אדומייטיס: מרגיש בנוח עם הסגל הקיים, המטרה להילחם על תארים

דאיניוס אדומייטיס | דני מרון

המאמן החדש של הפועל ירושלים התייצב למסיבת עיתונאים ראשונה והבהיר כי בשלב זה אין בכוונתו לבצע שינויים: "קטש עשה עבודה טובה, יש כאן קבוצה מאורגנת עם גישה נכונה". הראל: "שמח שצירפנו מאמן בסדר גודל כזה"

(גודל טקסט)

שעות ספורות לאחר ההכרזה של הפועל ירושלים על מינויו של המאמן דאיניוס אדומייטיס בעקבות עזיבתו של עודד קטש לפנאתינייקוס, הליטאי התייצב למסיבת עיתונאים ראשונה והציג את משנתו.

"אני כבר יודע מה המשמעות של המילה 'אדום' (אמר בעברית), אז זה כבר טוב", סיפר אדומייטיס בפתח דבריו, "אני מאחל בהצלחה לקטש ולקבוצתו החדשה ועבורי זו הזדמנות להודות לכל אנשי המועדון וההנהלה. אני מאוד שמח להיות פה וזה כבוד גדול עבורי להיות המאמן החדש של הפועל ירושלים. אני מכיר את האווירה שיש כאן בארנה בירושלים ואני בטוח שאנחנו נשמח את הקהל שלנו ונעשה אותו גאים, מקווה שבקרוב מאוד כי הסיטואציה בעולם מורכבת".

המטרות של הפועל ירושלים: "זה מאוד ברור. אנחנו משחקים בשביל לנצח משחקים ולזכות בתארים ולשם כך עלינו לעשות את המקסימום ולתת מאה אחוזים בכל שנייה על הפרקט. אני לא מסתכל רחוק מדי, אלא ממשחק למשחק כדי שנשתפר בכל אימון וממשחק למשחק".

אם בכוונתו לבצע שינויים בסגל: "צפיתי בקבוצה ואהבתי את מה שראיתי. אני חושב שזו קבוצה מוכשרת, שמשחקת עם גישה נכונה. עודד קטש עשה עבודה מעולה בשלוש השנים שלו, השחקנים מכירים אחד את השני היטב ואפשר לראות שזו קבוצה שאוהבת לשחק יחד. אני מרגיש בנוח להמשיך עם הסגל הזה כרגע".

דאיניוס אדומייטיס | דני מרון

כיצד הוא אוהב לשחק: "אני רוצה שננצל את היתרונות שלנו ונדע לחפות על החסרונות. עלינו לדעת להיות חכמים, כי אנחנו באמצע העונה ויש לפנינו משחקים מאוד חשובים כך שלא ארצה לבצע מהפכות ולשנות את הסגנון לגמרי, הרבה דברים שנעשו אנחנו נמשיך איתם ובמקביל נבצע התאמות קטנות".

על המצב בליגת האלופות בכדורסל: "אנחנו מסתכלים רק על המשחק הבא וכך נמשיך לפעול. המשחק נגד לימוז' הוא חשוב מאוד, אבל אנחנו מתרכזים קודם כל במשחק הבא ביום ראשון".

היכרותו עם הפועל ירושלים: "זה מועדון שהשאיפות שלו תמיד גבוהות והמטרה שלנו תהיה להילחם על כל התארים עד הסוף. לפנינו אתגרים לא פשוטים ולא קלים, אבל אני אוהב את זה. הדבר הכי חשוב הוא שיש כאן קבוצה טובה, מאורגנת ושמשחקת יחד הרבה זמן. כולם כאן עוזרים לי ואני מאוד אוהב את מה שקורה".

על ישראל: "שיחקתי כאן הרבה פעמים, הייתי בתל אביב ובירושלים ופגשתי גם קבוצות קטנות. האנשים כאן מאוד נחמדים ואכפתיים והמשפחה שלי גם הייתה כאן ונהנתה מאוד. אשתי אפילו אמרה לי שאם אקבל הצעה מישראל, המשפחה תשמח להגיע".

דאיניוס אדומייטיס | דני מרון

המנכ"ל גיא הראל אמר על החלפת קטש באדומייטיס: "אנחנו רוצים להודות לעודד ולהודות לו, אבל גם לומר שתם עידן עודד קטש בהפועל ירושלים ומתחיל עידן אדומייטיס. אנחנו נרגשים מאוד מהסיטואציה וברגע שהבנו את המצב, עם המון עבודה קשה של כל המערכת ובעיקר של הבעלים ויותם הלפרין, הגבנו מהר ולשמחתי הגדולה הצלחנו להביא מאמן בסדר גודל כזה. ניתן לו את כל הכלים, יש לנו עוד מטרות מאוד ברורות השנה וגם אם אנחנו לא תלויים בעצמנו בזירה האירופית, אנחנו במצב טוב ויש קבוצה טובה".

אדומייטיס, שיחגוג את יום הולדתו ה-46 בשבוע הבא, הפך למאמן הליטאי הראשון בכדורסל הישראלי וינסה לנצח לראשונה כבר ביום ראשון הקרוב במשחק הליגה הבלקנית נגד מכבי ראשון לציון. הוא חתם על חוזה לעונה וחצי אחרי תקופה מוצלחת כמאמן נבחרת ליטא, כולל באליפות העולם בסין ב-2019.

בתוך כך, כריס סמית' שהצטרף לקבוצה כשחקן אימונים, שוחרר לבקשתו להפועל עכו מהליגה הלאומית.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי