תיקן החטאה של האנטר, ואז מכבי ת"א יצאה לריצת 0:8 בזכות שלשה וחדירה של כריס ג'ונס ומהלך סל ועבירה של בלייזר, שקבעו 77:85. לאומי צימק מהקו, אבל האנטר החזיר בשני סלים ובראיינט הוסיף אחד במתפרצת, שהחזיר את ההפרש לדו ספרתי ולמעשה סגר עניין, בדרך לניצחון הרביעי של האלופה בליגה.

פרנקו. ההגנה שלו מקרטעת | אדריאן הרבשטיין
כספי חזר לרוטציה, אך סיים ללא נקודות | אדריאן הרבשטיין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי