זלמנסון לפני חצי הגמר: "בירושלים תארים זו מילה נרדפת למועדון"

עידן זלמנסון | דני מרון

מחזיקת הגביע תפגוש מחר את מכבי ראשל"צ בתקווה לשמור על התואר שלה ולהעפיל לגמר. המאמן אדומייטיס: "צריכים להיות מוכנים להילחם על כל כדור". גודס מאמין: "במשחק אחד תמיד אפשר להתעלות"

(גודל טקסט)

חצי גמר גביע המדינה בכדורסל ייצא מחר (חמישי ב-18:30) לדרך, כשבמשחק הראשון הפועל ירושלים תתמודד מול מכבי ראשון לציון ותנסה לשמור על התואר שלה. כזכור, השתיים מרבות להיפגש למשחקי הכרעה בשנים האחרונות: הקבוצה מעיר היין ניצחה בחצי גמר פיינל פור 2019 ו-2020 ואילו הקבוצה מהבירה יצאה עם ידה על העליונה בגמר הגביע 2019 ובחצי הגמר אשתקד. לקראת ההתמודדות בדרייב אין נערכה היום מסיבת עיתונאים חגיגית בהשתתפות דאיניוס אדומייטיס, עידן זלמנסון, גיא גודס ונמרוד טישמן.

טישמן דיבר ראשון: "אנחנו באמת לא בכושר הכי טוב שלנו, בתקופה קצת פחות טובה. אבל יודעים שזה גביע ועושים את ההפרדה מהצרות בליגה בצד, כי אנחנו מבינים את חשיבות המשחק".

איך התחושה לחזור למעמד כזה: "אכן חווינו את זה בשנתיים האחרונות לשמחתי. הקבוצה חדשה השנה, אבל יש כמה שחקנים שחוו את זה ביחד איתי. אני מקווה שזה יקנה לנו יתרון ואת הביטחון שאפשר לעשות את זה, למרות שזו תקופה אחרת הזיכרון נשאר. אנחנו נשים את הבעיות בליגה בצד, יודעים שבגביע יש הפתעות ולמרות שאנחנו אנדרדוג, ננסה להפתיע עוד פעם".

גודס התייחס לקשיים שירושלים מעמידה בפניו: "האתגר גדול והיה כזה במעמדים האלה גם בשנתיים האחרונות. זה משחק לחץ, משחק אחד שאתה צריך להביא את הכי טוב שלך. שמח שהרבה פעמים בשנתיים האחרונות הצלחנו. עם הבעיות שיש לנו השנה, אנחנו מתרכזים במשחק הספציפי הזה כדי למקסם את מה שכל אחד יודע לעשות ל-40 דקות".

גיא גודס
גיא גודס | אודי ציטיאט

מגיעים בנקודה נמוכה: "את זה נדע מחר אם אפשר לשנות. מנסיוני, במשחק אחד תמיד אפשר להתעלות. יכול להיות שזה קשור לחודש האחרון ואולי לא, זה תלוי איך כל אחד מכין את עצמו מנטלית. מעבר ליכולות על המגרש ובזה לירושלים יש את היתרון, המפתח הוא היכולת המנטלית להגיע למשחק אחד ולעשות את מה שאתה רוצה הכי טוב שאפשר. יש לירושלים יתרון בכמה עמדות, אנחנו רוצים לעשות את הכי טוב שלנו, לנטרל את מה שאנחנו חווים בחודש האחרון, אם זה פציעות ואם זה כושר פחות טוב. קשה לי להגיד אם זה עובד ב'לחיצה על כפתור אדום', קשה לי להגיד".

עד כמה המעמד מיוחד: "לנו זה מיוחד. בשנה הראשונה שחזרתי לראשל"צ, הקבוצה הייתה במקום לפני אחרון, עשינו שינויים ובסופו של דבר הגענו לחצי גמר הגביע. גם השנה עם כל הטלטלות, אם זה הפחתה של 50% מהתקציב ושחקנים צעירים שצריכים ללמוד ולהשתלב וזה שהתחלנו לבנות את הקבוצה האחרונים, זה לא כזה גרוע כמו שזה נראה. נמצא את הקצב שלנו, אחרי המשחק מחר יש לנו פגרה שנצטרך לסדר בה את השורות ולחשוב איך מתחזקים. אני מאוד אופטימי וחושב שכל טלטלה מובילה אותך למקום אחר ואנחנו רוצים להתחיל בזה מחר. קל זה לא יהיה, אבל בגביעים קורים הרבה דברים ואני מקווה שנהיה בצד הטוב".

עידן זלמנסון: "כמו ראשל"צ, גם אנחנו מגיעים אחרי הפסדים לא קלים והדחה מאירופה. אני יודע מה יש לנו בחדר הלבשה ואני מבטיח שנגיע למשחק הזה ב-100% ונשים הכל על הפרקט, עד כמה שזה קלישאתי. סומך על חבריי לקבוצה, על המאמן והמועדון שנעשה מה שצריך כדי לנצח את המשחק".

מה האתגר הכי גדול שמתמודדים איתו: "האתגר הכי גדול כאן הוא באמת לשים את כל המערכת על אותו הדף. השיטה היא כן שונה והמועדון עבר משהו שלא היינו רגילים אליו. כדורסל זה משחק של התאמות וזה מה שאנחנו עושים גם כאן. למרות המשחקים האחרונים אנחנו במגמת שיפור ומחר זה משחק אחד שהכל יכול להיות בו, אבל אנחנו מחזיקי גביע המדינה ונגיע במנטליות הזאת – לנצח את המשחק".

עידן זלמנסון | דני מרון

הזדמנות לשנות את העונה: "אחרי ההפסד האחרון הייתה שיחה בין השחקנים ושמנו את המשחק הזה כמפתח לשנות את העונה. כמו שאמרתי, בהפועל ירושלים תארים זו מילה נרדפת למועדון וזה דבר שאנחנו רוצים להתחרות עליו כל פעם מחדש. זה משחק נוקאאוט נגד יריבה לא פשוטה שיש לנו היסטוריה לא קטנה איתם בשנים האחרונות, כולם מודעים לחשיבות ואנחנו כן רואים בזה משהו שיכול לשנות לנו את העונה. אתם תראו את המנטליות הזאת מחר על המגרש".

הלחץ לזכות בתארים: "התקדמנו בליגת האלופות, אם היינו עולים שלב לא היינו חוגגים את זה. אנחנו רוצים לזכות גם באליפות ובגביע ולשם מכוונים. אנחנו מסתכלים רק על המשחק מחר ולא מעבר לזה. ראשון קבוצה מצוינת שהוכיחה את זה כבר".

המאמן דאיניוס אדומייטיס הוסיף: "אני חושב שהכי חשוב לעשות שיפור בכל אימון. ברור שלא היה לי הרבה זמן כאן, אבל אני בטוח שנהיה מוכנים מחר ב-100%. זה כמו משחק גמר, צריכים להיות מוכנים להילחם על כל כדור ואני חושב שנהיה שם".

האם פתרון הבעיות צריך להיות בתוך או מחוץ לקבוצה: "בכדורסל הכל פשוט. אם אתה רוצה לעשות שינויים במשחק, אתה צריך להתאמן והלו"ז שלנו קשה. העיקר הוא בפרטים ואיך מוציאים אותם לפועל. כרגע אנחנו לא טובים ואנחנו צריכים זמן להתאמן, אבל אני הכי מודאג מזה שיש לנו הרבה עליות וירידות במהלך משחקים. לפעמים זה הריכוז ולעיתים קבלת ההחלטות. אני מאמין בשחקנים, האימונים שלנו היו טובים. נכון שאנחנו לא משחקים טוב למשך 40 דקות, אבל זה לא שאנחנו משחקים רע. אנחנו צריכים להפוך את הדקות הרעות לטובות ונהיה בסדר".

דאיניוס אדומייטיס | לילך וייס

האם הקשיים נותנים מוטיבציה: "זה משחק של 5 על 5 והפציעות הן חלק ממנו. צריך לשים הכל בצד ולעבוד עם השחקנים שיש, ללא כריס קרמר. שאר השחקנים יהיו מוכנים, זו המציאות בספורט הזה ואי אפשר להשתמש בזה כתירוץ כי זו תהיה הטעות הכי גדולה. יש לנו ניסיון ואנחנו נהיה בסדר".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי