ספרופולוס: "אנחנו צריכים להיות מוכנים להגיב להפסד האחרון"

יאניס ספרופולוס | דני מרון

היווני קרא לשחקניו לפצות על ההפסד לגלבוע בשישי, בדרבי הראשון של העונה בליגה. ווילבקין, דורסי וקלויארו שבו לסגל, כספי ימשיך להיעדר. קאסטריטיס: "אין זמן להירגע גם אחרי ניצחון". הפועל חיפה יוצאת לאילת

(גודל טקסט)

יומיים בלבד לאחר ההפסד הביתי להפועל גלבוע/גליל, מכבי תל אביב תתארח הערב (ראשון, 21:00) אצל הפועל תל אביב לדרבי העירוני במסגרת המחזור ה-15 בליגה. כזכור, לפני ארבעה שבועות הקבוצות נפגשו ברבע גמר גביע המדינה ואז הצהובים חגגו העפלה לשלב ארבע האחרונות, עם ניצחון 66:83.

יאניס ספרופולוס החזיר לסגל את סקוטי ווילבקין, טיילר דורסי ואנג'לו קלויארו שקיבלו מנוחה ביום שישי, והותיר מחוץ לסגל את אלייז'ה בראיינט, כריס ג'ונס ודראגן בנדר. אות'לו האנטר, שהורחק במשחק האחרון, נרשם להתמודדות בעוד עומרי כספי ימשיך להיעדר בשל הווירוס בבטן ממנו התאושש רק לפני מספר ימים.

חזרת שני הסקוררים הבולטים בקבוצה אמורה לעזור לצהובים לשפר את יכולת הקליעה מחוץ לקשת, לאחר שבמשחק נגד גלבוע נעצרו על שפל עונתי של ארבע שלשות בלבד ב-17% דיוק ובנוסף קלעו יותר מ-16 נקודות רק ברבע אחד במשחק. "דרבי זה דרבי, אנחנו צריכים להיות מוכנים להגיב אחרי ההפסד האחרון שלנו. כמובן שזה יהיה משחק שונה לחלוטין מהמשחק שהיה לנו נגדם בגביע, אנחנו יודעים את זה ואני מצפה מהשחקנים להיות מרוכזים למשך 40 דקות ומוכנים למשחק קשוח", אמר ספרופולוס לקראת ההתמודדות.

שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים
שחקני מכבי תל אביב מאוכזבים | דני מרון

המפגש הערב יהיה הראשון בין הקבוצות במסגרת הליגה העונה, זאת לאחר שהמשחק ביניהן מהסיבוב הראשון נדחה בעקבות הסגר שגרם לעצירת הפעילות בכדורסל המקומי במהלך חודש אוקטובר. בפעם האחרונה שבה הצהובים הגיעו להיכל קבוצת שלמה, הם יצאו ממנו עם הפסד 82:72 במסגרת רבע גמר הפלייאוף, אשר בזכותו הפועל תל אביב השוותה ל-1:1 באותה סדרה, לפני שהודחה במשחק השלישי.

החבורה של יאניס קאסטריטיס מגיעה מעודדת מהניצחון האחרון שלה בליגה, 81:91 ביתי על הפועל אילת שהרחיק אותה מעט משני המקומות האחרונים בטבלה. הפועל תל אביב השוותה באותו משחק את השיא העונתי שלה, עם 12 שלשות, כאשר רשמה שיא עונתי בחטיפות עם 13 כאלו בסך הכל. ים מדר הצטיין עם 22 נקודות נגד הקבוצה של אריאל בית הלחמי, מי שהדריך אותו בנבחרת העתודה שזכתה באליפות אירופה ב-2019 וגם במועדון האדום אשתקד.

ג'ון דיבלר הוא הזר שלא נכלל בסגל הפועל תל אביב, אשר רשמה את רג'י אפשואו, טייריק ג'ונס, גייב יורק וג'יי פי טוקוטו. קאסטריטיס אמר לקראת הדרבי: "על אף שהמשחקים נערכים ללא קהל, יש מאות אלפי אוהבי הפועל שיצפו במשחק. אנחנו בריאים, מגיעים אחרי ניצחון ורוצים להמשיך להשתפר ולנצח. אין לנו זמן להירגע גם אחרי ניצחון חשוב כמו שהשגנו במשחק האחרון".

הפועל ת"א רוצה להמשיך במומנטום | אודי ציטיאט

הצפונית שעולה והדרומית שמידרדרת

מוקדם יותר הערב (19:00), הפועל אילת תחזור לאולם בגין ותארח את הפועל חיפה שנמצאת בתקופה טובה מאוד. הקבוצה של אלעד חסין ניצחה בכל שלושת המשחקים האחרונים שלה בליגה ועלתה למקום הרביעי, על חשבון אילת שדורגה שנייה עד לא מזמן ונפלה למקום החמישי בעקבות שני ההפסדים הרצופים שספגה בשבוע שעבר, הראשון שבהם נגד בני הרצליה. בסיבוב הקודם, בית הלחמי ושחקניו הנחילו לחיפאים את הפסד הבכורה שלהם העונה ועצרו רצף זהה לזה שהאדומים מחזיקים כעת.

עמית שמחון, שבשני המחזורים האחרונים קלע 23 נקודות בממוצע וכמעט לא החטיא (6/7 לשתיים, 10/13 לשלוש), מחפש ניצחון רביעי ברציפות על אקסית, לאחר שקבוצתו גברה על מכבי חיפה, הפועל באר שבע והפועל חולון – שלוש קבוצות שבהן שיחק שמחון בעבר.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי