אחרי ניצחונות של חולון וגלבוע: נסגרו העולות לבית העליון

טיירוס מגי | דני מרון

הסגולים גברו 94:99 על מכבי ראשל"צ, שאיבדה סיכוי לסיים את העונה הסדירה בין שש הראשונות בליגת העל. מגי כיכב עם 31 נקודות. החבורה מגן נר רשמה ניצחון רביעי רצוף, 68:83. הפועל ירושלים לא תהיה בבית התחתון

(גודל טקסט)

תאוריה פופולרית בכדורסל הישראלי אומרת שאחרי ניצחון על מכבי תל אביב, הקבוצות שמצליחות להכניע את הצהובים סובלות מנפילת מתח. ובכן, על הפועל גלבוע/גליל של העונה הזו התאורה הנ"ל לא תקפה. אחרי שגברה על האלופה המכהנת ביום שני האחרון, הקבוצה מגן נר המשיכה הערב (חמישי) במומנטום החיובי עם ניצחון 68:83 חד וחלק על הפועל חיפה ברוממה, במסגרת המחזור ה-21. מאוחר יותר, במשחק מהמחזור ה-17, הפועל חולון גברה על מכבי ראשון לציון ובכך נסגרה תמונת העולות לבית העליון – הפועל ירושלים והפועל חיפה ישחקו בו, לאחר שהכתומים מעיר היין איבדו סיכוי לסיים את העונה הסדירה בין שש הראשונות.

הפועל חיפה – הפועל גלבוע/גליל 83:68

ניצחון רביעי רצוף לשחקניו של אבישי גורדון, שלחצו על הדוושה אחרי רבע ראשון צמוד ולא התקשו מול אחת הקבוצות הכי ביתיות בליגה. החיפאים, מנגד, רשמו תבוסה שנייה ברציפות אחרי ה-30 הפרש שחטפו מנס ציונה לפני שלושה ימים. המארחת הובילה בנקודה בתום 10 הדקות הראשונות, אבל נעצרה על 11 נקודות בלבד ברבע השני ומשם הפער רק הלך וגדל, עד שקבוצתו של אלעד חסין מזערה נזקים בדקות האחרונות.

יפתח זיו הוביל את קלעי המנצחת עם 16 נקודות ובנוסף מסר 8 אסיסטים. קרי בלקשיר קלע 15 והוריד 9 ריבאונדים, נתנאל ארצי הוסיף 11, אייזיאה קאזינס וג'ו תומאסון סיימו עם 10 כל אחד. בהפועל חיפה בלט עמית שמחון עם 16 נקודות משלו, איגור נסטרנקו ג'ייסון סיגרס רשמו 12 כל אחד.

הפועל חולון – מכבי ראשון לציון 94:99

סגנית האלופה הייתה זקוקה לניצחון חוץ כדי לשמור על סיכוי להיכנס לבית העליון, אבל היא פיגרה לאורך רוב הערב ורשמה הפסד שני רצוף, אחרי התבוסה לנס ציונה לפני כמעט שבועיים. המארחת נמצאת במומנטום נהדר ועדיין יכולה לסיים את הסיבוב השני במקום השלישי, ואחרי שניצחה את הפועל ירושלים ביום שני האחרון, הערב היא שוב חגגה לעיני הקהל הביתי בהיכל טוטו.

טיירוס מגי, שהיה מצוין בניצחון הקודם, להט גם הערב והגיע כבר ברבע הראשון לכמות דו ספרתית של נקודות, כאשר את המשחק הוא סיים עם שיא עונתי. המארחת ברחה ליתרון של 11 נקודות ברבע השני ולאחר שראשל"צ מחקה את הפיגור והשלימה מהפך במחצית השנייה, מגי היה זה שהעיר את הסגולים בחזרה ביחד עם גיא פניני, כשהשניים הובילו מבול שלשות שהציב את חולון בפלוס 10. האורחת עוד נשארה צמודה ברבע אחרון, אבל לא הצליחה לחזור להוביל.

מגי להט ורשם שיא עונתי בנקודות | דני מרון

מגי קלע 31 נקודות וגם הוריד 8 ריבאונדים עבור הקבוצה של סטפאנוס דדאס, שחזר לעמוד על הקווים אחרי שריצה עונש השעיה במשחק הקודם. סי ג'יי האריס הוסיף 22 נקודות, מקסים דה זאו התאושש מתקופה פושרת עם 16 ו-ווילי וורקמן תרם 11. נועם דוברת ודריל מונרו בלטו בראשל"צ עם 21 נקודות כל אחד, ג'רמי פארגו רשם דאבל-דאבל עם 15 ו-10 אסיסטים, שלא הספיקו לחבורה של גיא גודס.

21 נק' של מונרו לא הספיקו לראשל"צ | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי