ספרופולוס: "אין בעיה במוטיבציה, אוהבים את היריבות הקשות"

יאניס ספרופולוס | דני מרון

המאמן היווני היה טרוד מהמחצית הראשונה נגד הפועל חיפה: "אפשרנו ליריבה לקלוע ולא נצמדנו לתכנית" אך שיבח את שחקניו על הקאמבק. מנגד, חסין התלונן על השיפוט: "לא נתקלתי אף פעם בשבע דקות ללא פאול"

(גודל טקסט)

מכבי תל אביב פתחה הערב (שלישי) את משחקי הבית העליון ברגל ימין, לאחר שגברה בביתה 76:85 על הפועל חיפה. הצהובים פיגרו ב-15 נקודות במחצית, אך רשמו קאמבק יפה והצליחו להשיג את הניצחון. המאמן יאניס ספרופולוס סיפר על ההבדלים בין המחציות: "ברור שלא פתחנו את המשחק טוב, כמו שרצינו וכמו שתכננו".

"לא נצמדנו לתכנית, אפשרנו ליריבה לקלוע 54 נקודות, באחוזים מצוינים ל-2 ול-3. ההגנה שלנו הייתה רכה מאוד. בהתקפה, החטאנו כמה לייאפים וזריקות פנויות והיה ברור שפתחנו לא טוב וזה הקשה עלינו. בהפסקה דיברתי עם השחקנים על כך שצריך להיצמד לתכנית, התחלנו לעשות את זה ועצרנו אותם על 11 נקודות בכל אחד משני הרבעים האחרונים. דרך ההגנה הטובה שלנו קלענו 46 נקודות במחצית השנייה וכך אנחנו צריכים לשחק".

ברור שאנחנו צריכים להיות יותר יציבים וכולם צריכים להיות מוכנים יותר. אני שמח שניצחנו והראנו מאמץ, לא קל לחזור ממינוס 15 לניצחון אבל הראינו רוח לחימה שהייתה קריטית לניצחון". האם הוא מרוצה מהחזרה או מודאג מהיכולת בפתיחה?: "שני הדברים חשובים. אני לא מרוצה מההופעה שלנו במחצית הראשונה, אבל מצד שני התגובה שלנו בחצי השני לא קלה לביצוע. לא קל לעצור קבוצה חמה כמו שהם היו במחצית הראשונה. אנחנו אוהבים את היריבות הקשות".

יאניס ספרופולוס | דני מרון

התלונות של חיפה על השיפוט: "אני מכבד מאוד את אלעד, הוא חבר שלי ועבדנו ביחד. מצד שני, אני מכבד מאוד גם את השופטים הישראלים כי זה מוכח שהם ברמה גבוהה. לאחרונה הם גם ביורוליג וגם במפעלי פיב"א. גם בעבר, אבל עכשיו יש שופטים יותר טובים. הרמה שלהם גבוהה מאוד, מעבר לזה אין לי מה להגיד בנושא".

קשה להחדיר מוטיבציה בתקופה הזו של העונה: "אלה משחקים חשובים ואנחנו משחקים נגד הקבוצות שסיימנו ב-5 המקומות אחרינו – הן קבוצות טובות. אני לא מזלזל ביתר. אמרתי פעמים רבות שהליגה הישראלית קשה מאוד ואם אתה לא משחק טוב, אתה יכול להפסיד לכל קבוצה. זה הופך את הליגה למעניינת. זאת הבעיה שלי ואני צריך למצוא את הדרך כדי שהקבוצה תהיה מרוכזת מהמחצית הראשונה, ותשחק גם בה כמו ששיחקנו היום במחצית השנייה".

"54 נקודות זה יותר מדי, הם קבוצה מוכשרת עם שחקנים טובים, אבל אנחנו מכבי וזה לא יכול לקרות לנו בבית. אפשר להחטיא בהתקפה, זה שונה. אבל לא מחצית שלמה. אנחנו צריכים למצוא את הפוקוס. זו לא בעיה של מוטיבציה, אלא של ריכוז ומוכנות למשחקים האלה".

עומרי כספי, קינן אוואנס | דני מרון

השחקנים שחזרו: "הם צריכים זמן, הם במצב פיזי מצוין אבל לא בכושר משחק. ראיתם כמה חשוב עומרי כספי היה בסיום, הורדנו את הפער והוא עזר לנו מאוד. הוא צריך קצת יותר זמן, אותו הדבר לגבי יובל זוסמן שהחטיא כמה זריקות בהתקפה וזה נורמלי. הוא בדרך הנכונה לחזור לעצמו. אני סומך עליו ועל כל השחקנים, ויודע שהם ישחקו יותר טוב".

לאחר מכן, אלעד חסין פרגן לקבוצתו על אף ההפסד: "ראשית אני חייב לתת קרדיט לשחקנים שלי. עשינו עבודה נהדרת, באנו מאוד מוכנים. הגענו למהלכים ולסיטואציה שרצינו, הם נלחמו כמו גברים. לגבי השיפוט – אני קצת פחות מרוצה, בלשון המעטה. אני רואה הרבה כדורסל בחיים שלי, לא נתקלתי אף פעם בשבע דקות ללא פאול. לא בלי סל, בלי פאול. קצת קשה לשחק ככה, אבל אין לי שליטה על זה".

קינן אוואנס נחלש לקראת הסיום: "אני לא יכול לבוא אליו בטענות כששומרים אותו חזק ולא שורקים פאול. זה שחקן שמוביל את הליגה במדד, עושה עונה נהדרת. לא תשמע אותו מקלל שופט בחיים, או מתחצף. זה קשה אבל אני מאוד גאה בחבר'ה שלי. בצד אחד שורקים עבירת תוקף בחסימה, צד שני לא. השופטים טובים, אבל היום הרגשתי כאילו היה איזשהו מומנטום שהשופטים הלכו איתם וזה פגע בנו. דיברנו במחצית על זה שמכבי הולכים לשחק חזק, אמרתי לשחקנים להיות אגרסיביים".

ציפינו לזה שהם יקפצו עלינו בפיק אנד רול, אבל שבע דקות בלי פאול ומצד שני אנחנו עם חמישה פאולים תוך 3-4 דקות. מכבי קבוצה טובה, היא לא צריכה עזרה, אבל אני מאחל לה ולמאמן שלה בהצלחה. בשורה התחתונה, אני מאוד רוצה שנמשיך לשחק ככה. התאמנו טוב השבוע, ראיתי את התוצאות, צריך לעבוד קשה ולהישאר צנועים גם בבית העליון וגם בסדרות".

אלעד חסין | דני מרון
קינן אוואנס, אלייז'ה בראיינט | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי