הכי דרמטי שיש: 99:101 ענק להפועל חיפה על הפועל ירושלים

הפועל חיפה חוגגת | לילך וייס

החבורה של אדומייטיס קיוותה להשלים ניצחון שלישי ברציפות, אבל לאוואנס (22 נקודות וסל ניצחון) ושמחון (23 נק', 5 מ-6 לשלוש) היו תכניות שונות והם השיגו את הניצחון ברוממה. היל הוביל את האורחת עם 19 נקודות

(גודל טקסט)

הפועל ירושלים התאוששה משלושת ההפסדים הרצופים לטורק טלקום, מכבי ראשון לציון ולימוז' עם שני ניצחונות מוחצים על מכבי חיפה והפועל באר שבע, אבל הערב (חמישי) הדברים הלכו בצורה קשה לדאיניוס אדומייטיס ושחקניו ובתום דרמה מטורפת, הם הפסידו 99:101 להפועל חיפה.

המוליכה הגיעה עם ג'ייקובן בראון בסגל, אחרי מנוחה במשחק הקודם הוא תפס את מקומו של ג'אמיל ווילסון שלא נרשם, אבל מי שהיו דומיננטיים ונתנו את הטון היו דווקא שחקני הפועל חיפה החמישית בטבלה – עמית שמחון שקלע 23 נקודות ב-5/6 מהשלוש וקינן אוואנס שקלע 22, כולל שלשה אדירה שהכריעה את המפגש כשנותרו שבע שניות לסיום.

בזכות הניצחון, הפועל חיפה לא רק במאזן 1:6 ביתי העונה ו-4:8 במצטבר, אלא ב-2:23 מדהים בכל הזמנים נגד הפועל ירושלים, ש-19 נקודות של מלקולם היל ו-16 של סולימאן בריימו לא הספיקו לה כדי לחזור לבירה עם ניצחון והיא עם הפסד שלישי העונה.

שבו לסורם. אדומייטיס והשחקנים | לילך וייס

קלעו להפועל חיפה: עמית שמחון 23 (5 מ-6 לשלוש), קינן אוואנס 22, ג'ייסון סיגרס 19, ראקים באקלס 13, לנארד פרימן 10, טיילר רוצ'סטי 7, איגור נסטרנקו 4, כרם משעור 3.

קלעו להפועל ירושלים: מלקולם היל 19, סולימאן בריימו 16, ג'ייקובן בראון 15, טיישון תומאס 13, כריס קרמר 12, אדם אריאל ותמיר בלאט 9 כל אחד, עידן זלמנסון 6.

מהלך משחק

אדומייטיס עלה בחמישייה עם מיר בלאט, כריס קרמר, מלקולם היל, טיישון תומאס וסולימאן בריימו וראה את שחקניו פותחים בסערה. עמית שמחון וקינן אוואנס אמנם מנעו מהאורחים לברוח, אבל שלשות של בריימו ובראון הריצו את ירושלים לרבע התקפי נפלא שהסתיים בתוצאה 23:31.

סולימאן בריימו | לילך וייס

הריצה של האורחת נמשכה ברבע השני ועידן זלמנסון פתח עם ארבע נקודות רצופות, אדם אריאל עלה מהספסל וקלע שלשה וירושלים עלתה ליתרון שיא של 29:40 כשנותרו 6:23 דקות למחצית. גם קרמר, בלאט והיל הצטרפו לחגיגת השלשות של ירושלים כדי לשמור על הפער, אלא שאוואנס ושמחון החזירו באותו מטבע, הגיעו לספרות כפולות כבר ברבע השני וצימקו את הפער ל-53:47 בלבד. בריימו עוד הוסיף שלשה גדולה כדי להוריד את קבוצתו ב-10 מ-14 מחוץ לקשת, אבל אוואנס עם עוד שלשה קבע 56:50 לירושלים במחצית.

עידן זלמנסון | לילך וייס

ברבע השלישי המשחק נפתח מחדש והמארחת הצליחה להשוות את התוצאה, הודות לשלשות של שמחון (4 מ-4 לשלוש) ובאקלס ובסופו של דבר גם השלימה מהפך, לאחר שסיגרס קלע חמש נקודות ראשונות כדי לקבוע 68:69. היל ובראון חזרו לפרקט אחרי מנוחה מהספסל ודאגו להחזיר את היתרון לקבוצה של אדומייטיס, אבל שמחון בשלשה החמישית שלו שמר על השתיים צמודות ולוח התוצאות הראה 78:80 למוליכה אחרי 30 דקות.

שמחון. משחק יוצא דופן מחוץ לקשת | לילך וייס

הדרמה הגיעה לשיאה ברבע האחרון. רוצ'סטי וסיגרס הצליחו להוריד את ההפרש לשלוש נקודות בלבד ואז ירושלים החלה להסתבך: קרמר איבד כדור, אוואנס העניש בסל קשה ועל המהפך היה חתום רוצ'סטי שקלע תוך כדי נפילה, כל זאת דקה ורבע לסיום. אריאל עם שלשה גדולה יכול היה להכריע את ההתמודדות, אבל גם אוואנס עלה לשלוש, הוכשל ודייק בשלוש הזריקות מהקו.

25 שניות לסיום, בראון השיב את ירושלים ליתרון 98:99 עם זריקות מהקו ואלעד חסין ביקש פסק זמן כדי לתכנן תרגיל אחרון. בסיומו של תרגיל נפלא, אוואנס שוב עלה לזריקה משלוש והעלה את הפועל חיפה ל-99:101. לירושלים היו שבע שניות אחרונות, אבל קרמר החטיא שלשה והמקומיים חגגו ניצחון סופר דרמטי.

הספסל של הפועל חיפה חוגג | לילך וייס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי