בשני: ירושלים וגלבוע/גליל יסגרו את משחקי העונה סדירה

אדם אריאל, סולימאן בריימו | ברני ארדוב

האדומים יארחו את הצפוניים במשחק הנעילה של הסיבוב השני ויקוו לסיים את רצף הפסדי הבית של הקבוצה שעומד על ארבעה. מנגד, חבורתו של אבישי גורדון רוצה להמשיך להתבסס בצמרת הגבוהה, יפתח זיו יחזור לסגל

(גודל טקסט)

לאחר שתי פגרות קורונה, החלטה לשחק בליגה הבלקנית, עונה מלאת תהפוכות ואינספור שינויים: העונה הסדירה בליגת העל בכדורסל תינעל מחר (שני), כאשר הפועל ירושלים תארח את הפועל גלבוע/גליל להתמודדות שתסגור את המחזור ה-24 והאחרון לפני שקבוצות הליגה מתחלקות לבית העליון והתחתון. הקבוצות נפגשו פעמיים העונה וכל אחת מהן ניצחה פעם אחת, הירושלמים במסגרת גביע המדינה והצפוניים בליגה, כששני המפגשים התקיימו בגן נר.

נתחיל עם המארחת. הפועל ירושלים מגיעה במומנטום רע למפגש, כאשר היא עומדת על רצף של שלושה הפסדים ולאחר שנוצחה בארבעת משחקי הבית האחרונים, בעוד שרק באחד מששת המחזורים האחרונים היא יצאה עם ידה על העליונה. מאז החליף את דאיניוס אדומייטיס, יונתן אלון טרם הצליח להטביע חותם בקבוצה מהבירה ונגד הצפוניים תהיה לו הזדמנות לעשות זאת מול הקהל הביתי. מי שינסה להוליך את המאמן ל-W הוא תמיר בלאט, שנמצא בכושר נהדר ולאחר שמסר 13 אסיסטים במחזור שעבר נגד הפועל חולון הוא עלה למקום הראשון בליגה בקטגוריה זו, עם 7.1 בממוצע למשחק.

מן העבר השני, ניתן לומר כי חבורתו של אבישי גורדון מגיעה כפייבוריטית לארנה. לאחר שבשבוע שעבר היא נכנעה להפועל חולון בחצי גמר הבלקנית ובהמשך גברה על ברואה בקרב על המקום השלישי במפעל, היא רוצה לרשום ניצחון ליגה חמישי ברציפות ולהמשיך להתבסס בצמרת הגבוהה. לשם כך, יפתח זיו ובניה סרור שלא שיחקו נגד הסגולים, יחזרו לסגל וצפויים לקחת חלק במשחק. במידה ותנצח, גלבוע תשתווה לאילת שבמקום השני עם 17 ניצחונות לעומת שבעה הפסדים בלבד, ועל הדרך תספק הצהרת כוונות לקראת השלבים המכריעים של העונה.

יפתח זיו | מאור אלקסלסי

מבחינה מקצועית, שווה לשים לב להגנות שתי הקבוצות: במהלך רצף ההפסדים הנוכחי שלה, הפועל ירושלים ספגה 100 נקודות ומעלה בשני משחקיה האחרונים, כאשר היא סופרת שישה מקרים העונה בהם היא מאפשרת ליריבתה להגיע למספר תלת ספרתי של נקודות. מנגד, האורחת, מלבד מכבי ת"א, היא היחידה בליגה שממוצע הספיגה שלהן עומד על פחות מ-80 נקודות.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי