ראשון לציון ניצחה בגליל לאחר הארכה, קאמבק מרשים להפועל חיפה מול נהריה

ג'רמי פארגו, גולן גוט, אקיל מיצ'ל | עודד קרני

משחק דרמטי בגן-נר הסתיים בניצחון חוץ של הכתומים שנשארו במאבקי הבית העליון. החיפאים כבר פיגרו ב-18 במהלך הרבע השלישי, אך ריצת 10:45 הפכה את התוצאה מול נהריה וקטעה את רצף ההפסדים

(גודל טקסט)

כאשר קרבות המיקום מגיעים לשלבי רתיחה, שני משחקים התקיימו הערב (חמישי) במסגרת ליגת העל בכדורסל. במחזור ה-24, מכבי ראשון לציון רשמה 75:85 מרשים בגן-נר לאחר הארכה והותירה לעצמה סיכוי להיכנס לבית העליון. במסגרת המחזור ה-25, הפועל חיפה עצרה את רצף ההפסדים עם 87:97 ביתי על עירוני נהריה לאחר מהפך מרשים במחצית השנייה.

הפועל גלבוע גליל – מכבי ראשון לציון 85:75

המאחרת מגן-נר הגיע למפגש לאחר ניצחון דרמטי נגד עירוני נס ציונה בהארכה, בערב בו קרי בלקשיר רשם מספרים מדהימים (34 נקודות, 14 ריבאונדים). סגנית האלופה ניצחה גם היא במשחקה הקודם, לאחר ש-30 נקודות של ג'רמי פארגו הובילו אותה ל-98:104 על הפועל חיפה. הקבוצה מהגליל להטה עם שבע שלשות ברבע הראשון, אותו סיימה ביתרון 15:29. הרבע השני היה שייך כולו לכתומים, ולהפסקת המחצית הצליחה לרדת בשוויון 37:37.

קבוצתו של גיא גודס פתחה מצוין את הרבע השלישי, ועלתה ליתרון 9 לאחר כארבע דקות. אך חניכיו של אבישי גורדון לא נבהלו וצמצמו את הפער לנקודה. בסיום הרבע, ראשל"צ הוליכה 52:54. גם ברבע המכריע הובילה הקבוצה מעיר היין לאורך רוב שלביו, אך סל של קרי בלקשיר כשתי דקות וחצי לסיום העבירו את היתרון לגליל. ג'רמי פארגו השווה את התוצאה, ודריל מונרו החזיר את היתרון לכתומים בכניסה לדקה האחרונה. בהתקפה הבאה, גלבוע גליל הרבתה להחטיא מתחת לסל, אך בלקשיר הצליח לסחוט עבירה ולקבוע שוויון. בחצי דקה האחרונה, הבלאגן חגג, כששתי הקבוצות איבדו את הכדור כל אחת בתורה. פארגו יכל להכריע את המשחק על הבאזר, אך פספס והמשחק נגרר להארכה.

אקיל מיצ'ל מראשל"צ פתח את ההארכה עם חטיפה והטבעה, ואסיסט שלו לנמרוד טישמן העלה את היתרון לחמש נקודות כשלוש דקות לסוף. גלבוע גליל קלעה סל שדה אחד בלבד בהארכה, והיא לא הצליחה להתקרב מספיק לסגנית האלופה. עבירה בלתי ספורטיבית של עמית גרשון חצי דקה לסיום חרצה את גורל ההתמודדות. דריל מונרו הוביל את קלעי ראשל"צ עם 19, איגור קולשוב הוסיף 18. קרי בלקשיר הוביל את קלעי המפסידה עם 18.

הפועל חיפה – עירוני נהריה 87:97

קבוצתו של אלעד חסין הגיעה למשחק הביתי עם רצף של שלושה הפסדים, הארוך ביותר שלהם העונה. מנגד, נהריה מהמקום האחרון הגיעה להתמודדות גם היא בעיצומו של מומנטום שלילי, לאחר שהפסידה בביתה לבני הרצליה ולהפועל באר שבע. תחילת המשחק הייתה צמודה, אך שתי שלשות של נהריה בסיום הרבע הראשון העניקו להם את היתרון הגדול ביותר בשלב זה של הערב, 20:26. המומנטום של הסגולים נמשך גם בתחילת הרבע, כשהיתרון הגיע כבר לעשר, אך המארחת צמצמה וירדה למחצית בפיגור 47:42.

נועלת הטבלה כבר הובילה ב-18 באמצע הרבע השלישי, וברגע הזה החיפאים השתלטו על המשחק, ויצאו לריצה מדהימה של 10:45 שהתפרסה על פני הרבע השלישי והרביעי. לנהריה לא נותר סיכוי, והיא נשארת מחזור נוסף במקום האחרון בטבלה. הפועל חיפה מנגד התבססה במקום השישי בטבלה. את קלעי המנצחת הוביל לנארד פרימן עם 22, ועמית שמחון הוסיף 18. מאליק ניומאן וג'רון בלוסומגיים בלטו בנהריה עם 21 ו-20 נקודות בהתאמה.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי