בלאט נבחר לשחקן החודש הישראלי, אגאדה הוא ה-MVP

תמיר בלאט
תמיר בלאט | דני מרון

רכז הפועל ירושלים שהצטיין גם במדי הנבחרת נגד ספרד, זכה בתואר לראשונה כשהקדים את זיו וטימור. "גאה, אך שמח יותר על הדרך המוצלחת של הקבוצה". הסווינגמן של ב"ש: "מודה לאלוהים ולחבריי". בית הלחמי מאמן החודש

(גודל טקסט)

חודש נובמבר הסתיים לו וכמיטב המסורת בליגת ווינר בוחרים מצטיינים. מנהלת הליגה הודיעה היום (חמישי) על כך שקיילב אגאדה, הסווינגמן המוכשר של הפועל באר שבע ונבחרת ניגריה, נבחר ל-MVP. תמיר בלאט מהפועל ירושלים קטף את תואר שחקן החודש הישראלי. למאמן המצטיין נבחר אריאל בית הלחמי שהוביל את הפועל אילת לחמישה ניצחונות בששת המשחקים הראשונים העונה.

קיילב אגאדה הראה כבר בשלהי העונה שעברה את יכולתו, כשהגיע מליגת המשנה בספרד. הוא חילץ את באר שבע מהתחתית ולקח אותה קרוב-קרוב לפלייאוף. העונה, הוביל את הקבוצה לשלושה ניצחונות בארבעה משחקים ולא ירד מ-23 נקודות באף משחק. הוא מוביל את טבלאות מלך הסלים (26.3 נקודות), המדד (32.5) והחטיפות (2.8)

אפשר לשים לב כי הוא שיפר משמעותית את אחוזי הקליעה שלו בהשוואה לאשתקד. 57% לשתיים, 48% לשלוש ו-81% מהקו, לעומת 44%, 39% ו-61% בהתאמה מול העונה שעברה 2019/20. הוא גרף 78% מסך הקולות (הבחירה מתבצעת על ידי העיתונאים) והקדים את אלייז'ה בראיינט ממכבי תל אביב ואת המקום השלישי חלקו יפתח זיו (הפועל גלבוע גליל) וקייסי פראת'ר מהפועל אילת.

קיילב אגאדה | לירון מולדובן

הניגרי התרגש כששמע על בחירתו. "אני שמח לקבל את תואר שחקן החודש", אמר אגאדה, "אני מודה לאלוהים, לחבריי לקבוצה, למאמנים ולכל מי שהוא חלק מבאר שבע. התמיכה שלהם מאפשרת לי להרגיש כאן בנוח ולשחק כמו שאני משחק. זה כבוד עבורי לזכות בפרס כזה, אבל אני מרוכז קודם כל בלעזור לקבוצה להמשיך לשחק טוב ולהגיע למיקום גבוה ככל הניתן".

תמיר בלאט זכה לכבוד להיות שחקן החודש הישראלי הראשון של עונת 2020/21. רכזה של הפועל ירושלים ונבחרת ישראל זכה בתואר לראשונה ויקבל מלגת לימודים בסך 1,000 דולר מתנת רענן כץ. הוא הקדים את יפתח זיו ואת בר טימור מהפועל גלבוע/גליל מהפועל תל אביב "אני שמח על הבחירה בי אבל יותר מכך אני שמח על הדרך המוצלחת שהקבוצה שלי עברה בחודש המאתגר הזה", אמר בלאט והוסיף: "אני גאה בחבריי".

הגארד בן ה-23 הוביל את מחזיקת הגביע למקום הראשון בליגה עם מאזן מושלם של ארבעה ניצחונות מארבעה משחקים. הוא קלע לפחות 12 נקודות בכל משחק, שתי שלשות, סיפק 5 אסיסטים ומדד דו ספרתי ורשם כבר שני דאבל-דאבל בארבעה משחקים. כמובן שאי אפשר לשכוח את המשחק הנפלא שלו במדי נבחרת ישראל כשזו גברה על ספרד במוקדמות יורובאסקט 2022 עם 21 נקודות, 9 אסיסטים וללא אף איבוד ומדד 31.

תמיר בלאט | באדיבות מנהלת הליגה

בתואר מאמן החודש זכה אריאל בית הלחמי, מאמן הפועל אילת, שחזר לליגה לסערה. הוא הקדים את ליאור ליובין מהפועל גלבוע\גליל ואת אלעד חסין מהפועל חיפה ועודד קטש מהפועל ירושלים שחלקו יחד את המקום השלישי. קבוצתו ניצחה בארבעה ממשחקיה בפער דו-ספרתי. לאחרונה מונה בית הלחמי שוב למאמן נבחרת העתודה, והוא המאמן הפעיל עם הכי הרבה משחקים בליגה הבכירה – 442.

בית הלחמי סיכם: "מודה לכל מי שבחר בי. פחות חשובים לי התארים האישיים אבל אין ספק שפתיחת העונה המוצלחת היא תוצאה של עבודה קשה והתגייסות של כולם שמחויבים למען הקבוצה והצלחתה".

אריאל בית הלחמי | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי