הטבלה לא משקרת: הפועל ת"א הפסידה 107:91 בבית לגלבוע/גליל

שחקני הפועל גלבוע/גליל חוגגים
שחקני הפועל גלבוע/גליל חוגגים | דני מרון

דני פרנקו וחניכיו קיוו לרשום ניצחון רביעי בחמשת המשחקים האחרונים, אך ריצת 16:0 בסיום המשחק מצד החבורה מגן נר הכריעה. יפתח זיו להט עם 27 נקודות, משחק גדול של ים מדר עם 23 לא הועיל למארחת

(גודל טקסט)

כנראה שהפועל תל אביב של העונה פשוט לא שייכת לחבורת הצמרת. הערב (חמישי) נערך משחק השלמה מהמחזור ה-17 בליגת העל בכדורסל, בו דני פרנקו וחניכיו אירחו את הפועל גלבוע/גליל. למרות תקופה יחסית טובה, ברגע שהגיעה ל"דרייב אין" קבוצה מהחלק העליון של הטבלה, הפועל ת"א הוכיחה פעם נוספת שזאת לא השנה שלה, כאשר נכנעה 107:91 לאבישי גורדון ושחקניו.

גלבוע עלתה למשחק חדה מאוד, כאשר כבר במהלך הרבע הראשון היא הוליכה ביתרון דו ספרתי תוך כדי משחק קבוצתי ושוטף בהובלתו של אייזיה קאזינס, שתפר שתי שלשות שהקפיצו את היתרון ל-11 נקודות, 13:24. הרבע השני נפתח במגמה זהה – האורחת עשתה ככל העולה על רוחה בהתקפה כאשר ג'ו תומאסון וקאזינס ממשיכים ללהוט. המחצית הסתיימה בסקור גבוה במיוחד, 42:55 לזכות אבישי גורדון ושחקניו, כאשר לא פחות מארבעה שחקנים באדום מגיעים לספרות כפולות – קאזינס עם 12 נקודות, בעוד תומאסון, יפתח זיו וג'הייבה פלויד יורדים להפסקה עם 10 כ"א.

המחצית השנייה לא הביאה איתה בשורות חדשות, כאשר הקבוצות החליפו סלים וההפרש הדו ספרתי נשמר. אך ארבע דקות לסוף הרבע, הפועל ת"א התעוררה. בר טימור וים מדר עם שתי שלשות בצירוף שתי סלים נהדרים של רז אדם הקפיצו את הקהל בדרייב אין, ולפתע הפער עמד על ארבע נקודות בלבד – 70:74 לגלבוע גליל לקראת עשר הדקות המכריעות.

דני פרנקו | דני מרון

המהפך של המארחת הושלם בתחילת הרבע האחרון, כאשר שלשה של אדם מעלה את דני פרנקו ל-75:77. מכאן ואילך קיבלנו דו קרב נהדר – סלים של תומאסון וזיו מצד אחד ושלשות של אדם וג'סטין טילמן קבעו 84:86 ביתי וסיום צמוד ודרמטי, אבל את דקות הסיום אף אחד לא צפה. הצפוניים קלעו את כל 16 הנקודות האחרונות במשחק בהובלת יפתח זיו והבטיחו את הניצחון, 91:107 לאורחת בסיום.

כאמור, זיו להט עבור האורחת עם 27 נקודות, 5 ריבאונדים ו-5 אסיסטים, בעוד תומאסון רושם משחק מצוין משלו עם 25 נקודות. מן העבר השני, 23 של ים מדר בתוספת 5 אסיסטים ו-16 עם 7 אסיסטים של בר טימור לא עזרו לפרנקו, שנשאר תקוע במקום ה-11 בטבלה עם מאזן של שישה ניצחונות בלבד מול 15 הפסדים. גלבוע מחברת ניצחון שני ברציפות שמבטיח לה השתתפות בבית העליון ועולה ל-14 ניצחונות מול שבעה הפסדים.

יפתח זיו | לילך וייס

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי