הפועל חיפה במכתב חריף: "השופטים הכריעו לטובת מכבי ת"א"

ג'ייסון סיגרס | דני מרון

היו"ר יובל רוסמן פנה לאיגוד השופטים וביקש לפסול את גוריון, שמואלי וגורדון ממשחקי הקבוצה: "חזרנו 40 שנה אחורה לימים ששופטים עזרו להם לנצח משחקים. קל לשרוק נגדנו. לולא רמת השיפוט הירודה, היינו מנצחים"

(גודל טקסט)

בהפועל חיפה מרגישים כי נגזל מהם ניצחון על מכבי תל אביב ביד אליהו אתמול (שלישי). כזכור, בסיום המשחק השמיע המאמן אלעד חסין טענות קשות נגד שלישיית השופטים, אשר לדבריו של המאמן, קיפחה את הקבוצה שלו כשלא שרקה מספיק עבירות לזכותה. גם היו"ר יובל רוסמן נשמע זועם במסדרונות ההיכל לאחר המשחק והיום הוא החליט לנקוט בצעד חריף, כאשר שלח מכתב ליו"ר איגוד השופטים גוני צחר, בו התלונן על שלושת השופטים – ארז גוריון, גיא שמואלי ונועם גורדון – ודרש לפסול אותם ממשחקי הפועל חיפה עד תום העונה.

"בעונתנו הראשונה בליגת העל אחרי 20 שנה, המערכת כולה – צוות מקצועי, שחקנים והנהלה – בתחושה כי קל לשרוק נגדנו ולהכריע משחקים", כתב רוסמן, "אתמול הרגשתי כי חזרנו 40 שנה אחורה בזמן, לימים אפלים בהם שופטים עזרו, לכאורה, למכבי תל אביב לנצח משחקים. השיפוט אתמול היה ברמה ירודה וחד צדדי, עם לא מעט שריקות קשות נגדנו, ובצד השני של המגרש, ברגעים מכריעים, השופטים התעלמו מעבירות ברורות ובעצם הכריעו את גורל המשחק. לא פחות מזה!"

יו"ר הפועל חיפה פירט: "יחס העבירות במשחק הסתיים ב-23 עבירות לחובת הפועל חיפה לעומת 16 בלבד של מכבי תל אביב, וזה רק אחרי שהמשחק נגמר וכבר נכנס לגארבג' טיים, הואילו שלישיית השופטים למזער את יחס העבירות בשריקות לחובת מכבי תל אביב. אולם בפתיחת הרבע השלישי, כשהובלנו ביתרון 15 נקודות, נשרקו לחובתנו 5 עבירות תוך פחות משתי דקות, אולם למכבי תל אביב נשרקה העבירה הראשונה רק אחרי 7 דקות ו-23 שניות. בכל הזמן הזה מכבי תל אביב שיחקה אגרסיבי בחסות השופטים שלא שרקו לעבירות, חלקן ברורות. 27 פעמים נשלחה מכבי תל אביב לקו העונשין, בעוד הפועל חיפה 9 פעמים בלבד. רק 3 פעמים בכל המחצית השנייה, לעומת 17 של מכבי תל אביב".

באקלס. הפועל חיפה טוענת לקיפוח | דני מרון

רוסמן המשיך: "ועל כל אלה נוסיף עבירה בלתי ספורטיבית ממוצאת נגד ג'ייסון סיגרס (את העבירה הבלתי ספורטיבית השנייה שלו שהביאה להרחקתו אני טוען שהיא גבולית), ועוד שריקות מצחיקות לעבירות שלא היו ולא נבראו (שחקן הפועל חיפה נשען על שחקן מכבי תל אביב, ועוד). ברצוני לדעת האם בכוונת הוועדה המקצועית של איגוד השופטים לבחון את השיפוט במשחק הזה? האם יש מנגנון שנוקט בצעדי ענישה כנגד השופטים?".

היו"ר סיכם: "בכל מקרה, אחרי שבכל העונה לא הוצאנו מילה בנושא השיפוט, על אף הביקורות שהיו לנו, אחרי המשחק אמש אין באפשרותנו לשתוק יותר. אומר זאת שוב ובצורה גלויה – שופטי המשחק הם אלה שהכריעו את תוצאת המשחק אמש. לולא רמת השיפוט הירודה והחד צדדית, הפועל חיפה הייתה מנצחת את המשחק אתמול. לאור אירועי אתמול, והתגובה שלי בנושא, אבקש בכל לשון של בקשה שלא לשבץ את שלישיית שופטי המשחק במשחקינו עד לסיום העונה".

ספרופולוס לוחץ לשמואלי וגוריון את היד בסיום | דני מרון

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי