ספרופולוס: "מפעל של הפתעות", פניני: "גם מאיתנו מצפים לתארים"

יאניס ספרופולוס | דני מרון

מאמן מכבי ת"א ינסה לזכות בגביע המדינה הראשון שלו: "במשחקי נוקאאוט הכל יכול לקרות". מאמן הפועל חולון סטפנוס דדאס: "נצטרך להיות זהירים יותר מאשר בגמר גביע ווינר שהפסדנו להם"

(גודל טקסט)

במשחק השני והמאוחר מבין חצאי גמר גביע המדינה, ייפגשו מחר (חמישי, 21:10) מכבי תל אביב והפועל חולון, שתיים שלהן עבר טרי גם במפעלי הגביע. ב-2018 הן נפגשו בגמר וחולון זכתה בתואר ורק לפני חודש וחצי הייתה זו מכבי ת לאביב שניצחה את הסגולים בגמר גביע ווינר.

היום התייצבו הקבוצות למסיבת העיתונאים המסורתית לקראת המשחק ומאמן הצהובים יאניס ספרופולוס אמר בתקווה שהוא יזכה העונה בגביע המדינה הראשון שלו: "זכינו באליפויות בתקופה שלי כאן, אבל בגביע לא. עבורנו זו הזדמנות להילחם על התואר הזה. הגביע הוא מפעל של הפתעות ולכל אחת מהקבוצות 25% סיכוי לזכות. לנו חשוב להיות מרוכזים נגד חולון ולעקוב אחרי תכנית המשחק. אנחנו מכבדים את חולון, הכי חשוב לנו לעשות משחק שונה לגמרי לעומת השניים שהיו לנו נגדם".

על חשיבות הגביע למכבי ת"א: "יש לנו מוטיבציה לזכות בכמה שיותר תארים כי זה ה-DNA של המועדון ולא חשוב כמה שנים לא זכינו בו, אנחנו תמיד רוצים לנצח. זה לא תמיד אפשרי כי יש יריבות טובות בכל שנה, כשמשחקים משחקי נוקאאוט הכל יכול לקרות".

ינסו לזכות בגביע אחרי ארבע שנים | אודי ציטיאט

אם הוא מרגיש כמי שצריך להוריד קוף מהגב: "הפילוסופיה שלי בחיים היא שהמועדון הוא מה שחשוב, לא אני אישית. לא משנה כמה שנים אתה מאמן קבוצה, השחקנים והמאמנים מתחלפים אבל המועדון נשאר. אני לא לוקח שום דבר אישית. הכוכבים הם השחקנים, אנחנו המאמנים יותר צנועים. אעשה את המיטב בשביל המועדון ולא בגלל השאיפות האישיות שלי".

ספרופולוס כידוע יפגוש על הקווים את סטפנוס דדאס ועל הדרבי היווני על הקווים אמר לסיכום: "אני מאוד גאה שבצד השני יש קולגה שלי מיוון, ששיתפתי עמו פעולה מגיל צעיר. אבל הסיפור הוא לא אנחנו, אלא מכבי וחולון. המועדונים תמיד מעל האנשים, אנחנו מייצגים את המועדונים שתמיד יישארו כאן, בניגוד אלינו. בזה אנחנו צריכים להתרכז".

לצדו של ספרופולוס ישב יובל זוסמן שהוסיף: "אין הבדל בין משחק יורוליג לגביע, ההכנה היא בהתאם. אני חושב שנבוא מוכנים ואנחנו יודעים שיהיה טוב. המשחקים נגד חולון היו צמודים וביכולת התקפית מאוד גבוהה, אני מצפה שכך יהיה גם במשחק הקרוב ואנחנו ננסה לעצור אותם על סקור נמוך".

יובל זוסמן | דני מרון

מנגד, גיא פניני, אחד שיודע כיצד זה לזכות עם מכבי ת"א בגביעים, ייצג את הפועל חולון: "הייתי בשני הצדדים במפגשים האלה ואני מכיר את ההרגשה – בשני המקרים יש לחץ. זו העונה האחרונה שמפעל הגביע מתנקז למשחק אחד וכולם רוצים לתת את הכי טוב. אנחנו צריכים להיות מרוכזים בתכנית המשחק שלנו מהרגע הראשון ולהאמין בה, וללכת איתה עד הסוף בין אם הולך או לא הולך. יש לנו הרבה טובה במה שאנחנו עושים בעונה הזאת ואני מקווה שיראו את זה מחר במשחק".

פרויקט ההמונים לתשלום הקנס על הזר החמישי: "זה צעד מדהים מבחינת ההנהלה, שבימים כאלה קשים ועם חוסר ודאות בכל התקופה הזאת, כולם נרתמים ועושים את כל המאמצים כדי לרשום חמישה זרים. אין מה להוסיף על האהבה והתמיכה של האוהדים במועדון, היא ידועה ולכולם ברור מה הכוח שלה במועדון הזה. הם הראו את כל הלב שלהם עכשיו, כשעזרו להנהלה לעשות את הצעד המשמעותי הזה. אצלנו בחדר ההלבשה זה התקבל בשמחה גדולה, כי להושיב שחקן אחר בכל משחק בקבוצה כזאת מגובשת, זה לא נעים וכולנו רוצים להיות ביחד על המגרש וזה דבר מבורך".

אם הציפייה היא לניצחון קל של מכבי ת"א: "קשה להגיד. כמובן שבמכבי, כשאתה מגיע למעמד כזה כולם מצפים ממך לקחת את הגביע בקלות. המציאות היא לא כזאת, כי אני יודע כמה קשה עובדים כדי לזכות בתואר, שום דבר לא מגיע בקלות. בחולון זה אותו הסיפור, לא מבחינת הקלות אבל גם מאיתנו מצפים להביא הצלחה וזה אומר לזכות בתארים. מבחינתי, בשני המקרים יש את הלחץ והציפייה ואנחנו כאנשי מקצוע צריכים להתמודד ולהניח את הלחצים בצד, להתרכז במה שקורה על המגרש ולהביא תוצאות".

פניני. "גם מאיתנו מצפים לזכות בתארים" | דני מרון

המאמן סטפנוס דדאס התייחס לקרב סגנונות שצפוי בינו לבין ספרופולוס: "זה כבוד גדול עבורנו להיות חלק מחצי הגמר. יש לנו שאיפות ואנחנו רוצים להגיע למעמדים המכריעים בכל מפעל. מחר זו הזדמנות טובה להפגין רעב להישגים. יש לנו שני צעדים לנקוט בהם נגד מכבי, שהיא כמובן הקבוצה הטובה בישראל כרגע. אנחנו מכירים אותם טוב ומכבדים אותם, שיחקנו שני משחקים רשמיים נגדם ויודעים שיהיה מאוד קשה. אנחנו צריכים להיות צנועים, כל משחק שונה. ננסה לשחק את המשחק שלנו, להקשות עליהם, להראות את החוזקות שלנו ולהסתיר את החולשות. יש את תכנית המשחק ויש את ההתאמות תוך כדי, אנחנו צריכים להיות זהירים יותר מאשר בגמר גביע ווינר שהפסדנו להם".

על כך שישחק לראשונה עם חמישה זרים: "כמו שאמרתי לאנשים בקבוצה שלי, חמישה זרים מגדילים לנו את הרוטציה במשחק אבל יכול גם לתת לשחקנים תירוצים. ברור שרואים את הזרים של חולון, אבל גם התרומה של הישראלים בולטת וכל אחד יכול להתעלות במשחק נתון. אנחנו צריכים לשים לב לרוטציה, נסיים לעבוד על תכנית המשחק הערב. אני אנסה להשיג יתרון ולשלוט בציפיות, כי אנחנו צריכים להתרכז בכל מהלך ולשכוח מכמות הזרים, אנחנו קבוצה אחרת ונצטרך להוכיח את זה מחר".

מפגש בין יוונים: "זה קרב היסטורי בין שני המועדונים. מבחינתי האישית, כולם יודעים שיאניס היה הראשון שהאמין בפוטנציאל שלי להפוך למאמן. הוא יודע כמה אני מעריך את זה, אבל אנחנו כאן כדי לדבר על חצי גמר בין שתי קבוצות עם שאיפות ורעב לזכות בגביע הזה. אני לא חושב שהסיפור הוא הדרבי היווני".

"כולם יודעים שיאניס היה הראשון שהאמין בי" | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי