בשני: קלאסיקו בירושלים, חיפה נלחמת נגד הירידה, ב"ש תעפיל לפלייאוף?

כריס קרמר, ג'ון דיברתולומאו | ברני ארדוב

מכבי ת"א תצא לעיר הבירה במטרה להשלים סוויפ עונתי על האדומים. בבית התחתון, הירוקים יהיו תלויים בעצמם במאבק מול הרצליה אם ינצחו את הדרומיים, שיוכלו להבטיח את המקום השמיני. מכבי ראשל"צ תארח את הפועל ת"א

(גודל טקסט)

קצב המשחקים הגבוה בליגת העל בכדורסל נמשך לקראת תחילת הפלייאוף. מחר (שני) ייערכו שלושה משחקים במסגרת המחזור ה-33, שניים מתוכם בבית התחתון. הפועל ירושלים המפורקת תארח את מכבי תל אביב שתנסה להשלים סוויפ עונתי על האדומים, מכבי חיפה תצא להיכל הקונכייה בבאר שבע כשהיא עם הגב אל הקיר במאבק נגד הירידה ומכבי ראשון לציון, שעוד חולמת על מקום בפלייאוף, תשחק בביתה נגד הפועל תל אביב.

הפועל ירושלים – מכבי תל אביב (21:00)

האלופה ניצחה בשני המפגשים בין השתיים העונה, בהפרש גדול – 80:101 בסיבוב הראשון ו-76:100 בחודש שעבר, ובסך הכל מחזיקה ברצף של ארבעה ניצחונות על היריבה הגדולה. מאז פתיחת הבית העליון, מכבי ת"א עומדת על 100% הצלחה ואתמול הביסה 65:86 את הפועל חולון, זאת על אף ששיחקה ללא אות'לו האנטר, אחרי שאלייז'ה בראיינט וטיילר דורסי נפרדו מהקבוצה כל אחד מהסיבות שלו. מי שמאיים על הקבוצה מהבירה יותר מכל שחקן אחר בצהוב הוא סקוטי ווילבקין, שהוביל את קלעי מכבי בכל שמונת המשחקים האחרונים נגד הירושלמים, עם קרוב ל-23 נקודות בממוצע.

הפועל ירושלים אמנם פתחה את הבית העליון עם שני ניצחונות רצופים, אך שרויה במשבר קשה והפסידה בשישה מתוך שמונת המשחקים האחרונים, כאשר בכל אחד מאותם הפסדים ספגה 97 נקודות ומעלה. זו בדיוק הכמות שקלעה עליה הפועל חיפה, שניצחה את קבוצתו של יונתן אלון אתמול ברוממה וגברה עליה בפעם השלישית בסך הכל העונה. הפעם האחרונה שבה האדומים סיימו את העונה הסדירה ללא ניצחונות על מכבי ת"א הייתה לפני עשור, בעונת 2010/11.

100% הצלחה למכבי ת"א בבית העליון | דני מרון

הפועל באר שבע – מכבי חיפה (19:00)

החבורה מבירת הנגב תבטיח את הכרטיס השמיני והאחרון לפלייאוף אם תכניע את הירוקים ותמשיך במומנטום החיובי, לאחר שניצחה בארבעה מחמשת משחקיה האחרונים. המתיחות שנוצרה בשל מבצע "שומר החומות" הותירה את באר שבע ללא הזרים קיילב אגאדה ואריק גריפין. לאחר שהפסידו לה בשלושת המפגשים אשתקד, העונה הדרומיים ניצחו את מכבי חיפה פעמיים ומחר יקוו להשלים סוויפ עונתי.

החיפאים מגיעים לאחר שלושה הפסדים רצופים, אבל ניצחון ישאיר אותם תלויים בעצמם במאבק נגד הירידה מול בני הרצליה, אצלה יתארחו במחזור האחרון. מכבי חיפה הפסידה בכל ששת משחקי החוץ האחרונים וניצחה רק פעמיים העונה מחוץ לרוממה, כאשר במחזור הקודם הובסה 106:79 על ידי עירוני נס ציונה. דווין מארבל נפרד מהמועדון בימים האחרונים בשל המצב הביטחוני.

באר שבע תוכל להעפיל לפלייאוף | לירון מולדובן

מכבי ראשון לציון – הפועל תל אביב (19:10)

סגנית האלופה חייבת לנצח את האדומים כדי לשמור על סיכוי להעפיל לפלייאוף, אך זקוקה גם למעידה של באר שבע. במקרה שתסיים את העונה מחוץ לשמינייה הראשונה, מכבי ראשל"צ עלולה לאבד את הזכות לשחק באירופה וכתוצאה מכך גם את הנכס הגדול ביותר שלה – נועם דוברת, שצפוי לדרוש מעבר לקבוצה שתשחק במסגרת אירופית, בין אם תהיה זו קבוצה ישראלית או אחת בחו"ל. הכתומים עומדים על רצף של חמישה ניצחונות נגד הפועל תל אביב בליגה, כאשר השניים האחרונים כללו קאמבקים מאוחרים.

האדומים, מצדם, ניצחו בכל ארבעת המשחקים האחרונים ובעקבות כך הבטיחו את הישארותם בליגה. אתמול קבוצתו של דני פרנקו הביסה 74:96 את עירוני נהריה, הקבוצה בה המאמן פתח את העונה.

מיצ'ל ודוברת. ראשל"צ תסיים עונה מוקדם? | אלן שיבר

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי