כספי ישוב להתאמן, אך ייעדר נגד גלבוע/גליל. גם ווילבקין בחוץ

עומרי כספי | אודי ציטיאט

פורוורד מכבי תל אביב התאושש מווירוס בבטן, אולם לא התאמן כשבוע ויחמיץ את משחק ההשלמה (שישי ב-13:30), בעוד הכוכב לא נרשם וכמוהו גם דורסי וקלויארו. ב-14:00: ירושלים תנסה להתאושש בחיפה מההדחה באירופה

(גודל טקסט)

בעקבות הסגר בנתב"ג שהוביל לדחיית משחק היורוליג שתוכנן להיערך הערב מול אנאדולו אפס, מכבי תל אביב תקיים מחר (שישי ב-13:30) משחק השלמה בליגת ווינר סל מול הפועל גלבוע/גליל, התמודדות שנדחתה גם היא לאחר שהתגלה כי שחקן ריאל מדריד, שפגשה את הצהובים לאחרונה, נמצא חיובי לקורונה.

בינתיים, מכבי תל אביב הודיעה היום (חמישי) כי עומרי כספי, שסובל מווירוס בטן בימים האחרונים, מטופל באנטיביוטיקה ויחזור היום לאימונים. השחקן עבר מספר בדיקות ששללו הימצאותו של חיידק בקיבה, אך הוא לא התאמן כמעט שבוע ועל כן יחמיץ את המשחק מול גלבוע/גליל. בנוסף אליו, ייעדרו כדי לזכות במנוחה הכרחית גם סקוטי ווילבקין, טיילר דורסי ואנג'לו קלויארו וגם סנדי כהן לא נרשם, אולם קיבל אישור לשוב לפעילות לאחר שהחלים מקורונה.

במהלך סוף השבוע, במכבי תל אביב יחליטו בנוגע לשיתופו של כספי בדרבי התל אביבי שייערך ביום ראשון. הישראלי שהתאושש מפציעה ארוכה רשם העונה שמונה משחקי יורוליג בהם שיחק עשר דקות בממוצע למשחק. בליגת ווינר סל הוא שותף בשישה משחקים בלבד, אך שיחק 17.8 דקות בממוצע ותרם כעשר נקודות.

מכבי ת"א נעצרה ביום שלישי אחרי שני ניצחונות רצופים ביורוליג, 82:75 לפנרבחצ'ה בטורקיה. הצהובים קלעו 13 שלשות ב-42%, אבל הגיעו רק ל-8 זריקות עונשין ודייקו ב-48% לשתיים לעומת 73% של היריבה. אלייז'ה בראיינט בלט עם 18 נקודות וארבע שלשות, סקוטי ווילבקין רשם דאבל-דאבל ראשון במפעל: 15 נקודות ו-10 אסיסטים. האלופה לא שיחקה בליגה מאז היום האחרון של 2020, בו טיפסה לפסגה אחרי ניצחון בקלאסיקו.

הפועל גלבוע/גליל חזרה לליגה ברגל שמאל, עם הפסד בית מפתיע למכבי חיפה, 78:77. חן כלפון קבר שלשה גדולה בשניות הסיום, אבל נאור שרון ענה לו עם חדירה מצוינת בצד השני שהעבירה את היתרון בפעם ה-26 והאחרונה במשחק. יפתח זיו הוביל עם 19 נקודות וג'ו תומאסון הוסיף 17 לאדומים, בשורותיהם רשם אבישי גורדון בכורה על הקווים בליגת ווינר סל.

מכבי ת"א ניצחה אשתקד את גלבוע/גליל בכל שלושת מפגשי הליגה ביניהן והשלימה עליה סוויפ עונתי ראשון בכל המסגרות מאז עונת 2012/13. שניים משלושת המפגשים היו דרמטיים במיוחד: בסיבוב הראשון ניצחו הצהובים בגן נר 110:112 לאחר שתי הארכות ובחצי גמר הפיינל פור הם ניצחו 78:81. סקוטי ווילבקין היה גיבור המאני טיים בשני המשחקים: בראשון הוא קלע 35 נקודות וכפה הארכה עם הבאזר של הרבע הרביעי ובאחרון שבר שוויון בשניות הסיום עם שלשה גדולה. כאמור, מחר הוא ייעדר.

ווילבקין. ינוח מחר | ברני ארדוב

מכבי חיפה – הפועל ירושלים (14:00)

הפועל ירושלים ניצחה רק באחד מששת משחקיה האחרונים בכל המסגרות והשבוע היא הודחה מליגת האלופות לאחר הפסד 88:83 בלימוז'. האדומים קלעו 13 שלשות ב-41% ומסרו 23 אסיסטים, אבל הרשו ליריבה הצרפתית לקלוע ב-54% מהשדה. ספידי סמית', שהחליף את הירוק של חיפה בירוק של לימוז', רשם 10 נקודות ו-13 אסיסטים למנצחים. ג'ייקובן בראון קלע 21 נקודות לאדומים, סולימאן בריימו הוסיף 16 נקודות, 11 ריבאונדים ו-5 אסיסטים

מכבי חיפה קטעה רצף של שישה הפסדי ליגה עם ניצחונה השני העונה, 77:78 מפתיע בחוץ על הפועל גלבוע/גליל, ללא רומן סורקין ואבי בן שימול הפצועים. נאור שרון קלע את סל הניצחון, שתי שניות לסיום. מייקל קובינס רשם הופעת בכורה נהדרת בליגה וסיים עם 24 נקודות, 15 ריבאונדים, 4 הטבעות ומדד 36, דונטה סמית' קלע 11 מ-13 נקודותיו כבר ברבע הראשון והוסיף שמונה אסיסטים

הקבוצות נפגשו פעמיים בעבר בצהרי יום שישי ברוממה – ובשתיהן האדומים ניצחו: 75:82 בדצמבר 2013 ו-84:86 לאחר הארכה בדצמבר 2015. דונטה סמית' היה מצוין בשני המשחקים: 24 נקודות, 7 ריבאונדים ו-5 אסיסטים עבור חיפה בעונת 13/14 ו-20 נקודות, 13 ריבאונדים ו-6 אסיסטים במדי ירושלים בעונת 15/16. המפגש האחרון ביניהן בכרמל היה בשבוע האחרון של ינואר אשתקד והסתיים ב-87:95 לירוקים בזכות ריצת 0:12 מאוחרת. מכבי חיפה היא הקבוצה היחידה בליגה ללא אף ניצחון בית: מאזן 4:0

דאיניוס אדומייטיס | ברני ארדוב
עוד באותו נושא: עומרי כספי

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי