ספרופולוס: "הניצחון הזה הוא לא הצהרה", קטש: "הפסדנו בהגנה"

יאניס ספרופולוס | ברני ארדוב

לאחר הניצחון 80:101 על הפועל ירושלים, מאמן מכבי ת"א צינן: "העונה עוד ארוכה ויהיו לנו עוד עליות וירידות". תפקידו של כספי: "האישיות שלו חשובה לקבוצה". מאמן האדומים על בלאט: "רק מקווה שהפציעה לא חמורה"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב סגרה הערב (חמישי) את 2020 עם ניצחון גדול עבורה, לאחר שהביסה 80:101 את הפועל ירושלים ב"קלאסיקו" של הכדורסל הישראלי, אשר היה צהוב בכל דקותיו. לאחר המשחק, המאמן יאניס ספרופולוס צינן את הרוחות והבהיר: "הניצחון הערב לא היה הצהרה, אלא עוד משחק טוב שלנו. העונה עוד ארוכה ויהיו לנו עוד עליות וירידות".

עוד לפני שענה על שאלות הכתבים, המאמן היווני איחל החלמה בריאה לתמיר בלאט מירושלים, שנפצע ממש בסיום המשחק: "רוצה לאחל רפואה שלמה לתמיר בלאט ואני מקווה שהפציעה לא רצינית". על המשחק אמר: "בגישה שבאנו היום, הראינו שאפילו אחרי בק-טו-בק ומשחק קשוח ביורוליג, בתוך 48 שעות באנו ושיחקנו טוב מאוד, קבוצתי, עם מאמץ גדול בהגנה ותנועה מצוינת של הכדור בהתקפה והרבה חוכמה".

"רוצה לברך את השחקנים על הריכוז וההכנה האישית שכל אחד עשה כדי לשחק בדרך שעשינו זאת. הצורה בה שיחקנו אחרי הרבע הראשון, כשבהגנה הרמנו את האינטנסיביות ועלינו ליתרון דו ספרתי. כל זה נמשך לרבע השלישי והרביעי ואני חושב שהגיע לנו הניצחון ב-100%. נהנה מהניצחון הזה היום, אבל צריכים להיות מוכנים להמשך".

"רוצה לברך את השחקנים על הריכוז וההכנה האישית" | ברני ארדוב

עומרי כספי משחק בהמשכיות: "אדבר עם הצוות הרפואי לגביו. המצב הוא שהוא מוכן לשחק ואנחנו שמחים מאוד שהוא חזר. האישיות שלו חשובה מאוד עבור הקבוצה. הוא יהיה חשוב יותר ככל שימשיך לשחק. אני שמח גם שיובל זוסמן חזר וגם ג'ון דיברתולומאו, שחזרו להיות חלק מהרוטציה. זה חשוב מאוד לקבוצה".

מדוע לא משחקים כך באירופה: "אנחנו משחקים טוב לאחרונה גם באירופה. אני חושב שאנטה סבל מתקופה פחות טובה, אבל עכשיו הוא בכושר טוב ואנחנו שמחים. הוא כוח משמעותי בצבע ואנחנו רוצים להשתמש בו. דראגן פקטור גם בפנים וגם בחוץ, עומרי יכול לשחק בצבע אז יש לנו יותר אופציות".

מן העבר השני, המאמן עודד קטש סיכם את הערב המאכזב של הפועל ירושלים: "זה המשחק השני שלנו שהגנתית אנחנו לא עושים עבודה מספיק טובה, לא מספיק אגרסיביים. המשחק השני שלנו באיגוקאה, שהיא קבוצה טובה – לא ברמה של מכבי – אבל בחצי השני כן מצאנו את האנרגיות והכימיה שיהינו צריכים. לצערי כשהגענו לארץ הייתה ירידה מתח".

בלאט מפונה מהפרקט. קטש: " כולנו יודעים כמה הוא חשוב" | ברני ארדוב

"לא צריך להפיל הכל על האנרגיות, לא מאמין שבאים למשחק ביד אליהו עם אנרגיות נמוכות. משהו בתיאום ההגנתי שלנו ובאגרסיביות לא עבד. באנו עם תכנית משחק שאנחנו מוכנים לחיות עם זריקות מסוימות ואולי כמה שלשות קשות של מכבי ערערו לנו את הביטחון. לא עשינו את זה מספיק טוב, שחקנים הגיעו בקלות מדי לטבעת וזה חשף אותנו גם בריבאונד ההגנה. הפסדנו את המשחק בהגנה, לא משחק גדול התקפית אבל היינו שם מספיק כדי לעשות תוצאה יותר טובה".

מצבו של תמיר בלאט: "אני מקווה שזה לא חמור. אני מדבר ממשאלת לב כמובן. לפעמים זה כואב. כולנו יודעים כמה הוא חשוב, בטח עם חסרונו ואי הוודאות לגבי ג'ייקובן בראון לגבי השבוע החשוב שיש לנו. אין עדיין עדכון".

מדוע לא ניצלו את חסרונו של אות'לו האנטר: "רוב הנקודות שכן קלענו, כן היו דרך היתרונות שלנו. כשבאים לשחק נגד קבוצה כמו מכבי ת"א, הם יודעים מה הם עושים ויש להם יכולות. האנטר שחקן שאני מאוד מעריך, מאוד שדומיננטי וחשוב למכבי תל אביב. אבל גם לז'יז'יץ' יש נוכחות, יצר לנו בעיות. לא נזלזל בו או בשחקנים כמו בנדר, קלויארו או כספי. יש להם מספיק כלים ואין ואקום. הדרך שבה שמרנו, נתון במחצית של 5 אופנסיב ריבאונד לעומת כמות זהה של זיזיץ', בדרך כלל כשזה קורה אתה סופג 55 נקודות בחצי".

אכזבה בהפועל ירושלים. " כשבאים לשחק נגד קבוצה כמו מכבי ת"א, היא יודעת מה היא עושה ויש לה יכולות" | ברני ארדוב

האם הוא חושש לקראת משחקי הגביע: "חשש תמיד קיים, גם אם היינו מנצחים את שני המשחקים האחרונים. החשש עדיין קיים. בגביע זה הקסם, הכל יכול לקרות. בטח כשמדובר בקבוצה איכותית כמו גלבוע ובטח כשמשחקים בחוץ. אם אני לא טועה, שיחקנו נגדם גם לפני שנתיים בדרך לזכייה. שנה שעברה ניצחנו ברבע הגמר כאן באולם הזה".

"ההגרלה לא תמיד קובעת, כדי לקחת תואר צריך לנצח גם קבוצות טובות כמו גלבוע והדרך לעשות זאת היא לקחת את שני המשחקים האחרונים, להתחייב שעושים דברים יותר טובים וברמה גבוהה, כי הגנתית זה יהיה משחק לא פשוט וכדי לנצח זה יצטרך להתחיל משם".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי