השחקנים הזרים הודיעו: "חוזרים הביתה, צריך לבטל את העונה"

סטנטון קיד, ג'ו תומאסון | דני מרון

שחקני ליגת העל קראו למנהלת לבטל את העונה ושיגרו הודעה רשמית: "מעריכים את המאמץ להעביר אותנו למקום בטוח, אבל נטוס רק לבית שלנו. כדורסל זו הדאגה האחרונה שלנו כרגע". המשך העונה בסכנה

(גודל טקסט)

האם המצב הביטחוני יביא לביטול העונה בכדורסל הישראלי? מספר שחקנים זרים בקבוצות המקומיות החלו הבוקר (חמישי) לקרוא להפסקת הפעילות על רקע ירי הרקטות מרצועת עזה, כאשר חלקם אף הבהירו כי אינם מתכוונים להישאר בארץ בעקבות ההסלמה.

בשעות הערב פרסמו השחקנים הזרים הודעה רשמית ובה הבהירו: "אחרי התייעצויות ושיחות רבות עם עמיתיי השחקנים (שנולדו בחו"ל) מכל הקבוצות, הגענו למסקנה שלהלן. למען הבטיחות, הביטחון שלנו, המשפחה שלנו וטובתנו הכללית, הליגה צריכה להיות מבוטלת באופן מידי. אנחנו מעריכים את המאמץ של הליגה להעביר אותנו למיקום בטוח ביוון/קפריסין או מדינה אחרת, אבל לא נעלה על שום טיסה שתיקח אותנו לאיזשהו מקום שהוא לא הביתה".

"כולנו בדעה שאם לקחת את הסיכון של הטיסה עכשיו, זה רק כדי לטוס הביתה, אל המשפחות שלנו ואל האהובים עלינו. יש כמה מאיתנו שמעדיפים להישאר בארץ ולא לטוס לשום מקום. אנחנו תומכים בהם ובהחלטה שלהם. יחד עם זאת ואחרי ששקלנו את כל התרחישים, דבר אחד בטוח: הכדורסל הוא הדאגה האחרונה שלנו עכשיו. אנחנו אוהבים מאוד את המשחק, אוהבים את מה שאנחנו עושים, אוהבים את האוהדים ואוהבים להתחרות ברמה שנוצרה על ידי הליגה, אבל אנחנו לא יכולים לייצר את המוצר הכי טוב עבור האוהדים בסיטואציה הנוכחית".

במנהלת הליגה דחו בימים האחרונים מספר משחקים וזאת בתיאום עם הקבוצות עצמן, אולם ההחלטות התקבלו על בסיס יום יומי ולא מתוך חשיבה לטווח ארוך יותר, כאשר בשלב זה כלל לא ברור כמה זמן תימשך הלחימה בין ישראל לחמאס.

פורוורד הפועל ירושלים, טיישון תומאס, צייץ מוקדם יותר בטוויטר והסביר שהסיטואציה גדולה עליו: "אני לא יכול לשבת כאן ולשמוע 'זה נורמלי, אל תדאג מהטילים שנוחתים כאן, אנחנו עוברים את זה כל הזמן'. אתם השתגעתם לגמרי. הגיע הזמן שכל השחקנים יטוסו הביתה. הביטחון שלנו לא מובטח, אנחנו באמת לא יודעים מה קורה כאן", כתב סטנטון קיד. מי שהצטרפו לקיד הם שחקני הפועל תל אביב והפועל חולון, רג'י אפשואו וטיירוס מגי. אפשואו צייץ מחדש את דבריו של שחקן הקבוצה מהבירה, בעוד טיירוס מגי תייג את מנהלת הליגה וכתב בטוויטר שלו: "בטלו את העונה".

גארד גלבוע/גליל ג'ו תומאסון צייץ: "בשביל מה מבטלים משחקים במאי? בואו נחשוב בהיגיון!! מלחמה מתחוללת כרגע. תתחילו את הפלייאוף במצב הטבלה הקיים או שתשלחו אותנו הביתה, זה ברור שרובם המכריע של השחקנים לא מרגישים בטוחים כאן כרגע". גארד הפועל חיפה קינן אוואנס תמך בדברים: "תתחילו את הפלייאוף או שתבטלו!".

מנכ"ל הפועל ירושלים גיא הראל פנה לזרים בציוץ משלו, והסביר כי במועדון האדום פועלים לעצירת העונה עד שהמצב יתבהר: "ניסיתי לשכנע את הליגה להכריז על הפסקת כל הפעילויות לעת עתה, כך שהשחקנים ואנשי הצוות יוכלו לנסוע הביתה ולהיות בטוחים לצד המשפחות, בזמן שאנחנו נעריך מחדש את הסיטואציה ונקבל החלטות בהתאם".

הראל המשיך ופירט את עמדת המנהלת: "הם מתעקשים לקבל החלטות חדשות בכל יום ומפילים על השחקנים את האחריות האם לשחק או לא. מה? אני לגמרי מבין את מצבו של שחקן זר כאן, ואת הסטרס של המשפחות שלהם כאן וגם שם בבית. אנחנו נעצור את הפעילות שלנו ככל שיהיה צורך בכך, עד שדברים יחזרו לשגרה ונוכל לחדש את הליגה – בתקווה שזה יקרה בהקדם. הבתים שלכם בטוחים. שמרו על עצמכם ועל המשפחות ואני מאמין שבקרוב מאוד נוכל לחזור ולשחק שוב".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי