אתם בחרתם: דני אבדיה הוא כדורסלן השנה בישראל

דני אבדיה כדורסלן השנה | ספורט1 / Getty Images

ללא עוררין: הפורוורד בן ה-19 שהוביל את מכבי ת"א לאליפות, זכה ב-MVP של הליגה ונבחר במקום ה-9 בדראפט ע"י וושינגטון, קיבל כ-86% מהקולות. ווליבקין הזר המצטיין, ב-NBA לברון גבר בקלות על דונצ'יץ' ויאניס

(גודל טקסט)

לא היה ספורטאי ישראלי בשנת בתחילת 2020 עם ציפיות גבוהות יותר משל דני אבדיה ואיכשהו הוא עדיין הצליח השאיר אותנו עם פה פעור פעם אחר פעם. לכן אין זה מפתיע כי הרוקי החדש של וושינגטון וויזארדס נבחר כמעט פה אחד לכדורסלן השנה בישראל עם 86 אחוז מהקולות של גולשי ספורט1 ומרחק אסטרונומי מים מדר במקום השני (5%).

אבדיה הפך תוך שנה לכישרון מבטיח בקצה הרוטציה של יאניס ספרופולוס, לאחד משחקני המפתח של מכבי תל אביב ול-MVP של ליגת העל, בזמן שהוא מציג התפתחות יוצאת דופן ממשחק למשחק. רגע השיא של הפורוורד בן ה-19 היה כמובן ערב דראפט ה-NBA כאשר נבחר במקום ה-9 על ידי וושינגטון וויזארדס, שם בינתיים הוא לא יורד מהחמישייה וממשיך לגרוף מחמאות מכל עבר.

גם התואר הזר המצטיין חולק ללא תחרות. סקוטי ווילבקין ממכבי תל אביב קיבל כ-68% מהקולות וחלף ללא מאמץ על פני ג'ייקובן בראון (13%) ואות'לו האנטר (12%). המנהיג של הצהובים בשלוש העונות האחרונות, לא רשם בעונה שעברה משחקי שיא בליגה, מכיוון שאותם הוא שמר ליורוליג. 16.1 נקודות, 2.0 ריבאונדים ו-3.4 אסיסטים היו לגארד הנפלא בעונה שעברה וגם השנה מציג מספרים דומים, למרות שהתוצאות בשטח שונות לחלוטין.

עוברים לליגה הטובה בעולם, וגם כאן לא היה מאבק של ממש, בזכות סיום עונה בלתי נשכח ב'בועה' באורלנדו וזכייה מרשימה של הלייקרס ב-NBA בהובלתו של לברון ג'יימס, שהשיג טבעת רביעית בקריירה ונבחר אחרי הסדרה נגד מיאמי ל-MVP של סדרת הגמר (היחיד אי פעם שעשה זאת בשלוש קבוצות שונות). אי לכך, לברון זכה ל-56% מהקולות של גולשי ספורט1 וזכה בתואר שחקן השנה בהפרש ניכר מלוקה דונצ'יץ' (15%) וה-MVP של העונה הסדירה, יאניס אנטטוקומפו (13%). אגב, שותפו של קינג ג'יימס לזכייה, אנתוני דייויס, נמצא רק במקום החמישי אחרי ג'יימי באטלר.

דני אבדיה , לברון ג'יימס , יאניס אנטטוקומפו | ספורט1

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי