מכבי ת"א רוצה להתאושש בחיפה, אילת הלוהטת תמשיך לדרוס?

סקוטי ווילבקין, אלייז'ה בראיינט | מאור אלקסלסי

הצהובים יקוו לחזור למסלול הניצחונות לאחר ההפסד לגלבוע/גליל כאשר יתארחו ברוממה, ספרופולוס צפוי להעניק לזוסמן החוזר מפציעה דקות משחק רבות. בית הלחמי וחבורתו נגד ב"ש לאחר המופע מול נהריה

(גודל טקסט)

ליגת העל בכדורסל תחזור מחר (שבת) לפעילות, כאשר מכבי תל אביב תעלה לפרקט במטרה לשוב למסלול הניצחונות כשהיא תתארח ברוממה אצל מכבי חיפה חמישה ימים לאחר ההפסד בגן נר לגלבוע/גליל. בנוסף, הפועל אילת הלוהטת תפגוש לדרבי הדרומיות את הפועל באר שבע.

מכבי חיפה – מכבי תל אביב (20:30)

בזמן שפלייאוף היורוליג משוחק ממש בימים אלה, אלופת ישראל בשלוש השנים האחרונות מבינה כי המשימה שנותרה לה היא במסגרת המקומית והבטחת המקום הראשון בליגה בתום העונה הסדירה. יאניס ספרופולוס וחניכיו מגיעים להתמודדות בכרמל כפייבוריטים מובהקים, כאשר מדובר בסוג של מפגש קצוות.

הצהובים מדורגים במקום הראשון בליגה עם מאזן של 18 ניצחונות מול ארבעה הפסדים בלבד, בעוד הירוקים נמצאים במקום ממנו יורדים ליגה, כאשר הם ממוקמים במקום ה-12 עם מאזן לא מחמיא של חמישה ניצחונות ולא פחות מ-17 הפסדים. למרות זאת, במשחק הליגה האחרון שערכה, מכבי חיפה סיפקה את התצוגה ההתקפית הכי מרשימה שלה מאז דצמבר 1991 כשהביסה את עירוני נהריה 94:113.

כאמור, מן העבר השני, עם ההפסד לאבישי גורדון וחבורתו האורחת נעצרה אחרי חמישה ניצחונות ליגה רצופים. הנתון המעודד מבחינת מכבי תל אביב מספר כי היא לא ספגה העונה שני הפסדים ברציפות במסגרת הליגה, כאשר מנגד המארחת טרם הצליחה לחבר העונה שני ניצחונות זה לאחר זה. מאז שהודחו מולם בפיינל פור 2017, הצהובים גברו על הירוקים בכל ששת משחקי הליגה בין הקבוצות בהפרש מצטבר של 107 נקודות, כולל 60:95 מהדהד בסיבוב שעבר. בצד המקצועי, ספרופולוס יקווה להכניס את יובל זוסמן לעניינים, לאחר שבמשחק הקודם הגארד הישראלי שותף לכמה דקות בודדות לאחר שחזר מפציעה.

יאניס ספרופולוס | דני מרון
יובל זוסמן | דני מרון

הפועל באר שבע – הפועל אילת (20:45)

לאחר הניצחון המפלצתי על עירוני נהריה ב-63 הפרש, אריאל בית הלחמי וחניכיו יתארחו אצל הנציגה הדרומית הנוספת בליגה. ואלה לא החדשות הטובות היחידות שהגיעו השבוע מאילת: המועדון הודיע כי בן קרטר האריך חוזה בקבוצה לשנתיים נוספות. בצד המקצועי, האורחת תקווה לרשום ניצחון שני ברציפות ולבסס את מעמדה במקום השני בטבלה, ולשם כך היא תיעזר במלך סלי הליגה קייסי פראת'ר שמעמיד ממוצע נפלא של 22.3 נקודות למשחק.

מן העבר השני, המארחת, שמעולם לא הפסידה לאילת במשחק בית בליגה הבכירה (מאזן 0:2), רוצה לעשות צעד נוסף לעבר הבטחת המקום בפלייאוף לאחר שלבית העליון היא כבר לא יכולה לעלות. בדומה ליריבה, גם לרמי הדר יש סקורר נהדר בקבוצה: קיילב אגאדה, שמדורג שני בטבלת מלך סלי הליגה עם 21.8 נקודות בממוצע למשחק.

שחקני הפועל אילת | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי