דיברתולומאו: "דיברנו על חשיבות הגביע". ספרופולוס מרוצה

ג'ון דיברתולומיאו, אופק אביטל | אדריאן הרבשטיין

הגארד הבהיר לאחר ה-73:98 על הפועל חיפה שהדחה מוקדמת נוספת בגביע המדינה לא הייתה באה בחשבון. המאמן: "במכבי ת"א בכל עונה אנחנו רוצים להיאבק על כל התארים, במפעל הזה יש הפתעות ואני מרוצה מהריכוז"

(גודל טקסט)

אחרי שכבר הספיקה להתמודד בשלב מוקדם של עונת היורוליג עם מספר משחקים שבהם הפסד היה מסבך אותה, מכבי תל אביב התייצבה אתמול (ראשון) למשחק שבאמת היה אסור לה להפסיד – וצלחה אותו ללא קשיים. הצהובים הביסו 73:98 את הפועל חיפה ועלו לרבע גמר גביע המדינה, רגע לפני שהם ממשיכים לשני משחקים נוספים השבוע, בזירה האירופית. 

אלופת המדינה בשלוש השנים האחרונות לא שכחה לרגע שבאותן שנים הגביע נסע לעיר אחרת, כאשר יאניס ספרופולוס כבר הספיק להיות מודח מהמפעל מוקדם מהצפוי בשתי העונות הראשונות שלו בקבוצה. "במכבי כל עונה היא זהה – אנחנו רוצים להיאבק על כל התארים", אמר ספרופולוס, "זה לא קל ואני לא מכיר קבוצה שזוכה בשלושה או ארבעה תארים בכל עונה, אבל אנחנו רוצים לנצח בכל משחק. גביע זה מפעל של הפתעות, לכן לא רצינו להיתפס לא מוכנים ובאנו מרוכזים". 

במחצית הראשונה של המשחק ברוממה, נראה היה שאכן יש סיכוי להפתעה. הפועל חיפה עמדה בקצב של האורחת, שלא הצליחה לייצר בריחה. המאמן היווני נשאל על ההכנה למשחק כזה, שבו היריבה מגיעה עם הזדמנות להשיג ניצחון היסטורי, בעוד לקבוצתו מחכים השבוע שני משחקים במפעל חשוב אף יותר: "היום היה המשחק הרשמי ה-26 שלנו, לא קל לבוא מרוכזים בכל פעם כשמשחקים כל כך הרבה. אפשר לראות שגם בליגה וגם ביורוליג יש תוצאות מפתיעות. ההכנה הייתה קשה, כי יותר קשה להגיע בפוקוס למשחק נוקאאוט. שמח שעשינו את זה והראנו נחישות גדולה". 

יאניס ספרופולוס | אדריאן הרבשטיין

אחרי 20 דקות צמודות, ברבע השלישי ההגנה של מכבי תל אביב החלה לתפקד, בדרך לריצת 5:24 שהפכה את שארית הדקות לגארבג' טיים. על ספסל האלופה אפשר היה לראות ששני הניצחונות האחרונים ביורוליג הכניסו אנרגיות חיוביות, כשהמחליפים קמו בהתלהבות בכל הזדמנות ועודדו כל מהלך מוצלח של חבריהם על הפרקט. המומנטום אפשר גם ליובל זוסמן וג'ון דיברתולומאו שחזרו מפציעות, ולסנדי כהן שנדחק הצדה ברוטציה לאחרונה, לרשום דקות טובות שיעזרו להם להיכנס לעניינים לקראת ההמשך. 

"אני שמח על ההגנה שלנו. שמרנו אותם על 73 נקודות וזו תמיד המטרה שלנו – להיות יעילים בהגנה, כי זה בונה את ההתקפה שלנו", סיכם ג'ון דיברתולומאו את הניצחון. "שמח שהשגנו את הניצחון בחוץ, נגד קבוצה קשוחה. כשאנחנו מגיעים לגביע אנחנו מדברים בינינו על החשיבות שלו, כי אנחנו רוצים לזכות בכל התארים בישראל, אבל בשלב הזה צריך להתקדם ממשחק למשחק. אני מקווה שהמשחק הזה יעזור לי להיכנס לקצב. אני צריך להיות סבלני, ברור שיהיו גם ימים רעים כמו שיש לכל שחקן, אבל הכי חשוב שאעזור לקבוצה בכל דרך שאני יכול ושלא אהיה קשה עם עצמי". 

מכבי תל אביב ממשיכה כעת למשחקי חוץ נגד וילרבאן וברצלונה, דבר שבוודאי ישב בראש של השחקנים והצוות המקצועי בהכנה למשחק הדחה כמו זה של אתמול, בו היריבה מגיעה במוטיבציית שיא, בידיעה שיש לה הזדמנות לעשות היסטוריה. ספרופולוס התייחס לכך בסיום: "היום היה המשחק הרשמי ה-26 שלנו, לא קל לבוא מרוכזים בכל פעם כשמשחקים כל כך הרבה. אפשר לראות גם ביורוליג וגם בליגה שיש תוצאות מפתיעות. ההכנה הייתה קשה כי יותר קשה לבוא בפוקוס כשזה משחק נוקאאוט. אני שמח שעשינו את זה והראנו נחישות גדולה".

שחקני מכבי תל אביב | אדריאן הרבשטיין

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי