הקהל חוזר לארנה: הפועל ירושלים מחכה למכבי ראשל"צ ופארגו

אוהדי הפועל ירושלים
אוהדי הפועל ירושלים | דני מרון

האולם בירושלים יקבל לראשונה אוהדים בקרב הלוהט מול חניכיו של גיא גודס והאקס, שכיכב בבכורה מול מול אילת. בנוסף, גלבוע /גליל תארח את חולון אחרי הניצחון המרשים על ברינדיזי בליגת האלופות

(גודל טקסט)

שני משחקים נהדרים מצפים לנו מחר (שבת) בליגת העל בכדורסל. במוקד, הפועל ירושלים תארח את מכבי ראשון לציון למשחק השלמה מהמחזור ה-12, ובנוסף הפועל חולון תגיע לגן נר למפגש אשר הוקדם מהמחזור ה-18 מול הפועל גלבוע/גליל.

הפועל ירושלים – מכבי ראשל"צ (19:10)

קצת פחות מחודש עבר מאז שתי הקבוצות נפגשו לאחרונה, אז הקבוצה של גיא גודס גברה על הירושלמים במסגרת חצי גמר גביע המדינה וגרמה לאדומים לאבד את התואר בו זכו בעונה הקודמת. מחר ראשל"צ תגיע להיכל פיס ארנה, אליו יחזרו לראשונה אוהדים. 300 יגיעו לצפות במשחק, כאשר נערכה הגרלה בין האוהדים והזוכים קיבלו הודעות על כך.

הפועל ירושלים חזרה לנצח ביום שני האחרון עם 80:87 קשה מהצפוי על עירוני נהריה. האדומים זרקו 38 שלשות – הנתון השני הכי גבוה שלהם אי פעם למשחק נטול הארכות. הם קלעו רק שלוש נקודות במתפרצות, אבל השיגו יתרון דו-ספרתי בריבאונדים (33:44) ובנקודות מהזדמנות שנייה (6:16). ג'ייקובן בראון הוביל עם 17 נקודות, תמיר בלאט רשם דאבל-דאבל שלישי העונה ושני נגד נהריה: 10 נקודות ו-10 אסיסטים, וגם הוסיף שיא קריירה של 4 חטיפות. סטנטון קיד קלע 13 נקודות ושלוש שלשות בהופעת הבכורה שלו.

| דני מרון

מנגד, מכבי ראשל"צ עומדת על רצף ההפסדים הכי ארוך שלה העונה בליגה: שלושה משחקים. במחזור שעבר היא איבדה יתרון של 14 נקודות והפסידה בבית מכבי להפועל אילת, 95:90. הכתומים הפגיזו שיא מועדון היסטורי של 18 שלשות, כאשר גולן גוט (שיא קריירה של 25 נקודות) וג'רמי פארגו (27 נקודות בהופעת הבכורה) קולעים 7 מ-11 כל אחד מדאון טאון. דריל מונרו היה רחוק 2 אסיסטים מטריפל דאבל (10 נקודות ו-12 ריבאונדים).

מכבי ראשל"צ ניצחה רק בשלושה משמונת משחקיה האחרונים בכל המסגרות – בחוץ מול עירוני נהריה ופעמיים מול הפועל ירושלים: 73:79 בפיס ארנה בקרב ישיר על הכרטיס לשלב הבא בליגה הבלקנית אחרי שמחקה פיגור 18 במחצית השנייה ו-84:90 בחודש שעבר בחצי גמר גביע המדינה. שני כוכבי המאני טיים של משחק הפיינל פור הדרמטי אשתקד החליפו צדדים: ג'רמי פארגו קלע אז 32 נקודות כולל סל שוויון שנייה לסיום עבור האדומים, אדם אריאל שלח את הכתומים לגמר עם שלשה גדולה על הבאזר.

ג'רמי פארגו | דני מרון

גלבוע/גליל – הפועל חולון (20:05)

גם האולם בגן נר יקבל מחר לראשונה אוהדים. בשבוע שעבר גלבוע/גליל נעצרה אחרי שלושה ניצחונות רצופים, כאשר הפסידה 83:60 להפועל באר שבע בהפרש אשר שווה להפסד הכי גדול שלה העונה בליגה. האדומים נעצרו על שפל עונתי בקליעה, אסיסטים (10), שלשות (4) ומדד: 50, הכי נמוך שלהם מאז נובמבר 2012. בנוסף, הם היו רחוקים איבוד בודד (24) משפל המועדון בכל הזמנים בליגה ודייקו ב-31.7% בלבד לשתיים – הנתון הרביעי הכי נמוך בתולדותיהם בליגה. מחר הם ינסו לחזור לעצמם מול חולוניה.

חולון, מבחינתה, פתחה את שלב הבתים השני של ליגת האלופות של פיב"א עם ניצחון חוץ גדול באיטליה, 85:87 על ברינדיזי. הסגולים הסתדרו ללא ריצ'רד האוול שסבל מכאבים בברך ואייזיה מיילס שנשאר בארץ בעקבות בדיקת קורונה חיובית, כשהם מכפרים על נחיתות גדולה בריבאונד (42:24) עם 11 שלשות – כולל זו של גיא פניני בשניות הסיום שהעבירה את היתרון בפעם האחרונה במשחק. סי.ג'יי האריס וכריס ג'ונסון קלעו 17 נקודות כל אחד, ניב משגב היה האקס פקטור עם 12 נקודות ב-16 דקות מהספסל.

הפועל חולון הפסידה בשני משחקיה בגן נר אשתקד (95:88 לאחר הארכה בעונה הרגילה ו-99:65 ברבע גמר הפלייאוף) – אחרי שניצחה בכל ששת ביקוריה הקודמים באולם. הקבוצות נפגשו העונה הן בליגה (81:88 לגלבוע בחוץ) והן בגביע ווינר סל (87:88 דרמטי לחולון) והן עשויות להתמודד האחת נגד השנייה גם בשלבים המתקדמים של הליגה הבלקנית. יפתח זיו, שרשם את שיאי הקריירה שלו בנקודות (24), ריבאונדים (10), אסיסטים (10) ומדד (35) במשחקים נגד חולון, היה מצוין בניצחון עליה בסיבוב שעבר עם 19 נקודות, 8 ריבאונדים ומדד 22.

יפתח זיו חוגג
יפתח זיו חוגג | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי