חולון חולמת בגדול: דדאס רוצה את כל התארים, מיילס נפעם מהקהל

הפועל חולון חוגגת זכייה בליגה הבלקנית |

הסגולים בעננים אחרי הזכייה בליגה הבלקנית. המאמן: "זה המפעל האירופי השני הכי קשה אחרי ליגת האלופות. יש לנו הזדמנות לזכות גם בו וגם בליגה". ה-MVP של הפיינל פור: "מעולם לא שיחקתי מול אוהדים כאלה"

קבוצות: הפועל חולון
(גודל טקסט)

אין מילים על הפועל חולון. הקבוצה של סטפאנוס דדאס המשיכה את העונה הנפלאה שלה אתמול (חמישי) כאשר זכתה בליגה הבלקנית אחרי 75:91 על אקדמיק פלובדיב. 1,890 אוהדים לבושים בסגול צפו בקבוצתם האהובה מניפה תואר ראשון מאז גביע המדינה ב-2018, ומשלימה סוויפ עונתי על היריבה הבולגרית.

עוד בשלבים מוקדמים יותר של העונה ניתן היה להבחין כי השנה נבנתה בחולון קבוצה מיוחדת. לדדאס והשחקנים שלו יש עוד מטרות גדולות יותר, כשהעיקרית שבהן תהיה לעבור את סן פאבלו בורגוס במשחק הראשון בטורניר הפיינל אייט של ליגת האלופות, שייערך ביום חמישי הבא. גם בליגת העל הסגולים-צהובים חולמים ללכת עד הסוף העונה, ובינתיים הם קיבלו טעימה ראשונה ממה שהם מקווים לחוות שוב בחודשיים הקרובים.

המאמן דדאס היה מאושר בסיום וסיפר: "אנחנו גאים שהבאנו למועדון הזה גביע. זה מפעל קשה מאוד. אני חייב לומר שאולי ליורופקאפ יש שם יותר טוב ותדמית טובה יותר, אבל בליגה הבלקנית שיחקו 12 קבוצות מישראל. זה לא היה קל. עברנו את אילת, נס ציונה, את הפועל תל אביב בנוקאאוט, את גלבוע/גליל בנוקאאוט וגם הגמר היה משחק קשה. אחרי ליגת האלופות זו הליגה האירופית הכי קשה, אז מגיע קרדיט לשחקנים".

סטפאנוס דדאס | דני מרון

מאיפה האנרגיות לקאמבק: "כמובן שהאוהדים עזרו. מעבר לזה, אופי. גיא (פניני) היה מצוין היום, האופי שלו דחף את שאר השחקנים וביחד עשינו כמה מהלכים ששיפרו את ההוצאה לפועל שלנו בהתקפה. שיחקנו ללא רכז. היינו מתוחים במחצית הראשונה, במחצית השנייה נרגענו. המוטיבציה והמנהיגות של גיא נתנה דחיפה נוספת ביחד עם האוהדים".

החשיבות של פרדריק בורדיון: "זו טעות שלי שפתחתי איתו בחמישייה. ידעתי שזו עלולה להיות בעיה. הוא שחקן ספסל מצוין ואם הוא משחק הרבה דקות ברצף, הוא מבזבז אנרגיות חשובות לדברים שהוא עושה בהגנה. הייתי צריך לנהל את הדקות שלו יותר טוב ולתת לו לנוח. ההגנה שלו על קארסון הייתה מפתח. הוא יכול להיות אפילו יותר טוב אם אשתמש בו בדרך הנכונה. צריך לשלוט בו כשהוא מתלהב יותר מדי ומפספס כמה מסירות או זריקות".

"יש לנו הזדמנות לזכות בתארים גם ב-BCL ובליגה", המשיך דדאס. "אם הכל יהיה בסדר ונעבור את בורגוס, נהיה במרחק שני ניצחונות. אנחנו צריכים לעבור את ה'חומה הפסיכולוגית' של רבע הגמר. הבנתי שזו הייתה בעיה של חולון בשנים קודמות, שהיא עשתה עונה סדירה מדהימה ואז סבלה מהלחץ בפלייאוף. אם נעבור את רבע הגמר, נשלוט יותר בסיטואציה. אני סומך על השחקנים שלי. המשחקים האלה, נגד מכבי תל אביב בחצי גמר הגביע או בגמר גביע ווינר, זה של הפיינל 8 וגם אתמול, יתנו לנו המון ניסיון איך להתמודד עם משחקי נוקאאוט. נגיע מוכנים, יש רק את המחסום הפסיכולוגי".

הפועל חולון מניפה את גביע הליגה הבלקנית | דני מרון

אייזיאה מיילס, שהיה מצוין גם בחצי הגמר וגם בגמר, נבחר למצטיין הפיינל פור ואמר בסיום: "זה תואר ראשון שלי וגם של לא מעט שחקנים בקבוצה. זה נותן לנו הרבה ביטחון ונשתמש בנקודת הציון הזו ובאדרנלין שקיבלנו לקראת המשחקים הבאים. גיא פניני דיבר איתנו בחדר ההלבשה ודחף אותנו וגם האוהדים עזרו להביא את השינוי. בלעדיהם התוצאה הייתה אחרת, הם החזירו אותנו לחיים. מעולם לא שיחקתי מול קהל כזה".

אייזיאה מיילס | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי