הפועל ת"א נקנסה ב-50 אלף ש"ח: "לא מידתי, הענף עלול להתרסק"

אוהדי הפועל תל אביב
אוהדי הפועל תל אביב | ברני ארדוב

לאחר התפרעות אוהדיה במשחק האחרון נגד חולון, בו השליכו גלילים על פניני והשופטים, האדומים ספגו עונש כבד ויסגרו את היציע ל-3 משחקים. המועדון בתגובה: "בכדורגל נענשו פחות במקרה דומה, למרות הבדלי התקציב"

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

הפועל תל אביב נמצאת בתקופה טובה מבחינה מקצועית. לאחר שגברה על בני הרצליה בקרב תחתית קריטי והשיגה ניצחון שישי בתשעת המחזורים האחרונים, האדומים לאט לאט מתרחקים מהאזור המסוכן ויכולים להיות אופטימיים לגבי המשך העונה. למרות זאת, הערב (חמישי) המועדון ספג קנס כבד זכר להתפרעות אוהדיו במשחק הבית נגד הפועל חולון שנערך במחזור שעבר.

ועדת המשמעת של איגוד הכדורסל הטילה היום קנס כספי בגובה 50,000 ש"ח על הפועל ת"א, זאת בנוסף לסגירת היציע שמאחורי הסל לשלושה משחקים בפועל. כמו כן, מאמן הקבוצה דני פרנקו, שהורחק במהלך ההתמודדות נגד הסגולים לאחר שסינן הערות חמורות לעבר צוות השיפוט, נקנס ב-3,000 ש"ח וקיבל הרחקה למשחק אחד על תנאי.

כזכור, עם תחילת הרבע השני האוהדים המקומיים החלו להשליך חפצים לעבר הפרקט, ביניהם גלילי נייר טואלט, מצתים ואף כוס שתייה. אירוע זה גרם לעצירת המשחק למשך כחמש דקות. ברבע השלישי הסערה עלתה מדרגה כשכוס שתייה נוספת הושלכה על ידי אוהד אדום לעבר גיא פניני והשופט עמית בלק. שלישיית השופטים שקלה להוציא את האוהדים שהיו ממוקמים מאחורי הסל ואף לסיים את המשחק לפני המועד החוקי.

דני פרנקו | אודי ציטיאט

המועדון האדום בתגובה: "הפועל ת"א עמדה היום לדין בעקבות זריקת חפצים לפרקט במשחק נגד חולון, ונענשה בסגירת יציע 1 לשלושה משחקים ובקנס כספי כבד בסכום של 50 אלף שקלים. אין ספק שמדובר באירועים שאסור שיקרו ומגיע לנו עונש, אך יחד עם זאת, משמעותו של העונש שהוטל היום על הפועל תל אביב בבית הדין של איגוד הכדורסל – הינו נזק כספי של יותר ממאה אלף שקלים".

"לשם השוואה, במקרה דומה גזר השבוע בית הדין של ההתאחדות לכדורגל קנס בסך 10,000 שקלים, זאת כשתקציבי קבוצות הכדורגל גדולים פי כמה וכמה מתקציבי קבוצות הכדורסל. עונש חסר מידתיות שכזה, במיוחד במצבן הכלכלי של קבוצות הכדורסל בעקבות משבר הקורונה, עלול לרסק את הענף כולו. הפועל תל אביב תערער על העונש ואנו קוראים לבית הדין של איגוד הכדורסל להבין את המציאות הכלכלית בתוכה הוא פועל".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי