ניצחון קריטי להפועל ת"א על הרצליה, ראשל"צ פירקה את מכבי חיפה

ג'יי פי טוקוטו | אודי ציטיאט

בתום מותחן ב"דרייב אין", האדומים רשמו 79:82 חשוב עבורם נגד יריבה ישירה למאבקי התחתית, טוקוטו הצטיין עם 21 נקודות. הכתומים של גודס רמסו 83:113 את הירוקים האומללים, 22 לפארגו

(גודל טקסט)

ארבע קבוצות פתחו הערב (רביעי) את משחקי הבית התחתון בליגת העל בכדורסל ואחת מתוכן, ששואפת לפלייאוף ושמה מכבי ראשון לציון, עשתה זאת עם ניצחון ביתי מוחץ 83:113 על מכבי חיפה. במשחק השני, הפועל תל אביב אירחה את בני הרצליה וגירדה ניצחון 79:82 דרמטי במיוחד עבורה.

מכבי ראשון לציון – מכבי חיפה 83:113

רק לפני שבוע הן נפגשו בהיכל רוממה ואז הירוקים השיגו ניצחון 99:106 חשוב וגם מפתיע במידה מסוימת, אז הקבוצה של גיא גודס החליטה לסגור חשבון וכמו בביקור הקודם של מכבי חיפה בעיר היין, היא קיבלה אותה עם מבול של נקודות (בסיבוב הראשון זה נגמר ב-72:102 לכתומים). ג'רמי פארגו הוביל את סגנית האלופה לפתיחה חזקה עם שלוש שלשות מוקדמות, וראשון לציון ברחה ליתרון דו ספרתי כבר ברבע הראשון. להפסקה ירדה המארחת עם לא פחות מ-64 נקודות לעומת 37 בלבד של יריבתה, וברבע השלישי ההפרש טיפס ל-44, מה שאפשר לגודס לשתף את שחקני קצה הספסל.

פארגו סיים כקלע הבולט בשורות המנצחת, עם 22 נקודות. אקיל מיצ'ל הוסיף 13 ו-7 ריבאונדים, נועם דוברת תרם 12 וגולן גוט 11, נועם אביבי רשם דאבל-דאבל של 10 ו-11 ריבאונדים. אצל החיפאים בלט רומן רובינשטיין עם 21 נקודות, 12 היו למייקל קובינס ו-10 לדווין מארבל ולמייקל בריסקר.

פארגו פתח חזק והוביל את הקלעים | עודד קרני
גודס והקבוצה שלו חזרו לנצח | עודד קרני

הפועל תל אביב – בני הרצליה 79:82

לאחר שבמחזור שעבר גברה על הפועל חולון במשחק חם וקצבי, האדומים המשיכו במומנטום ורשמו ניצחון שישי בתשעת המשחקים האחרונים, שמעלה אותם למאזן של תשעה ניצחונות מול 16 הפסדים ונותן להם המון אוויר לנשימה במאבקי התחתית. לאחר שעלתה ליתרון 14 נקודות בפתיחת המחצית השנייה, המארחת הורידה רגל מהגז ואיפשרה לשרון דרוקר וחניכיו לחזור להתמודדות. למרות זאת, ג'יי פי טוקוטו לא איפשר לחבורה מהשרון לבצע קאמבק ועם סלים חשובים ברבע האחרון הבטיח שהניצחון יישאר בבית.

את הפועל ת"א הוביל טוקוטו עם 21 נקודות ו-7 ריבאונדים, טייריק ג'ונס תרם 15 ו-9 כדורים חוזרים וג'סטין טילמן קלע 13 משלו, בעוד ים מדר סיפק משחק חלש עם 9 נקודות בלבד באחוזים רעים מהשדה. אצל המפסידה, 21 נקודות של אלייז'ה תומאס, שקיבל הזדמנות אדירה לשלוח את המשחק להארכה אך החטיא מהקו שמונה שניום לסיום, ו-18 של מקס היידגר לא הועילו לדרוקר, שסופר הפסד ליגה שמינית ברציפות וצריך להתחיל לחשוש ממכבי חיפה שנמצאת מתחת לקו האדום, במרחק ניצחון אחד בלבד.

אלישי כדיר, ג'יי פי טוקוטו | אודי ציטיאט
שרון דרוקר | אודי ציטיאט
בר טימור | אודי ציטיאט
דני פרנקו | אודי ציטיאט
פול סטול, ליאור בייניש | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי