אגאדה ה-MVP של חודש אפריל, יפתח זיו הישראלי המצטיין

קיילב אגאדה | לירון מולדובן

כוכב הפועל ב"ש נבחר אחרי תצוגה בלתי נשכחת בניצחון על מכבי ת"א, רכז גלבוע/גליל הוביל את קבוצתו לרצף של ארבעה ניצחונות יחד עם אבישי גורדון, שנבחר למאמן החודש והקדיש את הפרס לדניאל ששון

(גודל טקסט)

מנהלת ליגת העל בכדורסל הודיעה הבוקר (שלישי) על מצטייני חודש אפריל ובאופן לא מפתיע, מי שנבחר ל-MVP הוא קיילב אגאדה שסיפק תצוגה בלתי נשכחת והוביל את הפועל באר שבע לניצחון היסטורי על מכבי תל אביב. בנוסף, הפועל גלבוע/גליל זכתה לייצוג מרשים אחרי חודש שבו ניצחה ארבעה מתוך חמשת המשחקים שלה בליגה, כאשר יפתח זיו נבחר לישראלי הטוב ביותר ואילו אבישי גורדון זכה בפרס מאמן החודש.

אגאדה, שנבחר למצטיין החודשי בפעם השנייה העונה, לאחר שעשה זאת גם בנובמבר, זכה ליותר מ-60% מקולות הבוחרים והשאיר הרחק מאחוריו את טיירוס מגי מהפועל חולון ובריאן אנגולה מעירוני נס ציונה. הסווינגמן שהמטיר 43 נקודות על האלופה בשבוע שעבר ושבר את שיא המדד בליגת העל בכל הזמנים (58), הוסיף גם דאבל-דאבל הן נגד הפועל חיפה והן מול הפועל אילת.

השחקן הקנדי-ניגרי, שמוליך גם את טבלת מלך הסלים בליגה, הגיב לבחירה: "אני אסיר תודה על תואר שחקן החודש ושמח שכל העבודה הקשה שלי באה לידי ביטוי. אני רוצה להודות לכל אחד ואחת במועדון על האהבה והתמיכה שאני מקבל לאורך העונה. יש פה את המאמנים, החברים לקבוצה ואנשי הצוות הכי טובים שאפשר לבקש ואני מעריך כל מה שנעשה למעני. כמו כן אני רוצה להודות לצוות המסייע שלי – המשפחה והחברים שלי בבית, הסוכן שלי ובת זוגי. בלי האמונה שלהם בי שום דבר מזה לא היה יכול לקרות. אני מעריך את התואר שקיבלתי, אבל יש לנו מטרות חשובות להשיג עד סוף העונה ואני מרוכז רק בהן".

קיילב אגאדה | לירון מולדובן

במהלך החודש האחרון, גלבוע/גליל תקעה יתד במקום השלישי בטבלה ואחד האחראים הבכירים לכך הוא יפתח זיו, שרשם ממוצעים של 16.3 נקודות, 6.3 אסיסטים ומדד 25.5. במהלך רצף ארבעת הניצחונות של קבוצתו, הרכז הישראלי קבע שיאי קריירה של 27 נקודות ומדד 39 בניצחון החוץ על הפועל תל אביב, כולל רבע אחרון של 15 נקודות ללא החטאה.

העונה, זיו מדורג בין חמשת הישראלים המובילים בליגה בנקודות (12.8), אסיסטים (4.3) ומדד (16.1), אך השיפור הכי גדול שלו הוא בקליעה מחוץ לקשת, כשהוא מדייק ב-41% לשלוש לעומת 18% בעונה שעברה. "תודה רבה לכל מי שבחר בי, לחברים לקבוצה, למאמנים ולקהל. עבודה קשה ואמונה, זה עוד צעד קטן בדרך למטרה החשובה", אמר זיו, שהקדים את טל דן בהצבעה.

יפתח זיו, סולימאן בריימו | דני מרון

משאל המאמנים היה צמוד במיוחד ורק קולות בודדים העניקו לאבישי גורדון את התואר, על חשבון סטפאנוס דדאס ובראד גרינברג. גורדון הגיע לגלבוע/גליל באמצע העונה במקום ליאור ליובין ובהדרכתו האדומים מגן נר לא רק הבטיחו את כניסתם לבית העליון, אלא גם עשו את זה מהמקום השלישי והם בעמדה מצוינת להשגת יתרון הביתיות ברבע גמר הפלייאוף לכל הפחות.

המאמן לא שכח את שחקן הקבוצה דניאל ששון, שנפצע קשה בתאונה לפני כשלושה שבועות: "אני רוצה להקדיש את הפרס הזה לדניאל ששון ומשפחתו. אנחנו מתפללים, מתגעגעים ושולחים חיזוקים ואמונה", אמר גורדון, "אני רוצה להודות על הבחירה, זה מרגש ומשמח מאוד. אני חלק מצוות מיוחד, צנוע ומקצועי – גיא קפלן, איתי רון וג'ורדן סעדה. אין ספק שהקהל נותן לנו דחיפה גדולה, אנחנו רוצים להמשיך להתקדם ולהיות הכי תחרותיים שאפשר, בצניעות ובשקט המיוחד שמאפיין את הגלבוע. לראות את יפתח זיו מתקדם והופך לאחד הגארדים הכי טובים בליגה זה משמח ונותן גאווה גדולה למועדון. אנחנו נותנים לו את השקט, הביטחון והאחריות להוביל את הקבוצה הכי גבוה שאפשר".

אבישי גורדון | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי