מכבי ת"א שרדה מותחן וניצחה 78:82 את מכבי חיפה

שחקני מכבי תל אביב מרוצים | Alius Koroliovas/Euroleague Basketball via Getty Images

הצהובים שמטו יתרון של 11 נקודות ופיגרו בשש במחצית השנייה, אבל קלויארו (19 נקודות) וזוסמן (11) הובילו להתאוששות מההפסד בגלבוע. בנוסף, הפועל באר שבע ניפצה שיא מועדון בשלשות והפתיעה את הפועל אילת

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב לא הייתה רחוקה מלספוג הפסד שני רצוף הערב (שבת), אך בתום 40 דקות בהיכל רוממה האלופה שרדה מותחן נגד מכבי חיפה וניצחה אותה 78:82 במסגרת המחזור ה-25. מוליכת הטבלה, שנכנעה לגלבוע/גליל ביום שני האחרון, לא הרשימה גם נגד אחת הקבוצות החלשות בליגה ואף שמטה יתרון דו ספרתי, אבל בסופו של דבר חזרה לנצח. מבחינת הירוקים מדובר בפספוס גדול והם נשארים במקום הלפני אחרון. במשחק נוסף שנערך הערב, מהמחזור ה-22, הפועל באר שבע גברה 88:93 על הפועל אילת.

רבע ראשון צמוד יחסית הסתיים ב-19:25 לצהובים, שהגדילו את היתרון ל-11 במהלך הרבע השני בזכות דקות טובות של ג'ון דיברתולומאו ואנג'לו קלויארו. בדקה וחצי האחרונות של המחצית הראשונה, קיילין לוקאס ירה שתי שלשות וכריס דאו דייק פעמיים מהעונשין כדי לסגור ריצת 0:8 שקירבה את הירוקים למינוס שלוש בהפסקה.

המארחת המשיכה במומנטום אל תוך הרבע השלישי והצמד לוקאס את דאו הוביל אותה ליתרון השיא שלה במשחק, 53:59. מכבי תל אביב צימקה את ההפרש לשתיים לקראת 10 הדקות האחרונות, שהיו צמודות במיוחד. יובל זוסמן ואות'לו האנטר החזירו את היתרון לאורחת, אבל רומן סורקין ודאו השאירו את החיפאים צמודים עד הדקה האחרונה. שלשה של סקוטי ווילבקין ודאנק של קלויארו העניקו לאלופה יתרון של שבע נקודות, שסגר עניין בדרך לניצחון.

קלויארו סיים כקלע המוביל בשורות מכבי תל אביב עם 19 נקודות, לצד שבעה ריבאונדים. ווילבקין וזוסמן הוסיפו 11 כל אחד. במכבי חיפה היו חמישה שחקנים בספרות כפולות, בראשם דאו עם 20 נקודות, כאשר לוקאס סיים עם 17, דווין מארבל וסורקין (12 ריבאונדים) תרמו 15 כל אחד.

הפועל באר שבע – הפועל אילת 88:93

כנראה שעל זה נאמר – לא כל יום נהריה. אחרי שהביסו את הקבוצה מהצפון ב-63 הפרש, אריאל בית הלחמי ושחקניו סיימו את חלקם בעונה הסדירה (הקבוצה היחידה שקיימה את כל 24 המשחקים עד כה) בהפסד מפתיע משהו לחבורה של רמי הדר, שניפצה את שיא המועדון עם 20 שלשות ושמרה על המקום השביעי בטבלה, בו תנסה להישאר גם בסיום משחקי הבית העליון כדי להשיג את המקום בפלייאוף.

קיילב אגאדה וספנסר וייס הובילו את באר שבע עם 21 נקודות כל אחד, כשהראשון גם הוסיף 10 ריבאונדים ו-6 אסיסטים. אריק גריפין תרם 17 נקודות ואמיר בל, שקלע 10 וחילק 11 אסיסטים, הבטיח את הניצחון עם שתי חסימות גדולות על ניסיונות של קייסי פראת'ר וג'ו רגלנד להשוות את התוצאה ברגעי הסיום. פראת'ר בלט באילת עם 28 נקודות, ג'וש ניבו סיפק דאבל-דאבל של 15 נקודות ו-11 ריבאונדים, רגלנד קלע 14.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי