יש מישהו בבית? ירושלים הובסה 100:76 נגד מכבי ת"א בקלאסיקו

טיילר דורסי | ברני ארדוב‎

אחרי פיטוריו של אדומייטיס, המשבר של הקבוצה מהבירה נמשך עם הפסד רביעי ברצף בבית. ניצחון רביעי ברצף של הצהובים על האדומים. 24 נקודות לווילבקין, 20 לז'יז'יץ'. כ-3,000 צופים נכחו בארנה

(גודל טקסט)

בימים כתיקונם, משחק בין הפועל ירושלים למכבי תל אביב הוא קרב בין המוליכה לסגניתה. אך העונה, על אף שהצהובים נמצאים במקום הראשון בטבלה, שני המועדונים לא נמצאים בשיאם. הערב (שני) הקבוצות נפגשו בארנה שבבירה ל"קלאסיקו" של ליגת העל בכדורסל, אשר הסתיים ב-76:100 חד צדדי לטובת הצהובים.

רק בשישי האחרון שתי הקבוצות עברו זעזוע, כאשר כל אחת והסיבות שלה – ירושלים פיטרה את מאמנה דאיניוס אדומייטיס שלושה חודשים בלבד לאחר והשאירה את עוזר המאמן יונתן אלון על הקווים עד סוך העונה, בעוד שמכבי ת"א סיימה את עונת היורוליג שלה בטעם מר לאחר תבוסה לזניט. למרות נתוני הפתיחה השליליים, קיבלנו משחק מהנה, אך כמעט מן הפתיחה זהות המנצחת לא הוטלה בספק.

פתיחת המשחק הייתה שקולה למדי, כאשר שלשות של אלייז'ה בראיינט וסטנטון קיד שמרו על תוצאה צמודה, אך לקראת סוף הרבע הצהובים יצאו לריצת 0:12 אדירה שהורידה את האורחת ביתרון 18:28 בתום הרבע הראשון. לרבע השני ירושלים עלתה מעט שונה, כאשר סלים של כריס קרמר וקיד צימקו את ההפרש לשש נקודות בלבד. אך פסק זמן של ספרופולוס איפס את חניכיו שטסו קדימה ובעזרת אנטה זיזיץ' הגדילו את היתרון בחזרה, 35:47 למכבי תל אביב במחצית.

אדם אריאל, סולימאן בריימו | ברני ארדוב

שלשה של סקוטי ווילבקין וסל של אלייז'ה בראיינט פתחו את הרבע השלישי עבור האלופה, כאשר תמיר בלאט עם כמה מהלכים טובים ניסה להשאיר את האדומים בתמונה. למרות זאת, שתי שלשות גדולות של ג'ון דיברתולומאו וטיילר דורסי קבעו הפרש שיא של 20 נקודות, 55:73 לצהובים לקראת הרבע האחרון.

ריי מקאלום נתן תקוות לקהל המקומי כאשר תפר שתי שלשות תוך פחות מדקה מתחילת הרבע, והעמיד את התוצאה על 61:73 לטובת האורחת. דווקא כשהיא עם המומנטום, סולימאן בריימו סימן תנועה לשופטים ש"זיכתה" אותו בעבירה טכנית שגם הייתה החמישית שלו במשחק. מכאן ועד הסיום האורחת שמרה על ההפרש הדו ספרתי, 76:100 בסיום למכבי תל אביב על הפועל ירושלים.

קלעים

קלעו להפועל ירושלים: ריי מקאלום 18 נקודות, תמיר בלאט 15 (5 מ-14 מהשדה) ו-9 אסיסטים, עידן זלמנסון 13 ו-5 ריבאונדים, סטנטון קיד 12 ו-5 ריבאונדים, סולימאן בריימו 8 ו-5 ריבאונדים, טיישון תומאס 6 ו-6 ריבאונדים, כריס קרמר 4. אדם אריאל (23:14 דקות) ועדי כהן סבן (00:58) שותפו, אך לא קלעו.

קלעו למכבי תל אביב: סקוטי ווילבקין 24 נקודות (6 מ-10 לשלוש) ו-5 אסיסטים, אנטה ז'יז'יץ' 20 ו-5 ריבאונדים, אלייז'ה בריאנט 19, אותלו האנטר 8, עוז בלייזר 7, ג'ון דיברתולומאו 5, סנדי כהן 3, יהונתן אטיאס 2, טי ג'יי קליין 1 ו-5 ריבאונדים. דורי סהר (00:35) ועידן אלבר (00:35) שותפו, אך לא קלעו.

אוהדי מכבי תל אביב | ברני ארדוב
אוהדי הפועל ירושלים | ברני ארדוב
טיילר דורסי, טיישון תומאס | ברני ארדוב
סקוטי ווילבקין | ברני ארדוב
יאניס ספרופולוס | ברני ארדוב

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי