מכבי ת"א דרסה את ראשל"צ, הפועל ירושלים הפסידה לגלבוע/גליל

שחקני מכבי תל אביב | אודי ציטיאט

הצהובים טיילו עם 77:105 מוחץ ביד אליהו, יובל זוסמן קלע 17 נק' והתקרב לשיא הקריירה שלו. הפסד שני ברציפות לקבוצה של אדומייטיס, שנכנעה 81:75 בתום דרמה. 71:76 לנס ציונה על עירוני נהריה

(גודל טקסט)

בזמן שקבוצות היורוליג לא יכולות להגיע לישראל לאור סגירת נתב"ג, מכבי תל אביב ממשיכה לטייל בליגה המקומית וגם הערב (ראשון) לא התקשתה נגד סגנית האלופה, מכבי ראשון לציון מולה השיגה 77:105 חד צדדי ביד אליהו. לעומת הצהובים, הפועל ירושלים ספרה הפסד שני ברציפות כשנכנעה 81:75 לגלבוע/גליל בתום דרמה. במשחק המוקדם זו הייתה נס ציונה שניצחה 71:76 את עירוני נהריה.

מכבי תל אביב – מכבי ראשון לציון 77:105

מכבי תל אביב לא רשמה את כריס ג'ונס, אנג'לו קלויארו, טיילר דורסי ועומרי כספי אך חסרונם כלל לא הורגש. המארחת פתחו טוב ועלתה ליתרון דו ספרתי בסוף הרבע הראשון לאחר שלשה של ג'ון דיברתולומאו. בסיום הרבע הובילה מכבי תל אביב 15:24 משתי קליעות עונשין של דורי סהר. גם ברבע השני האלופה המשיכה באותו קצב. סקוטי ווילבקין העלה מכבי תל אביב ליתרון שיא של 17 נקודות עם קליעה מחוץ לקשת, בעוד מהצד השני הציג גולן גוט עם שלשה משלו שהורידה את ראשון לציון לפיגור של 46:32 לפני המחצית.

ברבע השלישי הקבוצה של גיא גודס התפרקה ומכבי תל אביב עשתה כל העולה רוחה. למרות שאקיל מיצ'ל, נמרוד טישמן וגולן גוט הורידו את ההפרש ל-57:47 מכבי תל אביב יצאה לריצת 0:17 עד סיום הרבע השלישי שנגמר ביתרון 47:74 צהוב. 10 הדקות האחרונות היו גארבג' טיים אחד גדול, אך מכבי תל אביב רק המשיכה לדרוס ועלתה ליתרון שיא של 33 נקודות. זה נגמר בניצחון 77:105 למכבי תל אביב.

יובל זוסמן כיכב בשורות המנצחת עם 17 נקודות ו-5 אסיסטים והיה רחוק שתי נקודות בלבד משיא הקריירה שלו, סקוטי ווילבקין הוסיף 16. מן הצד השני טריי לואיס ניסה להושיע עם 15 נקודות, שלא ממש עזרו לכתומים.

אנטה ז'יז'יץ' | אודי ציטיאט
דראגן בנדר | אודי ציטיאט

הפועל גלבוע/גליל – הפועל ירושלים 75:81

קרב מרתק התקיים הערב באולם גן נר, כשהשלישית אירחה את השנייה בקרב צמרת מותח במיוחד בסיומו ידה של גלבוע/גליל הייתה על העליונה. ג'ייקובן בראון לא נרשם למשחק מכיוון שאינו חש בטוב, אך עבר בדיקת קורונה שיצאה שלילית. הפועל ירושלים רשמה הפסד שני ברציפות בליגה.

הרבע הראשון נפתח עם שתי שלשות של עמית גרשון אך האדומים מהבירה הגיבו בריצת 0:9 מרשימה בהובלת מלקולם היל שנמצא בכושר נהדר, ובסוף הרבע זה 22:26 לאורחת. הרבע השני המשיך במגמה הצמודה בין הקבוצות כשהיתרון עובר מצד לצד. ג'הייבה פלויד ואקס הפועל י-ם אייזאה קאזינס הציגו יכולת גבוהה, אך המילה האחרונה הייתה שייכת לחניכיו של דאיניוס אדומייטיס שרצו 0:10 וירדו ביתרון למחצית ביתרון 44:49.

ירושלים פתחה חזק את הרבע השלישי וכבר עלתה ליתרון של שבע נקודות הפרש בראשותו של סולימאן בריימו, אבל אז שוב המקומיים התעוררו והפעם קרי בלקשיר ויותם חנוכי הפכו וקבעו יתרון בסוף הרבע 60:66 לגלבוע/גליל. הרבע האחרון נפתח עם פציעה של כריס קרמר שנאלץ לרדת מהפרקט, חניכיו של אבישי גורדון ניצלו זאת כדי לשמור על היתרון ולמרות שי-ם התקרבה עד מרחק שלשה משוויון, בריימו החטיא הזדמנות טובה והיתרון של הצפוניים נשאר עד לסיום.

שחקני הפועל גלבוע/גליל חוגגים
שחקני הפועל גלבוע/גליל חוגגים | מאור אלקסלסי

אצל גלבוע/גליל בלטו יותם חנוכי עם 19 נקודות וקאזינס שהמטיר על האקסית 16 נקודות משלו. תמיר בלאט והיל שקלעו 14 כל אחד לא הצליחו להביא את ה-W הביתה, וכעת הפועל ירושלים תצטרך לשנות פאזה במשחק חצי גמר הגביע שמחכה להם ביום חמישי מול מכבי ראשל"צ.

עירוני נס ציונה – עירוני נהריה 71:76

בתום משחק צמוד ומותח, המארחת חיברה ניצחון חמישי ברציפות והמשיכה בכושר המצוין שלה. לעומתה, האורחים מהמקום הלפני אחרון חזרו להפסיד אחרי שגברו במחזור הקודם על מכבי ראשון לציון. המחצית הראשונה התאפיינה בריצות של שני הצדדים כשנס ציונה טסה ל- 0:13 בזכות יכולת טובה של פטריק מילר וליאור קררה ועלתה ליתרון שיא של 16:23. נהריה לא אמרה נואש וחזרה עם ריצת 0:14 משלה, כשאור לאומי הוליך את הסגולים שירדו בפיגור מינימלי במחצית: 34:37.

הרבע השלישי נפתח באותה מגמה עם יתרון נזיל שעבר מצד לצד בכל התקפה. המארחת הסתמכה בעיקר על טל דן (דאבל דאבל של 11 נק' ו-11 ריבאונדים) ופטריק מילר (22 נק') שהחזיקו אותה בעניינים, בעוד נהריה נהנתה מרבע מצוין של מייקל יאנג שסיים ושל מקנזי מור שהיו בשני צידי המגרש והרבע הסתיים ביתרון שתי נקודות בלבד, 54:56.

הרבע המכריע בלב המושבה יצא לדרך עם הרבה לחץ ואיבודי כדור של הקבוצות, אבל מייקל יאנג קבע 62:68 לאורחת בזכות ריבאונד הגנתי ומעבר לסל מהיר בצד השני. אור לאומי נתן את משחקו הטוב ביותר העונה וסיים עם 20 נקודות, אבל אז הגיע בריאן אנגולה. שתי דקות לסיום נס ציונה נקלעה לפיגור 68:66, אך הקולומביאני הנהדר שסיים עם 18 נקודות אישיות לקח על עצמו את המשחק ועם מהלך ענק של סל ועבירה סגר את ההתמודדות. 71:76 למארחת בסיום.   

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי