קוטי קלארק נבחר למצטיין ינואר-פברואר בליגת העל

קוטי קלארק | לירון מולדובן

כוכב בני הרצליה השאיר את הפציעה מאחוריו וגם הוביל את שרון דרוקר לתואר מאמן החודשיים האחרונים. עוז בלייזר נבחר ל-MVP הישראלי

(גודל טקסט)

חלון הנבחרות, שבוע הגביע והתפרצויות קורונה הובילו לכך שבפברואר כמעט שלא היו משחקים בליגת העל בכדורסל ועל כן המנהלת החליטה שהפעם נבחרי החודש יהיו המצטיינים לא רק בחודש האחרון, אלא בחודשיים האחרונים.

הבוקר (שישי) פורסמו מצטייני ינואר-פברואר והמנצחים הגדולים הם קוטי קלארק מבני הרצליה שנבחר למצטיין הליגה, עוז בלייזר ה-MVP הישראלי ולהרצליה נציגות גם בתואר מאמן החדש, שזהו כמובן שרון דרוקר.

מצטיין ינואר-פברואר: קוטי קלארק

אחת הסיבות לפתיחת העונה הצולעת של בני הרצליה הייתה הפציעה של קוטי קלארק, שהושבת מהמחזורים הראשונים ונזקק למספר שבועות כדי לחזור לעניינים. כעת, הסיבה העיקרית להתאוששות שלה היא יכולת השיא של הפורוורד, שבסדרת משחקים גדולים הוציא אותה ממאבקי התחתית. יש לציין שלמקום השני במשאל "שחקן החודש" הגיע קינן אוואנס מהפועל חיפה ולשלישי כריס ג'ונס ממכבי ת"א.

מאז שחזר לכשירות, קלארק בקושי נח ורק במשחקו הראשון העונה הוא שותף לפחות מ-35 דקות. בשלושה מארבעת המחזורים האחרונים הוא שיחק 40 דקות ונכון לעכשיו הוא עומד על ממוצע של 37.2 למשחק – יותר מכל שחקן אחר העונה כמובן והנתון הכי גבוה בליגת ווינר סל בתשע השנים האחרונות. בנוסף, הוא מדורג בין עשרת המובילים בליגה במדד, נקודות, ריבאונדים, אסיסטים ואחוזים לשלוש.

בחודשיים האחרונים הוא עשה הכל על הפרקט, קלע באחוזים טובים מכל הטווחים (63% לשתיים, 42% לשלוש ו-76% מהקו) ועם 18.3 נקודות, 6.6 ריבאונדים, 6.1 אסיסטים, 1.9 חטיפות ומדד 24.6 בלמעלה מ-38 דקות למשחק הוביל את העולה החדשה לארבעה ניצחונות ששמו אותה במרחק ביטחון מהקו האדום ובעמדת זינוק נהדרת למאבק הכניסה לפלייאוף. יותר מפעם אחת לאחרונה הוא פלירטט עם טריפל דאבל, כאשר בניצחון על עירוני נהריה חסר לו אסיסט בודד ובניצחון על הפועל חיפה הוא היה זקוק לעוד 3, אבל בקצב הנוכחי, כנראה שגם את זה הוא עוד ישיג.

קוטי קלארק, אנג'לו קלויארו | דני מרון

"אני מאוד מעריך את ההכרה של הליגה במשחק האישי שלי בחודשיים האחרונים", אמר קלארק, "זה לא מקרי שרמת המשחק שלי עלתה, זה קרה ביחד עם כל הקבוצה, אנחנו בתקופה שהרמה של כולנו עלתה – כדורסל משחקים ביחד כקבוצה כל הדרך. אני רוצה להודות להנהלה של בני הרצליה – אנחנו השחקנים מקבלים כאן כל מה שצריך כדי להצליח, ובמועדון עשו גם את ההתאמות הנכונות במהלך העונה כדי לייצר קבוצה מנצחת.

"תודה לחברים שלי לקבוצה, שביחד אנחנו משחקים באמת כקבוצה אמיתית שכיף להיות חלק ממנה. יש עוד הרבה משחקים לפנינו, ואנחנו מלאים ברצון להמשיך לעבוד קשה ולהמשיך לנצח. וכמו תמיד, בכל רגע אני מעריך ומכיר תודה לאמא שלי שנמצאת בגן עדן ומשגיחה עליי, ומודה לאלוהים ולמשפחה שלי שנותנת לי תכלית ומשמעות".

ה-MVP הישראלי: עוז בלייזר

מבט אל טבלת הפלוס-מינוס המצטבר של ליגת ווינר סל מגלה שעוז בלייזר ניצב בודד בפסגה, עם יתרון של 181 נקודות למכבי ת"א בדקות שלו על הפרקט – הרבה יותר מכל שחקן אחר בליגה. היכולת הנהדרת של הפורוורד, שנמצא בכושר יוצא מן הכלל, הקנתה לו את תואר השחקן הישראלי המצטיין של חודשים ינואר-פברואר בליגת ווינר סל על פי בחירת פאנל התקשורת. הוא יזכה גם במלגת לימודים בסך 1,000 דולרים מתנת רענן כץ. השחקן היחיד מלבדו שקיבל קולות במשאל היה טל דן מעירוני נס ציונה.

בלייזר בן ה-28 הפך לישראלי המוביל של האלופה במשחקים האחרונים במסגרות המקומיות, עם המון אנרגיה והתלהבות בשני צידי המגרש שעזרו לקבוצה לכבוש מחדש את המקום הראשון ואף לייצר פער קטן מהדולקות אחריה. בשישה משבעת המשחקים האחרונים הוא קלע בספרות כפולות ובחודשיים האחרונים הוא עומד על ממוצעים של 11.9 נקודות (65% לשתיים, 39% לשלוש, 83% מהקו), 5.0 ריבאונדים ומדד 16.9 למשחק.

"תמיד נחמד לקבל הכרה על עבודה קשה ועל התמדה", אמר בלייזר שזכה בתואר שחקן החודש הישראלי גם בינואר 2017, "אני שמח שהייתי יכול לעזור לקבוצה להשיג ניצחונות בליגה. אני מקווה להמשיך ככה ושהקבוצה תמשיך ככה בליגה. אני רוצה להמשיך לעבוד קשה ולהתקדם".

עוז בלייזר | ברני ארדוב‎

המאמן המצטיין: שרון דרקר

בני הרצליה הייתה הקבוצה האחרונה שניצחה העונה בליגת ווינר סל, אבל מאז שפתחה את העונה במאזן 7:0 היא עומדת על 67% הצלחה ופתאום גם הפלייאוף במרחק נגיעה. פאנל התקשורת לא התעלם מההצלחה של העולה החדשה והעניק את תואר המאמן המצטיין בחודשים ינואר-פברואר לשרון דרוקר, שהקדים במשאל את יאניס ספרופולוס ממכבי ת"א, אלעד חסין מהפועל חיפה וגיא גודס ממכבי ראשל"צ.

בחודשיים האלו, בני השרון מציגה כדורסל התקפי שוטף בהרבה מאשר פתיחת העונה, עם למעלה מ-21 אסיסטים למשחק, כאשר הכדורים עוברים בעיקר אצל גאדי וקלארק, שמדורגים בטופ 10 של הליגה במסירה. צירופו של היידגר עזר לכחולים-לבנים מהשרון לשפר משמעותית את הקליעה מבחוץ ובשבעת המשחקים האחרונים הם קלעו שמונה שלשות וחצי ב-40% דיוק.

עבור דרוקר זוהי בחירה שישית בקריירה לתואר מאמן החודש, אחרי שעשה את זה פעמיים על הקווים של הפועל ירושלים (אפריל 2012 ופברואר 2013), פעמיים כמאמן הפועל אילת (נובמבר 2018 ואפריל 2019) ופעם נוספת עם מכבי ראשל"צ (אוקטובר 2015). הוא המאמן הראשון של בני הרצליה שזוכה בתואר מאז מיקי גורקה בנובמבר 2016.

"אני מודה לכולם על הבחירה", אמר דרוקר, "אני רוצה לחלוק אותה עם כל אנשי המועדון שעושים לילות כימים למען הצלחתנו ולשחקנים שלנו שמקדשים את עבודת הצוות, ההשקעה, והתמיכה ההדדית בקבוצה ומובילים אותנו קדימה".

שרון דרוקר | לירון מולדובן

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי