בשבת: חולון החמה יוצאת למשחק קשה בנגב, קרב קצוות בבירה

ג'ייקובן בראון
ג'ייקובן בראון | דני מרון

אחרי ארבעה ניצחונות רצופים בכל המסגרות, הסגולים יקוו להמשיך את התנופה בבאר שבע. דדאס: "נעשה הכל כדי לחזור מהמשחק הזה עם עוד ניצחון". ירושלים, שטרם הפסידה, תארח את בני הרצליה, שטרם ניצחה

(גודל טקסט)

שני משחקים ייערכו מחר (שבת) בליגת ווינר סל. הפועל באר שבע, שפתחה את העונה בצורה מרשימה, תקווה להמשיך במומנטום מול הפועל חולון, שתגיע מעודדת לאחר רצף מרשים משלה (18:00) ואילו הפועל ירושלים, היחידה שטרם הפסידה העונה, תפגוש את בני הרצליה, היחידה שטרם ניצחה (20:00).

הפועל באר שבע (1:4) – הפועל חולון (3:2)

שחקני הקבוצה ואנשי הצוות עברו בדיקת קורונה לקראת היציאה ביום ראשון למינסק, למשחק מול צמוקי, וכולם נמצאו שליליים לנגיף. למעט ריצ'י הוואל ויוגב אוחיון שימשיכו להעדר מהמשחק מול הפועל באר שבע, יעמוד לרשות הצוות המקצועי סגל מלא ובשעות הערב יוחלט מי מהשחקנים הזרים לא ירשם למשחק.

סטפאנוס דדאס, מאמן הקבוצה, התייחס למשחק מחר: "אנחנו בדרך טובה מאוד אחרי ארבעה ניצחונות רצופים, החבר'ה עובדים טוב, יש אצלנו אווירה נהדרת ואנחנו מתגברים על בעיות הפציעה שלנו ועובדים טוב כקבוצה. אנחנו יודעים שב"ש קבוצה טובה מתכוננים למשחק קשה. היכולת של הגארדים הישראלים שלנו בזמן האחרון נותנת לנו את האפשרות להשתמש בגבוהים שלנו בצורה נוחה. נעשה הכל כדי לחזור מהמשחק הזה עם עוד ניצחון".

סטפנוס דדאס | לירון מולדובן

הפועל חולון התחילה את השבוע שעבר עם אפס ניצחונות ליגה וסיימה אותו עם שניים. אחרי שגברה במשחק צמוד על מכבי ת"א במוצ"ש, היא ברחה למכבי חיפה כבר ברבע הראשון וגברה עליה 69:105 – ניצחונה הרביעי ברציפות בכל המסגרות והגדול ביותר שלה בליגה מאז אוקטובר 2011 (80:119 על בני השרון/הרצליה). הסגולים השוו את שיא הליגה של כל הזמנים עם 21 שלשות שהתחלקו בין שמונה שחקנים שונים. כריס ג'ונסון הוביל עם 22 נקודות, 5 מ-10 לשלוש, 7 ריבאונדים ומדד 30, פרדריק בורדיון תרם 17 ועודד ברנדוויין (8 אסיסטים) וגיא פניני קלעו 13 כ"א

שנבחר בפעם השלישית העונה לחמישיית המחזור. ביום רביעי נפרדה הקבוצה מהליגה הבלקנית Delasport עם ניצחון הבכורה שלה במפעל, 73:76 ביתי על הפועל "בנק יהב" ירושלים, ללא אגאדה שקיבל מנוחה. אמיר בל הוביל עם 14 נקודות ו-5 אסיסטים, עמית זיס הוסיף 12 כולל שתי קליעות העונשין שחתמו את תוצאת המשחק.

במפגש האחרון בין הקבוצות, במשחק חידוש הליגה אשתקד אחרי פגרת הקורונה הכפויה, השיגה הפועל באר שבע את ניצחונה הראשון על הפועל חולון במסגרת הליגה הבכירה, 73:85 בעזרת ריצת 0:17 בשבע הדקות האחרונות. גם במשחק הליגה היחיד הנוסף ביניהן בנגב היה מהפך מאוחר: 70:72 לחולון באוקטובר 2018, אחרי שעצרה את האדומים על 9 נקודות ב-10 הדקות האחרונות. בעונה שעברה נפגשו הקבוצות בקונכיה גם בשמינית גמר הגביע והסגולים ניצחון 90:103 במשחק בקצב התקפי גבוה שאופיין באחוזי קליעה מצוינים של שתי הקבוצות.

מאמן הפועל באר שבע כדורסל
רמי הדר | דני מרון

הפועל ירושלים (0:5) – בני הרצליה (6:0)

לפני השריקה שתוציא לדרך את משחק הקצוות, יקבלו ג'ייקובן בראון וטיישון תומאס מגן על הגעתם ל-1,000 נקודות בליגת ווינר סל. הפועל ירושלים נשארה הקבוצה היחידה בליגה עם מאזן מושלם, אחרי שהנחילה להפועל אילת את הפסד הבית הראשון שלה, 79:100 בהופעה מרשימה מאוד. כריס קרמר, שנבחר למצטיין המחזור בליגת ווינר סל, הוביל חמישה אדומים בספרות כפולות עם 20 נקודות, 8 ריבאונדים, 4 אסיסטים, 5 חטיפות ומדד 35. ביום רביעי נוצחה מחזיקת הגביע לראשונה בליגה הבלקנית על ידי הפועל באר שבע, 76:73. סולימאן בריימו הוביל עם 21 נקודות ו-10 ריבאונדים, טיישון תומאס נח.

בני הרצליה נשארה הקבוצה היחידה העונה ללא ניצחון ליגה, לאחר הפסד בית 95:89 להפועל גלבוע/גליל. העולה החדשה הובילה רק ל-18 שניות במשחק, פיגרה כבר בהפרש של 24 נקודות ורק בדקות הסיום הצליחה להתקרב מעט לאדומים מגן נר. קוטי קלארק הצטיין עם 21 נקודות, 12 ריבאונדים, 6 אסיסטים ומדד 33, פרנק גיינס הוסיף 17, אבל עם 1 מ-10 בלבד לשלוש וחמישה איבודים על אסיסט בודד. מקס היידגר קלע 12 נקודות ב-18 דקות בהופעת הבכורה שלו בקבוצה, טרל פארקס תרם 10 נקודות ו-8 ריבאונדים.

מאז שהודחה מולה ברבע גמר הפלייאוף 2004, שבועיים אחרי הזכייה ההיסטורית בגביע יול"ב תחת הדרכתו של שרון דרוקר, הפועל ירושלים עומדת בבירה על מאזן 2:20 מול בני הרצליה במסגרת הליגה. שני הניצחונות היחידים של הכחולים-לבנים מהשרון בפיס ארנה הגיעו תוך חודש: 66:78 במרץ 2018 במשחק החזרה של עודד קטש לקווים של האדומים ו-78:86 באפריל 2018 לאחר הארכה עם 31 נקודות ו-10 ריבאונדים של ג'ף אדריאן.

עודד קטש, ג'ייקובן בראון | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי