ראשון לציון גברה על הפועל ת"א, באר שבע הבטיחה מקום בפלייאוף

איגור קולשוב | עודד קרני

על אף הסגל החסר, הכתומים גברו 93:99 על קבוצתו של דני פרנקו ונהנו מיכולת נהדרת של טל פלד הצעיר. רמי הדר גבר 76:85 על מכבי חיפה וקיבע את מקומו בשמינייה הראשונה

(גודל טקסט)

משחקי הבית התחתון נמשכו הערב (שני) עם שני משחקים שהשפיעו רבות על קרבות הירידה ועל מאבקי הכניסה לפלייאוף. באולם הקונכייה, הפועל באר שבע ניצחה 74:81 את מכבי חיפה והבטיחה את המקום בפלייאוף. במקביל, מכבי ראשון לציון גברה 93:99 על הפועל תל אביב.

מכבי ראשון לציון – הפועל תל אביב 93:99

המארחת הגיעה להתמודדות עם בסגל חסר, שכולל זר אחד בלבד, וזה בהחלט היה ניכר ברבע הראשון. האדומים טסו ליתרון 3:12 מהיר תוך פחות מארבע דקות, ולאחר עשר דקות הם הוליכו 11:21. ברבע השני, טל פלד הצעיר קיבל הזדמנות מגיא גודס, ויחד עם איגור קולשוב הוא הוביל את קבוצתו לריצה שהפכה את התוצאה. את המחצית הראשונה פלד סיים עם לא פחות מ-15 נקודות, אך שלשה של ים מדר בשניות הסיום של המחצית קבעו 38:44 אדום בסיום הרבע.

גיא גודס המשיך להסתמך על שחקניו הצעירים גם במחצית השנייה אך האורחת שמרה על ההובלה ואף עלתה ליתרון דו ספרתי בזכות שתי שלשות של פול סטול. ראשון לציון כבר הצליחה להקטין את ההפרש לשש, אך ג'יי פי טוקוטו דייק משלוש על הבאזר וחתם רבע שלישי נהדר מבחינה התקפית (30:33 לאדומים) עם יתרון 68:77.

אקיל מיצ'ל | עודד קרני

בדיוק כמו ברבע השני, גם ברבע המכריע סגנית האלופה נחלצה מפיגור דו ספרתי בזכות ריצה נהדרת שהעבירה לה את היתרון. גולן גוט השווה עם שלשה, ולאחר מכן העביר לקבוצתו את היתרון עם צעד וחצי שגרם לדני פרנקו לבקש פסק זמן. המשחק המשיך להיות צמוד עד לרגעי ההכרעה, ולמרות שהקבוצה מעיר היין כבר הובילה בשש נקודות כדקה וחצי לסיום, האדומים צימקו לנקודה משלשה של פול סטול ומסל של לוטן אמסלם הצעיר. אקיל מיצ'ל דייק פעמיים מהקו, ולאחר מכן סטול פספס הזדמנות להשוות את התוצאה. איגור קולשוב דייק אף הוא מקו העונשין, ושתי הקליעות שלו הבטיחו את הניצחון.

אקיל מיצ'ל הוביל את קלעי המנצחת עם 25 נקודות, בעוד טל פלד להט עם 23 נקודות, כולל 6 מ-8 לשלוש. ג'יי פי טוקוטו הוביל שורת קלעים מאוזנת אצל המפסידה עם 21 נקודות, בעוד פול סטול וג'סטין טילמן הוסיפו 18 כל אחד.

נועם דוברת | עודד קרני

הפועל באר שבע – מכבי חיפה 76:85

בשעה טובה, אפשר לברך את רמי הדר וחניכיו, שעם הניצחון הערב הבטיחו מקום בפלייאוף באופן רשמי. מעבר לכך, מדובר בניצחון שלישי רצוף של הדרומיים, שעשו זאת תוך חמישה ימים בלבד. כעת, הם ייאבקו עם עירוני נס ציונה על המקום השביעי במטרה להימנע מסדרת רבע גמר מול מכבי תל אביב, שכבר הבטיחה את ראשות הטבלה.  מן העבר השני, האורחת עם הפסד רביעי ברציפות, וסיכוייה לשרוד בליגה קטנים ממחזור למחזור. למזלה, שתי היריבות שנותרו לה הן הנוחות ביותר אותה היא יכלה לבקש: עירוני נהריה שכבר ירדה לליגה הלאומית, וקרב ישיר במחזור האחרון נגד בני הרצליה שנמצאת מקום אחד מעליה בטבלה.

על הפרקט, דווקא הירוקים היו אלה שפתחו טוב יותר ועלו ליתרון דו ספרתי אחרי רבע ראשון שנגמר ב-12:23 לטובתם. משם והלאה, רק קבוצה אחת הייתה על המגרש. 26:54 בשני הרבעים הבאים, כולל ריצת 0:10 ברבע השני ו-0:12 בשלישי, הכריעו את הכף עבור המקומיים. את רשימת קלעי המנצחת הוליך אריק תומפסון עם 19 נקודות, ספנסר וייס קלע 15 ועמית זיס במשחק נהדר תרם 14 עם 6 ריבאונדים ו-4 אסיסטים. אצל המפסידה, כריס דאו הוביל עם 24 וקיילין לוקאס הוסיף 14, שלא הועילו לעמית בן דוד.

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי