גלבוע תארח את חולון לקרב ישיר על הסגנות, אילת תצא מהמשבר?

נייט ססטינה, גיא פניני | דני מרון

הצפוניים יפגשו את הסגולים למשחק בו המנצחת תבטיח את המקום השני ואת יתרון הביתיות בסדרת חצי גמר הפלייאוף, הדרומיים יארחו את הפועל חיפה ויקוו לעצור את רצף חמשת ההפסדים. וגם: הפועל ת"א והפועל ב"ש ראש בראש

(גודל טקסט)

היורדות כבר הוכרעו, זהות הקבוצה שתסיים במקום הראשון בתום העונה הסדירה גלויה, אך בליגת העל נותרו עוד מספר קרבות שנותרו פתוחים, כאשר בראשם מאבקי המיקום שיכריעו אילו קבוצות יזכו בביתיות ואילו סדרות נקבל בפלייאוף, שנמצא ממש מעבר לפינה. מחר (חמישי) ייערכו שלושה משחקים, ובמוקד: הפועל גלבוע/גליל תארח את הפועל חולון לקרב על המקום השני, הפועל אילת והפועל חיפה ייפגשו במסגרת הבית העליון והפועל תל אביב תדרים לבאר שבע ותשחק מול הפועל המקומית.

הפועל גלבוע/גליל – הפועל חולון (18:20)

הצפוניים התאוששו משני הפסדים בפתיחת הבית העליון עם שני ניצחונות רצופים: אחד דרמטי לאחר הארכה באילת ועוד אחד מעט יותר נוח על הפועל חיפה בבית. כעת, הם יארחו את סטפאנוס דדאס וחניכיו למשחק האחרון שלהם בליגה הסדירה, שגם יהיה קרב ישיר על הזכות לסיים כסגניתה של מכבי ת"א בתום העונה הסדירה, כאשר הפרס למנצחת יהיה הבטחת יתרון הביתיות גם בסדרת חצי הגמר, מי שתגיע לשם כמובן.

מנגד, הסגולים יגיעו להתמודדות לאחר שהאריכו את רצף ניצחונות הבית שלהם בליגה לשבעה עם ניצחון על הפועל אילת, שהוציא את החבורה מהדרום מהמירוץ למקום השני. כאמור, הקבוצות הבטיחו לכל הפחות את המקום השלישי בסיום העונה הרגילה והמנצחת ביניהן תסיים במקום השני, כך שלמעשה מדובר בקרב ישיר על הביתיות בסדרת חצי הגמר הפוטנציאלית ביניהן בהמשך הדרך. אגב, חולון ניצחה בתשעה מ-11 משחקיה האחרונים בעונה הרגילה בגן נר, כך שלפי מקרי העבר, המארחת צריכה להיזהר.

גלבוע גליל | מאור אלקסלסי

הפועל אילת – הפועל חיפה (18:15)

האם ההתמודדות מחר תהווה הכנה לסדרת הפלייאוף ההולכת ומתגבשת בין שתי הקבוצות? הדרומיים, ללא קייסי פראת'ר וג'וש ניבו, נוצחו במחזור האחרון בפעם החמישית ברציפות בליגה ובפעם השישית ברציפות מול הפועל חולון. בעקבות ההפסד, איבדה הקבוצה סיכוי להתקדם בטבלה והיא תסיים את העונה הרגילה במקום הרביעי. אגב, דרק אוגביידה, שהמועדון הודיע היום על הצטרפותו באופן רשמי, לא ישתתף במשחק עקב תקופת הבידוד שהוא נדרש לעבור.

מנגד, גם האורחת לא נמצאת במומנטום מזהיר: היא ספגה את הפסדה הרביעי בששת המחזורים האחרונים, נפרדה מחלום הביתיות ברבע הגמר וכעת היא צריכה ניצחון אחד בשני משחקיה הנותרים כדי לשמור על המקום החמישי בסיום הליגה הסדירה ולא לאפשר להפועל ירושלים השישית לעקוף אותה. נתון נחמד לגבי מפגשי העבר בין הצדדים מספר לנו כי הפועל חיפה ניצחה את הפועל אילת רק פעם אחת בתולדותיה בליגה הבכירה, אי שם בינואר 1995, לפני למעלה מ-26 שנה.

שחקני הפועל אילת | דני מרון

הפועל באר שבע – הפועל תל אביב (18:00)

לאחר שהבטיחו את מקומם בפלייאוף באופן רשמי ובפעם השנייה בתולדות המועדון, הקבוצה מבירת הנגב רוצה להמשיך במומנטום ולהשיג ניצחון ליגה רביעי ברציפות. זה לא יהיה פשוט, מפני שבצד השני מחכה להם יריבה שנמצאת בכושר טוב בעצמה: הפועל תל אביב, שאומנם הפסידה למכבי ראשל"צ לאחר ארבעה ניצחונות ברצף, אך הציגה יכולת טובה שכללה 15 שלשות ולא פחות מ-27 אסיסטים.

אצל האורחת בוודאי זוכרים את שתי התבוסות שהקבוצה חטפה בקונכייה בשנים האחרונות, שהיוו גם את שניים מהניצחונות הגדולים בתולדות באר שבע בליגה הבכירה, 32 הפרש באוקטובר 2018 ו-27 הפרש בינואר 2020. למרות שלא נותר להם על מה לשחק לאחר שהבטיחו את ההישארות בליגה, האדומים ירצו לנצח ולסיים את העונה בטעם מתוק.

בר טימור | אודי ציטיאט

מה דעתך על הכתבה?

אהבתי
לא אהבתי