אלון: "אין קסמים בכדורסל", ספרופולוס: "סקוטי הראה שהוא לוחם גדול"

יאניס ספרופולוס | ברני ארדוב

אחרי שהפועל ירושלים הובסה 100:74 נגד מכבי תל אביב, המאמן הטרי סיכם: "האוטו עדיין במוסך, אבל הקהל הוא הדלק שלנו. אפשר להיות יותר טובים". מנגד היווני סיפר על הכוכב: "היה לו צוואר תפוס והוא היה בספק"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב שבה הערב (שני) לליגת העלב כדורסל והביסה 74:100 את הפועל ירושלים בארנה, במשחק חד צדדי שהבליט בעיקר את המשבר העמוק בו נמצאת הקבוצה מהבירה, אשר ציינה את משחק הבכורה של יונתן אלון על הקווים, זכר לפיטוריו של דאיניוס אדומייטיס.

"אחרי שסיימנו את משחקי היורוליג היה חשוב מאוד לחזור לליגה הישראלית במנטליות הנכונה. אני חושב שהיום הראינו שהיינו מוכנים למשחק הזה. על כך אני מברך את השחקנים, לא רק על הניצחון אלא על הדרך שבו הושג. ידענו שירושלים, אחרי שנפרדה מהמאמן, תנסה להגיב. אני חושב שעם הריכוז שלנו בהגנה, אפשרנו 35 נקודות במחצית הראשונה וסללנו את הדרך למשחק וכפינו את הסטנדרטים שלנו. בהתקפה הנענו את הכדור היטב והיה לנו משחק טוב גם בפנים וגם בחוץ, גם בהתקפות מעבר" סיפר מאמן מכבי ת"א יאניס ספרופולוס לאחר המשחק.

"לפי ההגנה שלנו, הגיע לנו לנצח כי שלטנו במשחק. יש לנו עוד משחק ביום שני, אז יהיה לנו זמן לנוח ולהתאמן – מה שלא עשינו עד עכשיו. אנחנו רוצים לשחק הרבה יותר טוב. לפני שאסיים, אני רוצה לתת קרדיט גדול לסקוטי ווילבקין כי הבוקר הוא התעורר עם צוואר תפוס והיה בספק למשחק. לא ידעתי אם אוכל להשתמש בו, אפילו כשעשה את החימום. הוא החליט לשחק והראה כמה שהוא לוחם גדול. בנוסף אני רוצה להדגיש שני שחקנים שעשו משחק טוב, לא חשוב כמה קלעו – טי ג'יי קליין ועוז בלייזר. הם נלחמו ועזרו מאוד לקבוצה".

סקוטי ווילבקין, עדי כהן סבן | ברני ארדוב

"מבחינתי כולם עושים עבודה טובה כשמשחקים באופן קבוצתי כמו ששיחקנו היום. חלק מהשחקנים לוקחים ריבאונדים, חלק עושים הגנה, חלק קולעים וזו המשמעות של קבוצה. לסיום אני רוצה להודות לכל האוהדים שהגיעו איתנו לכאן, הם נותנים תמיכה גדולה ומשמעותית תמיד. אנחנו מקווים שבחודשים הקרובים תתאפשר כמות גדולה יותר של קהל".

שתי הקבוצות שמרו על הסגל- ההבדלים ביניהן: "אמרתי בתחילת העונה, ששיחקנו עד ה-31 ביולי. הקבוצות ששמרו על אותן סגלים מהשנה שעברה, עייפות. השחקנים שלנו משחקים שתי עונות ברציפות עם הפסקה של חודש בלבד. ירושלים קודם כל החליפה מאמן. שנית, יש לה שחקנים פצועים, כמו בראון שהוא חשוב מאוד. מעבר לזה, הם חתכו כמה זרים והביאו חדשים, אני מאמין שהם ניסו לעשות את המיטב עבור הקבוצה. באופן כללי, חלק מהפתרונות עובדים וחלק לא. זה הניתוח שלי לגביהם, אבל כל הקבוצות – אני לא מתנגד לכך שנשחק".

"אבל אנחנו היינו הקבוצה היחידה ששיחקה עד ה-31 ביולי. נשארנו בבית במרץ ובאפריל בלי להתאמן בכלל. זה כמו לצאת מאשפוז ולחזור ללכת. שיחקנו שלושה חודשים בתנאים קשים מאוד ובלחץ מהקורונה. עכשיו יש חיסונים וחזרנו לשגרה, במיוחד בישראל שזה נהדר. אבל זוכרים מה היה בחודשים הראשונים? כולם פחדו לשחק. זה היה קשה. אחרי פגרה של חודש אחד, התחלנו עונה בתנאים שבהם יכולנו לשלוט מבחינה מקצועית. יש קבוצות שהתחילו להתאמן בסוף יולי. היו לנו שלושה שבועות וחצי של אימונים. זה בלתי אפשרי להיות יציבים לאורך כל העונה בצורה הזו".

עוז בלייזר | ברני ארדוב

מן העבר השני, אלון המאוכזב סיפר: "היה מרגש לבוא לראות את האנרגיות של הקהל שתמך בנו והיה איתנו במשחק הזה, אנחנו זקוקים לזה ומצטערים שאנחנו לא יכולים לתת אנרגיות משלנו בחזרה, אבל זה עוד יקרה. המכונית עכשיו עדיין במוסך, אבל הקהל מביא דלק כי בלי דלק היא לא נוסעת". משחקים לרוחב: "אפשר להיות יותר טובים. אני לא חושב שמה שחסר בקבוצה זה שחקן. המטרה היא להוציא יותר ממה שיש, כרגע לא עשינו את זה מספיק עד עכשיו. בקבוצה אחרת אפשר לעשות דברים אחרים. הקבוצה הזאת מספיק טובה כדי להיות טובים בסגנון שאנחנו משחקים".

מה המטרה: "אין קסמים בכדורסל. הסיטואציה הזו לא הייתה קורית אם הקבוצה הייתה משחקת טוב ולא מתקנים אותה בשבועיים. כשנגיע טובים, עם כדורסל איכותי לפלייאוף העליון – ואנחנו נהיה בו – זו תהיה מטרה ריאלית". איך מונעים התפרקות: "במשחק הזה, בניגוד לאחרים, זה לא שהייתה להם ריצה מטורפת שפתאום פתחה פער. הם עשו את זה צעד אחרי צעד ואנחנו לאט לאט נגמרנו מהעבירות של שני הגבוהים. כך הם הגדילו את ההפרש לקראת הסוף. איך עוצרים? עושים עצירות בהגנה וקולעים סלים בהתקפה".

תומאס פתח על הספסל: "חשבתי שזה יגרום לו לפתוח טוב יותר. אני חושב שפתחנו טוב, היינו אגרסיביים. זו לא איזושהי הצהרת כוונות. שחקנים צריכים להרוויח את הדקות שלהם על המגרש. החמישייה הפותחת לא כזו חשובה בעיניי, זה לא שהכי טובים בהכרח פותחים. באופן טבעי, אחד השחקנים המובילים בקבוצה – כשהקבוצה לא טובה, אז הזרקור עליו. כולם לא טובים עכשיו והוא אחד מהם, אנחנו צריכים לשפר אותו. אנחנו יודעים מי הוא, הוא שחקן אדיר".

יונתן אלון | ברני ארדוב

אדם אריאל לא מתבטא בהתקפה: "אדם אריאל הוא דוגמא קלאסית לזה שכשהקבוצה משחקת טוב, רואים את זה בטור הנקודות שלו. הוא לא מייצר לעצמו מצבי קליעה, הקבוצה צריכה לשחק כדורסל שיביא אותו למצבים. יש דברים הגנתיים שאני לוקח. קיבלנו 30 נקודות בצבע, כשבמשחקים האחרונים היינו באזור ה-56/60. ננסה לשמור על הצבע קצת יותר, אבל יש עוד הרבה עבודה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי