חוזהו של בנדר במכבי ת"א הוארך עד סיום העונה

דראגן בנדר | דני מרון

הקרואטי ימשיך בצהוב. שביעות רצון אחרי ה-80:101 הגדול על הפועל ירושלים שלימד את הקבוצה לקח "לבוא באנרגיות האלה לכל משחק". וגם: הנתונים האדירים של ווילבקין מול הקבוצה מהבירה

(גודל טקסט)

לוח המשחקים בשבוע האחרון של 2020 טמן למכבי תל אביב סוג של מלכודת, כשאחרי משחק היורוליג נגד זניט סנט פטרסבורג הצהובים התייצבו אתמול (חמישי) למפגש עם היריבה הגדולה בזירה המקומית – הפועל ירושלים. אלא שלמרות הציפייה שהתמודדות עם האדומים מהבירה 48 שעות בלבד אחרי הפסד מאכזב באירופה תקשה על האלופה, בפועל היא לא השאירה סיכוי למחזיקת הגביע וטיילה לניצחון 80:101 חשוב.

ביום שלאחר המשחק, האלופה הודיעה כי חוזהו של דראגן בנדר הוארך עד לסיום העונה. הקרואטי, שסיפק אמש תשע נקודות, חתם בקיץ לשלושה חודשים כזכור וכעת הוחלט להאריך את ההתקשרות עמו לאחר שהשתפר בתקופה האחרונה.

ובחזרה למשחק מול ירושלים. זו הייתה מכבי שונה לגמרי מזו שראינו בשלישי, בעיקר בפן ההתקפי. הנעת כדור חכמה ומהירה, תצוגת קליעה שכללה 13/28 לשלוש ושליטה מוחלטת מתחת לסלים בדמות 50 ריבאונדים (18 בהתקפה) לעומת 24 של היריבה, אפשרו לשחקניו של יאניס ספרופולוס להראות עליונות מוחלטת על הירושלמים, לפחות נכון לנקודה זו של העונה.

יאניס ספרופולוס | ברני ארדוב

עוז בלייזר, שסיים עם 4 נקודות ב-17 דקות, הודה כי קבוצתו מגיעה למשחקים הגדולים עם יותר אנרגיות שהיא לא מצליחה להביא לכל משחק: "אנחנו כן מרגישים שזה קורה לפעמים, לא מרוצים מזה ולא רוצים שזה יקרה. לפעמים יש פיקים במהלך עונה, במיוחד כשאנחנו בקצב משחקים מטורף. לפעמים יש ירידת אנרגיה וזה לא צריך לקרות, צריך לבוא נגד כולן סופר אגרסיבי כמו היום. נעבוד על זה. נגד זניט היינו חסרי אנרגיה לגמרי וזה מה שהיה חסר לנו".

אחד השחקנים שהפגינו עליונות ברמה האישית היה אנטה ז'יז'יץ'. הסנטר, שחווה ירידה ביכולת בחודש וחצי האחרונים, הציג נוכחות גדולה בצבע וסיים עם 21 נקודות ב-69% מהשדה, לצד 10 כדורים חוזרים. גם הגנתית הקרואטי חיפה על חסרונו של אות'לו האנטר החבול בעינו, כאשר עצר יפה את סולימאן בריימו וג'אמיל ווילסון והקשה על הגבוהים של עודד קטש לקבל כדורים בפנים.

יחד עם ז'יז'יץ' סחב את הקבוצה סקוטי ווילבקין, שסיפק מספרים אדירים כמיטב המסורת במפגשים עם הפועל ירושלים. הפעם היו לגארד 29 נקודות ולא פחות משמונה שלשות, כשהוא היה רחוק אחת בלבד מהשוואת שיא הליגה בשלשות למשחק אחד בעונה הסדירה והשאיר תחושה שאם רק היה רוצה – הוא גם היה מנפץ את השיא. שמונה משחקים ערך ווילבקין נגד ירושלים בעונה הסדירה מאז שהגיע למכבי, ובהם רשם ממוצעים של 22.3 נקודות ו-54.1% מחוץ לקשת.

שחקני מכבי תל אביב | ברני ארדוב

למרות היכולת המצוינת, ווילבקין סיכם באדישות: "כמו בכל משחק, עשיתי את המיטב שלי ואת מה שהקבוצה צריכה ממני, וזה לקלוע. שיחקנו טוב למשך 40 דקות מלאות בהגנה ובהתקפה. ביום ראשון יש לנו עוד משחק גביע, וכמובן שננסה לנצח גם בו".

כבר מחרתיים תגיע הפועל תל אביב להתארח ביד אליהו במסגרת רבע גמר גביע המדינה ובמחנה של האלופה יודעים כי עליהם להעביר דף למשחק הבא: "אנחנו מתרכזים בעצמנו לכל משחק. באים בגישה שזה אנחנו וצריך לדאוג לשחק כמו שצריך לא משנה מי מולנו", סיכם בלייזר, "ברגע שזה נוקאאוט על כרטיס לחצי גמר הגביע, צריך לבוא סופר מוכנים. זה לא קל, צריך לבוא מרוכזים כמו היום, לבצע את תכנית המשחק שלנו באגרסיביות והכל יהיה טוב".

סקוטי ווילבקין | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי