פרנקו: "התנהלנו לא נכון בקורונה, לא רוצים לתת וולה לדלי מלא"

דני פרנקו | דני מרון

מאמן הפועל ת"א התראיין ב-103FM וסיפר על מצב הקבוצה ("רוצים לצאת מהברוך שנקלענו אליו"), שנת הקורונה ("היה צריך להיכנס אחרת, לא ברור אם רשת הביטחון תכסה") ועל ים מדר ("מוריד בפניו את הכובע"). האזינו

קבוצות: הפועל תל אביב
(גודל טקסט)

לאחר שניצחה את בני הרצליה ורשמה ניצחון שישי בתשעת המחזורים האחרונים, הפועל תל אביב נמצאת בתקופה טובה מבחינה מקצועית וככל הנראה לא תרד לליגה הלאומית. אמש (חמישי) התראיין המאמן דני פרנקו לתכנית הספורט של 103FM והתייחס לעונה המטלטלת שעוברת על הקבוצה.

האזינו לראיון המלא

הניצחון נגד בני הרצליה: "תאורטית זה לא נגמר, יש עוד חמישה משחקים לשחק, אני מסכים שעשינו צעד מאוד משמעותי קדימה, אבל הדלי מלא ואנחנו לא רוצה לתת לו וולה ולקלקל הכל. אנחנו צריכים להיזהר, אנחנו עוברים הרבה שינויים. מי שראה אתמול את המשחק ראה שמדובר בשתי קבוצות לחוצות שמבינות את חשיבות המשחק, ולא היה כדורסל גדול כמצופה במשחקים כאלה. לא היינו מספיק טובים, זה נובע מהכשירות של חלק מהשחקנים וגם משינויים שעשינו בסגל. זה מאוד מקשה עלינו להיות יציבים. אנחנו צריכים להיזהר, יש לנו משחק חשוב מאוד בחיפה, אם נדע לנצח אותו נוכל לדבר שוב בשבוע הבא ולהגיד שהמשימה הושלמה".

שנת הקורונה: "אני אומר את זה כמאמן כדורסל, לדעתי הייתה טעות בכל ההתייחסות לקורונה. לפי דעתי כמאמן, ולא כמנהל או כעסקן, היינו צריכים להיכנס אחרת לשנת הקורונה שהיא שנה מסובכת כלכלית להרבה מאוד קבוצות. רוב הקבוצות ידעו איך הן נכנסות ולא היה להן חצי מושג איך הן יוצאות. גם לא באמת יודעים אם רשת הביטחון בכלל תגיע ואם היא תכסה את מה שצריך. בשנה כזאת היינו צריכים למנף את הכדורסל הישראלי ואולי להוריד זר אחד. לגבי קבוצות שהולכות לשחק באירופה, שהן ישחקו עם כמה זרים שהן רוצות, זה לגיטימי".

דני פרנקו | אודי ציטיאט

מיקום בטבלה: "אני לא הייתי פה בקיץ ולא הייתי חלק מההחלטות שנלקחו פה בקיץ. אני לא זוכר קבוצה ישראלית אחת שנערכה לאיזשהו טורניר מוקדמות של מפעל אירופי באוגוסט/ספטמבר, והייתה צריכה לבנות את עצמה ביולי כשהליגה של השנה שעברה רק הסתיימה בחודש הזה, ויצאה לה מזה עונה טובה. זה מאוד בעייתי לבנות קבוצות בתקופות האלה, זה מביא לפציעות ולשחקנים שלא מתאימים כי מביאים אותם בלחץ. קחו לדוגמה את חולון, הם זרקו שליש עונה כדי לבוא מוכנים לעונה הזאת. אל תשכחו איפה הייתה חולון מאז שחזרנו לליגת הקורונה אשתקד ואיפה היו שאר הקבוצות".

מצב הקבוצה: "השאננות היא אויב הנפש. עשינו אתמול ניצחון מאוד משמעותי, היה משחק מאוד טעון לשתי הקבוצות והיה לנו חשוב לנצח אותו. אנחנו יודעים שצריך לשחק יותר טוב כדי להמשיך הלאה, עדיין לא הבטחנו את ההישארות. יש לנו הפסד כפול למכבי חיפה ויש לנו עוד משחק נגדם. אף אחד פה לא חושב עדיין על שנה הבאה, צריך לצאת מהברוך שהקבוצה נכנסה אליו. כדי שלא נהיה פה במאי 2022 ותשאלו אותי מה קרה בקיץ ולמה לא החלפתם את כל הזרים".

בר טימור וים מדר: "בגלל כל מה שקרה עם ג'יימס יאנג שנפצע, נשארנו בלי גארדים זרים. את פול סטול הבאנו כדי שייתן גיבוי לבר טימור וים מדר, כדי שתבינו את מעמדם. זה מתבטא במספרים ובדומיננטיות שלהם על המגרש, זה מתבטא בקבלת ההחלטות שלהם: כשהיא טובה, הפועל נראית טוב. כשהיא פחות טובה, אנחנו נראים פחות טוב. כל אחד מהם זה עולם אחר. את בר קיבלתי להפועל ירושלים כשהוא הגיע לשם לראשונה, היה לו שם תפקיד משמעותי בזמנו. הפעם הוא מגיע להפועל ת"א כשחקן מוביל והוא צריך לדעת לקחת על עצמו יותר".

בר טימור, ים מדר
בר טימור, ים מדר | ברני ארדוב

"אני נהנה מכל יום ויום איתו, הוא נהדר, הוא התחיל להראות מה הוא יודע לעשות. אני מכיר אותו מגיל 16 ואני מאוד מאמין בו. לגבי ים, כולם מתעסקים בסיפור של הדראפט, צריך לזכור שבסוף מדובר בבחור מאוד צעיר עם ים של ציפיות מסביבו, עם מעטפת שאני יודע איפה היא מתחילה ולא יודע איפה היא נגמרת. בסופו של דבר, אני מוריד בפניו את הכובע. להיות רכז ראשון בשנה כזאת בקבוצה שכל כך הרבה שחקנים מתחלפים בה, ואין לה שבוע אחד של שקט, ובכל זאת לבוא ממשחק למשחק ולתת את מה שים מדר נותן לנו בקבוצה, כל הכבוד לו"

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי