האיגוד קבע סופית: גמר גביע המדינה ייערך ב-27.5

סקוטי ווילבקין, נועם דוברת | דני מרון

ברקע בקשת מכבי ראשל"צ לדחיית המשחק ותגובת מכבי ת"א שלא ניתן להזיזו עקב עומס משחקים, הנהלת איגוד הכדורסל הוציאה הודעה רשמית בה הוחלט כי תאריך המפגש יישאר במועדו המקורי

(גודל טקסט)

עכשיו זה סופי: גמר גביע המדינה בכדורסל ייערך במועד המקורי שלו, קרי ב-27.5 (יום חמישי הקרוב). "ביום חמישי האחרון התקיימה ישיבה מיוחדת של הנהלת איגוד הכדורסל כדי לדון בסיום העונה בליגות השונות וגביעי המדינה, זאת לאור העונה ההפכפכה שעברה על כולנו עם משבר הקורונה ולאחרונה מבצע שומר החומות", נמסר הערב (ראשון) מאיגוד הכדורסל, שהסביר את החלטתו: "ההנהלה החליטה שכל ההכרעות יהיו על המגרש ועד סיום העונה הנוכחית. לגבי גמר גביע המדינה לגברים, החליטה ההנהלה שהגמר יתקיים ביום חמישי 27.5 אלא אם יושג תיאום בין שתי הקבוצות שעלו לגמר וצרכי האיגוד (יש לזכור שהגמר הוא בהשתתפות נשיא המדינה)".

כאמור, ההחלטה נקבעה עקב מחסור בתאריך חלופי למשחק, וגם על כך ניתן הסבר בהודעת האיגוד: "בימים האחרונים, מאז החזרה לשגרה, נבדקו מספר אפשרויות, אולם לא נמצאה נוסחה מקובלת על שתי הקבוצות ולכן המשחק יתקיים ביום חמישי הקרוב בשעה 20.45 בהיכל טוטו חולון. האיגוד בטוח שהקבוצות יתייצבו במלוא כוחן למאבק ספורטיבי ראוי. האיגוד יארח בגמר תושבים מעוטף עזה ולוחמי מג"ב".

כזכור, מאז פרוץ מבצע "שומר החומות", שבעקבותיו עזבו מספר שחקנים זרים את הארץ, סוגיית מועד גמר הגביע המדינה בכדורסל עלתה על סדר היום. מכבי ראשון לציון הגישה בקשה כדי לדחות את המשחק, ויריבתה במפגש על התואר, מכבי תל אביב, פרסמה היום הודעה בה היא מבהירה מדוע יש לקיים את הגמר במועד הנוכחי שלו – יום חמישי הקרוב, ה-27 במאי.

אנטה ז'יז'יץ', יאניס ספרופולוס | דני מרון

לפי ההודעה של הצהובים, מעתה ועד תום העונה ייערכו משחקים כל 48 שעות, כולל ימי שישי ומוצאי שבת, עד ה-15 ביוני – המועד שבו חייבים לסיים לשחק על פי הנחיות פיב"א והחלטת איגוד הכדורסל בישיבה שנערכה ב-20 במאי, כאשר בדיוק באותה הישיבה הוחלט כי תאריך הגמר נשאר במועדו ובמגרש בחולון. 

כזכור, מועד גמר הגביע כבר הוזז פעם אחת בעקבות מגיפת הקורונה, מתוך הרצון לערוך את המשחק לעיני קהל ביציעים. בנוסף צוין כי בעקבות צפיפות הזמנים, סדרת רבע הגמר קוצרה משיטת הטוב מחמישה משחקים לפורמט הטוב משלושה משחקים בלבד. לסיום, האלופה הצהירה באופן חד משמעי: "המסקנה ברורה: אין אפשרות לקבוע תאריך אחר לגמר הגביע וכמו כן לא ניתן להאריך את העונה".

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי