המפגש עם שאקיל אוניל והזכייה ביורוליג עם מכבי ת"א: סופו מדבר

שחורציאניטיס. הפעם עוזב לתמיד?
שחורציאניטיס. הפעם עוזב לתמיד? | עדי אבישי

שחורציאניטיס התארח בפודקאסט היורוליג ונזכר בגמרים האירופיים בצהוב ובמשחק שלו מול סנטר ה-NBA לשעבר. וגם: מי הדביק לו את הכינוי 'בייבי שאק' ומדוע החליט לעזוב את הצהובים בתום הקדנציה הראשונה?

(גודל טקסט)

סופוקליס שחורציאניטיס ייזכר לעד כאחד השחקנים המעניינים שלבשו את מדיה של מכבי תל אביב, וגם כאחד האהובים על ידי הקהל הצהוב. סנטר העבר שזכה עם הקבוצה הישראלית ביורוליג ב-2014 והעביר בה ארבע עונות בשתי קדנציות שונות, התארח בפודקאסט היורוליג ונזכר, בין השאר, בתקופתו בשורות האלופה ובסיפור מסקרן נוסף – המפגש הראשון שלו עם שאקיל אוניל.

שחורציאניטיס חזר אחורה לגמר האירופי הראשון שלו במכבי תל אביב, נגד פנאתינייקוס: "ב-2011 האמנתי שנזכה בגביע. לא הטלתי בזה ספק לרגע, אבל הספקות התחילו ביום הגמר, כשהתחלנו להתכונן למשחק. הייתי במעלית ושמעתי שדיאמנטידיס באולם, זורק לסל. חשבתי לעצמי 'הבחור הזה צמא לדם, הוא בא לטרוף אותנו', והם אמרו לי 'אל תדאג, אנחנו נעצור אותו'. אבל איך נעצור אותו? שם התחילו לי הספקות".

היווני התייחס גם לזכייה ב-2014: "שלוש שנים אחר כך זכינו בגביע, הגענו מוכנים. אני זוכר שהצטלמנו עם הגביע וחשבתי לעצמי שזכיתי במה שנלחמתי בשבילו לאורך שנים".

בין שתי הקדנציות שלו בצהוב, שחקן העבר בן ה-35 החליט לשחק בפנאתינייקוס בעונת 2012-13. במהלך הפודקאסט הוא הסביר: "זו החלטה שקיבלתי מסיבות משפחתיות. הייתי צריך לחזור ליוון כי אשתי הייתה בהיריון עם הילדה שלי, אז החלטנו לעזוב את תל אביב".

סופו, שקיבל בשלב מוקדם של הקריירה שלו את הכינוי 'בייבי שאק' כיוון שהזכיר בדומיננטיות הפיזית שלו את שאקיל אוניל, סיפר מי הצמיד לו את הכינוי וסיפר על הפעם ההיא שבה התמודד עם הסנטר האגדי, במשחק ראווה בין אולימפיאקוס לקליבלנד קבאלירס בתחילתה של עונת 2009/10. "עיתונאי גרמני הדביק לי את הכינוי 'בייבי שאק' אחרי טורניר במנהיים כשהייתי בן 16, כי בשני המשחקים הראשונים לא הפסקתי לדרוס. אבל אי אפשר להשוות בינינו. אני זוכר ששיחקתי נגד שאקיל, צ'ילדרס מסר לי את הכדור ואמר לי 'תראה לו מי זה הבייבי'. אחרי המשחק, שאק חיבק אותי ונתן לי עצות במשך 10-15 דקות. לפני שיצאתי לדראפט ה-NBA כולם אמרו לי להיפטר מהכינוי, כי זה ירגיז את שאקיל, אבל הוא בחור נהדר".

לסיום, שחורציאניטיס דיבר על הפציעה בגיד אכילס שגמרה לו את הקריירה: "רציתי להמשיך לשחק, אבל זה לא התאפשר. לא הרגשתי טוב, לא היה לי את אותו האומץ אחרי פציעה כזו רצינית, במיוחד כי כבר הייתי מבוגר. אני זוכר שכשנפגעתי, שאלתי את הרופאים אם אשוב לשחק. זו פציעה שקשה להתגבר עליה. המשחק הופך למהיר יותר עכשיו ולכן רואים המון פציעות כאלה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי