בלייזר: "היינו צריכים לקחת את המשחק הזה גם ללא האנטר"

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | דני מרון

הפורוורד דיבר אחרי ההפסד של מכבי ת"א לגלבוע/גליל וטען כי הרחקתו של הסנטר אינה יכולה להוות תירוץ: "היינו חסרי אנרגיות, יכולנו להיות הרבה יותר טובים. בהתקפה היינו קצרים בכל מהלך, תמיד חצי צעד מאחורה"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב רשמה אתמול (שישי) את הפסד הבית הראשון שלה בליגה והשני שלה בסך הכל העונה, כשנכנעה 79:70 להפועל גלבוע/גליל. לאורך העונה יאניס ספרופולוס חוזר ואומר כמה חשוב ששחקניו יהיו מוכנים להילחם בכל משחק והמפגש עם החבורה מגן נר היה דוגמה טובה למה שקורה כשהצהובים אינם מוכנים. לשחקני האלופה לקח כמעט חמש דקות לקלוע נקודה ראשונה, הם פיגרו במשך רוב המשחק ולחובתם נשרקו יותר מדי עבירות טכניות – ארבע ליתר דיוק.

כשהדרבי נגד הפועל תל אביב מעבר לפינה, ספרופולוס בחר להעניק מנוחה לסקוטי ווילבקין, טיילר דורסי ואנג'לו קלויארו, מה שהותיר את הקבוצה ללא שני שחקני ההתקפה הכי מסוכנים שלה וגם בלי השחקן שבדרך כלל נותן את הטון אצלה בכל הנוגע ללחימה. כריס ג'ונס קיבל תפקיד מרכזי יותר בהיעדרם ולא סיפק את הסחורה, אלייז'ה בראיינט סיים כקלע השני אחרי אנטה ז'יז'יץ' עם 12 נקודות אך החטיא את כל שש הזריקות שלו מחוץ לקשת, וגם יתר השחקנים לא הצליחו לסייע לקרואטי שבלט עם 23 נקודות ותשעה ריבאונדים.

אלא שלאו דווקא חסרון כזה או אחר ברמה המקצועית היווה את הבעיה מבחינת מכבי, כי אם שפת הגוף ששידרה חוסר חשק והיעדר הדריכות מבחינה מנטלית הן אלו שבהן נפלה האלופה מהיריבה. "היינו חסרי אנרגיות, היינו יכולים להיות הרבה יותר טובים", הודה עוז בלייזר לאחר ההפסד, "בהתקפה היינו קצרים בכל מהלך, תמיד חצי צעד מאחורה. הם באו עם אינטנסיביות גדולה ועם אנרגיות, ידענו שאנרגיות יהיו חלק חשוב מאוד מהמשחק הזה".

עוז בלייזר
עוז בלייזר | דני מרון

הרגע שאולי חרץ את גורל המשחק הגיע קצת פחות משבע דקות לסיום, כאשר אות'לו האנטר איבד עשתונות והשתלח בשופט צחי הבדלי, שבטווח של שניות ספורות שרק נגדו עבירה טכנית ומיד המשיך להרחקה. האנטר, השחקן המנוסה ביותר בסגל הצהוב וכזה שנחשב לרגוע מאוד בדרך כלל, נזרק לחדר ההלבשה במצב של שוויון 62:62 ועם או בלי קשר לחסרון שלו, מאותו רגע הכל הלך לכיוון האדום-לבן של גלבוע.

"אין ספק שאות'לו מאוד חשוב בשבילנו, הוא מנהיג פה בקבוצה ובדרך כלל הוא מאוד רגוע", אמר בלייזר, "אין ספק שהוא היה חסר לנו אחר כך, אבל גם אחרי זה היינו צריכים לעשות את העבודה ולקחת את המשחק הזה. לא עשינו את המהלכים הנכונים, בהתקפה החטאנו זריקות פנויות והאחוזים היו מתחת לרמה שלנו. ביום ראשון יש דרבי, צריך לשים את המשחק הזה מאחורה, ללמוד ממנו ולהבין שאם לא באים מוכנים באנרגיות, אפשר להפסיד לכל קבוצה. נצטרך להבין מה חשוב לשנות".

הפורוורד המשיך וסיכם: "אני מכיר את התחושה שגלבוע באה איתה משנים קודמות, כשהייתי נגד מכבי. כשאתה מגיע לפה אתה רוצה לנצח והתפקיד שלנו הוא לא לתת לאף קבוצה את התקווה הזאת. כל קבוצה רוצה לנצח אותנו, שחקנים רוצים להיות פה, המוטיבציה מאוד גבוהה ואנחנו צריכים לדעת את זה. אי אפשר לבוא להעביר את המשחק, היריבות לא יתנו לנו לעשות את זה. צריך לבוא באינטנסיביות כאילו זה משחק אליפות, או יורוליג. אני יודע איך אני הייתי מתכונן למשחקים נגד מכבי ואנחנו צריכים לשחק כל משחק כאילו העונה תלויה בו, לא משנה נגד מי משחקים ואיפה".

אותלו האנטר
אות'לו האנטר | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי